Pengakhirannya kini tiba. Ayuh ketahui siapa YJ yang sebenarnya.
🍉🍉🍉🍉🍉
Virtual Love
Chapter 13 (Finale)Aku menggeleng sendirian, menandakan tidak percaya apa yang diperkatakan Namjoon.
"Adik? Setahu-tahu aku, kau ni anak tunggal. Celah mana ada adiknya?"
Namjoon yang mendengar persoalan tadi hanya mengutum senyuman tipis. Tempat bersebelahannya ditepuk-tepuk, seperti mahu aku duduk di situ. Aku pun mengambil tempat di kerusi batu.
"Bagi aku cerita dulu kisahnya. Jangan awal-awal nak menghukum" aku sedikit tersentap akan kata-kata yang meniti di bibirnya.
"Hm ceritalah" aku mula memberi ruang untuk Namjoon memberitahu perihal sebenar, mengenai YJ.
"Begini ceritanya, aku dan YJ, Yeum Joon merupakan adik-beradik, lebih tepat adik-beradik genius. Jadi, memang kami berdua memang berkongsi perkara dan hobi yang sama.
Tapi, sejak dapat tahu tahap IQnya lebih tinggi dari aku, bonda dan abah selalu lebih-lebihkan Yeum Joon dan aku pula sering diabaikan.
Jadi, aku cuba tonjolkan sesuatu untuk dapatkan perhatian dari kedua-dua bonda dan abah, dengan memperoleh keputusan cemerlang dalam kelas. Namun, Yeum Joon masih lagi menjadi perhatian mereka berdua.
Dah macam-macam cara aku buat weyhh, tapi-" Namjoon bermatian kata-kata untuk meneruskan ceritanya.
"Tak apa Joon, aku faham perasaan kau. Tak perlulah ceritakan pada aku lagi"Aku mengusap-usap belakangnya, cuba tenangkan diri Namjoon.
"Tapi, inilah cara yang paling berkesan yang luahkan semua yang terpendam, you know?"
Aku cuba mengalah kali ni. "Hm yela, Joon. But, take your time."
Namjoon tersenyum kecil sebelum menyambung ceritanya.
"Lepas-lepas dia diterima memasuki sekolah berasrama penuh di Seoul, akulah paling gembira sebab mudahlah aku meraih kasih sayang dari dorang berdua.
Tamatlah sudah kisah di usia kanak-kanak, kali ni aku bercerita sebab YJ ada dalam permainan Virtual Love tu"
· ─────── ·❁ཻུ۪۪⸙· ────── ·"Kacaknya dia~" ujar gadis berkaca mata sambil merenung tepat wajah kacak jejaka dihadapannya.
Si abang yang perasan si adik mengelamun terus menerpa ke arahnya.
"Termenung jauh nampak? Teringatkan siapa tu?" soal si abang kedengaran perli buat si adik. Adik perempuannya mencebik bibir sebelum memulakan bicara.
YOU ARE READING
【✔️BTS】𝑽𝒊𝒓𝒕𝒖𝒂𝒍 𝑳𝒐𝒗𝒆 • 𝓙𝓮𝓸𝓷 𝓙𝓾𝓷𝓰𝓴𝓸𝓸𝓴
Khoa học viễn tưởng©2019 -𝐊𝐇𝐀𝐈𝐍𝐃𝐄𝐑𝐁𝐔𝐄𝐍𝐎 (𝐖𝐀𝐒 -𝐏𝐔𝐁𝐆𝐌𝐈𝐍) 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘𝐋𝐈𝐍𝐄 [BANGTAN SERIES #6] ✧════════════•❁❀❁•════════════✧ Virtual Love, sebuah permainan video berkonsepkan cinta dan feminin, dimainkan secara ketagih oleh jejaka kacak bernam...