6

129 5 2
                                    

27 December

POV Link
Vandaag hebben we met alle makkers uit de groepsapp afgesproken bij Milan thuis, om de vakantie bekend te maken. Ik slaap nog steeds bij Joost. Zodra Joost en ik onze jas aantrekken om er vandoor te gaan, komt Nikki op ons af. “Doeg Jonesie.” zegt ze en ze geeft Joost een kus. Als ik ernaar kijk, voel ik een zwaar gevoel in mijn buik. Waar komt dat ineens vandaag?
Joost en ik stappen in de auto. Joost rijdt en ik vlog voor Joost zijn vlog. “Nou kijkertjes, we gaan nu naar de makkers om hun iets heel leuks te vertellen, waar jullie de komende vlogs ook nog dingen over gaan zien!” zeg ik enthousiast in de camera. Dan richt ik de camera op Joost. Hij maakt ook even een praatje en dan zet ik de camera weer uit. We zijn namelijk bijna bij Milan. Er staan al drie auto’s voor de deur dus Joost parkeert een stukje verderop. Als we terug lopen kijken we elkaar even glimlachend aan. “Dit gaat een geweldige vakantie worden.” zegt Joost. 

POV Milan
Ik zit op de bank samen met Harm, Jeremy en Don. We praten over vanalles en nog wat. Al snel zijn Joost en Link er ook. “Waarom mochten we deze week niks inplannen?” vraagt Jeremy. Joost haalt zijn schouders op en Link moet lachen. Het is dus duidelijk dat ze niks gaan zeggen tot Roedie er ook is. 
Na 10 minuten komt Roedie binnen. “Sorry, sorry, file.” zegt hij. Hij gaat naast Don zitten. Joost pakt zijn camera erbij en begint te vloggen. “Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd wat we gaan doen. Link vertel jij het?” Vraagt Joost en hij richt zijn camera op Link. Link knikt, “Oke, we gaan op vakantie! In dit park.” Link stuurt een linkje in de groep van een park wat er super vet uitziet. “Yoo vet man.” zeg ik. “Ik wist het! Waarom zouden we anders EEN WEEK niets mogen plannen!” Roept Jeremy. Link lacht naar Jeremy. “Pak allemaal jullie spullen in, dan kunnen we morgen met twee auto’s hier bij Milan verzamelen.” Zegt Joost. “Ik rijd sowieso.” Zegt Jeremy, die natuurlijk wilt pronken met zijn nieuwe Tesla. “Ik zal ook wel een auto rijden.” Stel ik voor. Iedereen is het daar mee eens. “Dan gaan Joost, Harm en ik bij Jer in de auto.” Zegt Link, “En Don en Roedie bij Milan.” Iedereen is het daar wel mee eens.

POV Don
Alleen Link, Joost en ik zijn nog bij Milan. “Zullen wij ook zo gaan? Link?” Vraagt Joost. Link knikt. “Dan rijden we wel even langs mijn huis, dan haal ik mijn spullen op.” zegt hij. “Vind je dat niet spannend?” Vraagt Joost. Link haalt zijn schouders op en ik zie hem rood worden. Ik heb wel van Jer gehoord wat er gaande was, maar is het zo erg?“Ach ja.” Zegt Link,
“Ach ja.” Zegt Link, “Ik zal toch ooit langs moeten en ik heb kleding nodig.” Link en Joost staan op en gaan weg. 
“Het gaat waarschijnlijk weer heel leuk worden.” Zegt Milan en hij glimlacht. Ik knik, “Super leuk idee van Joost en Link.” Milan knikt, “Slaap je hier vannacht?” vraagt hij. “Jahoor, jij hebt waarschijnlijk nog wel kleren van mij.” zeg ik. “Natuurlijk.” Toen het net uit was tussen Milan en Brigitte voelde hij zich heel eenzaam, dus ben ik voor een paar weekjes bij hem ingetrokken. Milan en ik hebben een sterke band. Sterker dan met de andere makkers. 
Dan gaan Milan en ik slapen, “Tot morgen.” zeg ik slaperig, “Tot morgen.” Zegt Milan en hij glimlacht. 

 ~ Voor Elkaar Gemaakt (Joli / Liry FF) [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu