Jeg er hjemme,» brølte jeg før jeg slang sekken fra meg i gangen og sprang inn på kjøkkenet hvor mamma sto og laget mat.
«Hva skal vi ha til middag?» spurte jeg og så spørrende ut på henne.«Vi skal ha favoritt maten din taco,» fortalte hun meg, mens hun sprang fram og tilbake for å bli ferdig så fort som mulig. «Yes, snart ferdig eller?» spurte jeg «Ja, vi mangler bare saft»
Selvsagt meldte jeg meg frivillig, og sa: «Det kan jeg ordne.» Et raskt nikk ble sendt i min retning før hun konsentrerte seg om å steke kjøttet.
«Ferdig» ropte jeg etter en stund «Da er det bare å sette seg da» sa hun «Hmm.....» mumlet jeg for meg selv. Jeg gikk først og etter meg kom moren min. «Tracy, jeg må fortelle deg noe,» sa hun og tok en kjempe bit av tacoen. «Hva da? Er det noe alvorlig?» spurte jeg litt små skremt «Neida vennen min,» Sa hun mens hun prøvde å dytte fram et smil.
«Ja, hva er det da?» Spurte jeg irritert. «Nå er det blitt slik at Bryan og sønnen flytter inn i morgen» «Haha, den var bra,» lo jeg. Hun trodde vel ikke at jeg falt for den? «Tracy, hør da,» mumlet hun litt utålmodig denne gangen. «De flytter inn i morgen, Bryan og sønnen.» «Du tuller nå, sant?» spurte jeg, mens jeg selv innerst inne visste at hun ikke gjorde.
Hun prøvde å virke medlidende, og late som om hun brydde seg om meg. «Nei, det jeg gjør jeg ikke, vennen min.» Jeg ble kvalm av måten hun oppførte seg på. Hadde hun brydd seg om meg ville hun ikke drøyet med å fortelle meg sannheten. «Du har kjent han i en måned og han flytter inn i morgen. Hva er det du tenker med?!» skrek jeg.
«Slik snakker du ikke, Tracy, opp på rommet med deg!» Skrek hun enda høyere tilbake.
«Greit det.» Jeg smalt igjen døra, og ble sittende der inne. Hvordan kunne hun stole på han? Hun hadde jo bare kjent han i en måned og i morgen kom han til å bli en del av familien vår. Hun stolte mer på han enn på meg, det kunne jeg vedde på!
*
«Høh, helt sprøtt jo,» utbrøt Viktoria helt overasket. «Ja ikke sant, det er helt forferdelig,» sa jeg helt trist.
«Ja, ja de er nok greie og om de ikke er det kan du jo alltids flytte inn hos meg.» Hun prøvde sitt beste på å høres trøstende ut. «Ja, greit det, kommer i morgen, skal bare hjem å pakke,» freste jeg ironisk.
«Jada bare kom du,» sa hun og lo.
Etter en liten stund kom Cedric kjæresten til Viktoria bort til oss. «Hei, hva skjer?» spurte han og kysset Viktoria på munnen og selvfølgelig måtte Viktoria kysse tilbake. «Ingenting spesielt egentlig. Vi snakker bare om at Tracy får en 'ny familie i morgen'» ertet hun.
«Åhh....ikke minn meg på det er du snill» sa jeg og hørtes helt kvalt ut. «Det kommer til å bli bra, lover!»
Viktoria er en venn alle jenter ønsker seg, du kan stole på henne uansett hva. Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing, ringeklokken ringte. «Ha det, ses da.»
«Ha det.»
«Opp med humøret da,» ropte hun etter meg. Jeg snudde meg mot henne og dyttet fram et smil. «Supert. Det er en slik innstilling vi vil ha,» ropte hun. Vi gikk hver for oss, for hun skulle først følge Cedric til klasserommet. Hun pratet med han i et kvarter før hun kom inn til timen.
Mer?