My step brother's best friend - Del - 3

172 7 10
                                    

«Er han kjekk? Hvordan ser han ut? Kan jeg se et bilde?» Sto det på lappen jeg hadde fått av Viktoria. «Kjekk? Langt ifra....! Han ser ut som en krølldott! Jeg har ikke bilde av han?!» Skrev jeg tilbake. «Viktoria kan du begynne å lese på side 54 om vikingene?» spurte Frøken Brille. «Ehm...Ja» svarte hun og begynte å lese om at: Vikingene var mennesker fra området som vi i dag kaller Skandinavia.....og masse mer. «Pakk ned samfunnsfag bøkene for dere har lekse i den til i morgen,» sa hun med den tynne stemmen sin. «Da takker vi for dagen i dag, så kan dere gå når det ringer.» Vi måtte vente 5 minutter minst får vi kunne gå. Riiiiiiiiiiiiiiing ringeklokken ringte så vi kunne gå hjem. «Endelig,» hørte jeg en gutt si, men har ingen anelse om hvem det var. «Tracy, tar du følge eller?» spurte Viktoria. «Ja, det kan vi godt,» smilte jeg.

«Planer for dagen?» spurte hun da vi hadde kommet et godt stykke ut på veien. «Jeg har ingen planer, men jeg vet Harry har,» sukket jeg. «Hva da? Hva er det han skal?» spurte hun nysgjerrig. «Han skal ha meg seg en venn» «Hæ? Tuller du? Jente eller gutt?» spurte hun overasket. «Nei, jeg tuller dessverre ikke og vennen hans er en gutt. Tror det var Lotus han het. Har du fått svar på alt du lurer på?» spurte jeg. «Ja, nå har jeg fått svar på alt jeg lurer på,» smilte hun «Kan vi snakke om noe annet?» spurte jeg kort. Hun nikket.

«Tracy, kom ned» Det var moren min som ropte. «Kommer.» Jeg reiste meg og gikk ned trappa og videre inn i stua, gjett hvilken overraskelse jeg fikk meg. Jo, Harry og vennen satt der. «Hei» det var Harry. «Hei,» smilte jeg. Ikke tro det var et smil som var ekte, det var et falskt smil. «Hei, jeg er Louis, bestevennen til Harry,» sa han. «Hei jeg er Tracy» smilte jeg. «Hyggelig,» svarte Louis. Du er hyggelig tenkte jeg for meg selv det gjorde jeg ofte, snakket med meg selv liksom.

«Skulle ønske han var sønnen til Bryan» sa jeg. «Tracy da, du er vel ikke forelsket?» spurte hun. «Nei, selvfølgelig ikke,» svarte jeg og rødmet. «Sikker?» spurte hun og dultet bort i meg. «Ja, jeg er sikker,» svarte jeg. Men det var jeg egentlig ikke. «Hva var navnet hans igjen?» spurte hun mens hun knyttet skolissene sine. «Louis,»svarte jeg raskt. «Hah, og du står her å forteller meg at du ikke liker han,» lo hun. «Ja, mener du at jeg lyver eller?» «Du har han på hjernen din, sant?» «Nei, langt ifra.» «Det er ytringfrihet i dette landet, så jeg har rett til å mene det jeg vil,» sa hun. «......Uten å bli satt i fengsel» fortsatte jeg. Det er noe hun alltid sier når jeg ikke er enig med henne. No I can't take one more step, towards you, Cause all that waiting is regret, mobilen til Viktoria begynte å ringe. 

«Kan jeg ta den? Det er Cedric» «Ja, selvfølgelig» Cedric fikk meg til å bli irritert på han, han ringte til henne hver time, hvert minutt og hvert eneste sekund. «Shit ass, må stikke sorry! Går det fint?» Spurte hun og man kunne høre at hun var lei seg. «Ja, helt greit.» Selvfølgelig var det ikke greit, men hva annet skulle jeg si.

*

Dagen etterpå:

Da jeg var kommet et stykke ut på veien kunne jeg høre noen snakke bak meg, det var noen guttestemmer. Den ene hørtes kjent ut. Vent var det ikke stemmen til krølldotten Harry? «Hey Tracy! Vent, vil du ta følge med oss hjem?» Var det Louis som spurte? Hjertet mitt begynte å dunke hardere og hardere. Jeg snudde meg raskt, det var Harry som hadde snakket til meg. Hvorfor skulle Louis prate til meg? Hvordan kunne jeg være dum? «Emm...greit» Svarte jeg. Louis var jo der, så hvorfor ikke?

My step brother's best friendWhere stories live. Discover now