Queen 15👑

216 14 0
                                    

Mikhael pov

Aku membuka mata perlahan. Kepalaku semakin pusing. Aduh!!

"Dah bangun pakcik?" Sapa Nain. Aku memandangnya.

"Macam mana kau ada kat sini?" Soalku. Aku bangun dari baringan sambil pegang kepala.

"Macam mana kau tanye?" Shah duduk di bucu katil. "Kau nie gile ke?" Soalnya. Aku makin tak paham.

"Iman call aku" ujar Arasyh. "Dia cakap kau tak bernafas. Kelam kabut aku datang sini" sambungnya.

"Kau nie dah tahu tak baik dengan susu segera yang kau simpan kat rumah kenape?" Soal Firdaus. Aku sengih. Sekarang baru aku inggat.

Iman ada bagiku minum susu. Disebabkan tak tahan tu yang boleh pengsan.

"Menangis Iman dibuatnya tahu" tambah Shah. Dia menggeleng.

"Hah? Yeke?" Soalku. Mereka mengangguk. "Nampaknya aku kena minta maaflah dengan dia" ujarku bersalah.

"Tak payah" halang Firdaus. "Dia dah balik" sambungnya. Aku hanya mampu mengeluh.

"Yang pasti sekarang aku nak kau jawab soalan aku" arah Arasyh.

"Kenape?" Macam serius je mamat nie.

"Kau sebenarnya sape?" Soalnya. Semua perhatian beralih ke arahku.

"A... Apa korang nie? Aku Mikhael lah" jawabku. Firdaus mengeluh.

"Tadi masa kau pengsan ada orang call kau" ujarnya.

"Kau nie putera ke?" Soal Nain tanpa basi-basi. Aku terkejut.

"Macam mana?" Aku mengambil phoneku. Aku membuka app call log.  Aku lihat orang terakhir yang call aku. Ouwh shit! Nenda!!

"Taknak citer?" Soal Shah yang berdiam dari tadi. Aku memerhatikan satu per satu wajah di kelilingku.

"Sebenarnya....." Aku mula bercerita pasal kisah hidupku.

"Kau okay? Nain merangkul bahuku. Aku mengangguk.

"Kau dah jumpa kembar kau?" Soal Arasyh. Aku mengangguk lagi.

"Apa yang aku cakap nie akan buatkan korang terkejut" ujarku.

🌸🌸🌸🌸🌸

Asy
Last seen today at 9.45 p.m

Iman Mikha dah bangun. Jangan risau dia just pusing je. Dia nie alah dengan susu segera. Sorry buat kau terkejut

Aku menarik nafas lega. Apalah Mikhael nie buat orang terkejut je. Takpe yang penting dia okay.

🌸🌸🌸🌸🌸

Aku keluar dari kereta Arasyh. Aku memandangnya.

"Ikut aku. Kau tak payah daftar" ujarnya. Aku hanya mengikuti langkahnya.

Semua pandang beralih ke arahku. Apa aku ada buat salah ke?

"Iman!!!" Nain melambai ke arahku. "Welcome to our school!" Ujarnya. Aku senyum.

"Arrr!! Pagi² kau dah bising" Arasyh mengorek telinganya.

"Biarlah. Morning voice aku merdu tau" ujar Nain bangga. Arasyh membuat muka meluat.

"Mana yang lain?" Soalku.

"Shah kat kawasan dia. Firdaus kat cafe. Mikhael tak muncul lagi" ujar Nain.

"Ouwhh" aku membuat muka kesal.

"Jangan risau Iman! Mikha okay" ujar Nain seolah sedar riak mukaku menjelaskan apa.

"Aku kuatlah jangan risau" Mikhael muncul. Dia senyum. "Morning Iman" dia menyerahkan air vitamin kepadaku.

"Morning" ujarku senyum.

"Jom" Arasyh meninggalkan kami.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Sedar tak sedar lagi 1 bulan peperiksaan pertengahan tahun akan berjalan. Dan aku sedikit pon tak buat persiapan. Aku mengeluh.

"Tak baik ngeluh" tegur Nain. Dia yang sedang kusyuk salin nota dihadapan memandangku.

"Kenapa aku boleh satu kelas dengan kau?" Soalku. Ya aku satu kelas dengan Nain Firdaus dan Mikhael. Shah dengan Arasyh satu kelas sebelah.

"Well kitakan sweet" ujarnya. Aku mencebik. Aku dapat merasakan ada saje pandangan yang tidak diingini melihat kami.  Ya aku tahu baru beberapa jam aku kat sekolah nie aku dah mula kumpul banyak haters.

"Nain macam mana soalan nie?" Soalku. Nain melihat sekilas.

"Alah nie senang je. Kau campurkan bahagi degan 5" ujarnya. Aku buat seperti yang disuruh.

"Tak dapat pon!!" Aku degus. Aku nie lemah sikit bab kire² tah camne leh sesat ambik sains tulen pon tak taulah.

"Aih kau nie" Nain mengambil pensilku. "Sini sikit aku ajar" dia menarik kerusiku dekat dengannya. Bila aku tengok muka Nain nie boleh tahan juga. Mukanya bersih tanpa sebarang kotoran. Nak kata putih tak. Kulitnya kuning langsat. Ensem mamat nie.

"Paham tak?" Soalnya. Aku mengangguk. Duh berdosa tenung anak orang lame².

_________________________________


Aku memandang dulang makananku. Makanan yang dihidang langsung tak aku sentuh.

"Kenape?" Soal Mikhael. Aku mengeleng.

"Eh? Mana Nain?" Soalku.

"Dia tengah praktis kat padang" jawab Firdaus. Aku diam. Padang?

"Dia ade game esok. Dia lawan dengan musuh abadi dia. Sebab tu bersemangat berlatih" sambung Shah.

"Oh ya Asyh. Mane Aisy?" Soalku. Arasyh yang sedang sedut air kotak berhenti.

"Aku ade chat dia. Dia cakap dia ada kat kolam" ujarnya.

"Apa?! Minah tu masuk tempat aku tak cakap!" Shah bangun dan berlari keluar.

"Dia tak suka orang guna kawasan dia" ujar Mikhael menjawab persoalan raut mukaku.

"Kau dah buat keputusan nak masuk kelab ape?" Soal Firdaus yang senyap dari tadi.

"Hmm.... Entahlah" aku bangun dengan dulang makananku.

"Nak buat rondaan tak? Lepas nie dah masuk aktiviti kelab" ajak Mikhael. Aku mengangguk.

"Boleh jugak" ujarku.

*TBC*

The Queen Life's StoryWhere stories live. Discover now