Queen 7👑

284 15 0
                                    

"Wei" Shah memandang Arasyh yang berada di tempat penumpang sebelahnya.

"Apa?" Soal Arasyh sambil memandang luar tingkap.

"Aku nak tanye nie" Shah turut perhati sekeliling. Nasib tinter keretenya 99% gelap. Mamat nie kalau JPJ dah benarkan tintet gelap memang dibuatnye gelap benar.

"Ape?"

"Kita buat apa kat depan sekolah orang nie?" Soal Shah tak puas hati. "Tadi bukan ke nak pergi mall?" Soalnya lagi.

"Alah kau nie. Aku tunggu Iman nie" ujar Arasyh sambil menilik jam tangannya.

"Kenapalah kau tak cakap awal²" Shah keluar dari kereta.

"Oi!" Arasyh jerit. Mamat nie dah nape? Arasyh turut keluar. "Kau dah kenape?" Soal Arasyh. Dengar melihat keadaan Shah yang sedang duduk di atas kereta sambil memakai sun glasses.

"Tunggu awek aku balik sekolah" ujarnya berlagak. Arasyh mengulingkan mata.

Tempat bunyi loceng semua pelajar Dari sekolah itu keluar. Arasyh memerhati seorang demi seorang yang keluar dari pintu pagar itu.

"Wah.... Itu bukan ke Arasyh Ilmu dengan Shahzrin!!"

"Ha ahlah!!!"

"Wahh!!!"

Pelajar semua mula bising.

"Arasyh!!!" Jerit Shah.

"Bende kau!" Arasyh meluku kepala Shah. "Aku kat sebelah kau je jangan jerit!" Jerit Arasyh.

"Mana Iman? Aku ade date tau nanti" bebel Shah.

"Aku inggatkan kau gay dengan Nain" Arasyh gelak. Shah mencebik.

"Pahal kau!" Shah memukul Arasyh. "Aku straight okay" Shah menjeling. Dengan jelingannya dia ternampak Iman. "Iman!!!" Jeritnya.

"Pahal kau nie?!" Marah Arasyh. Shah berlari ke arah Iman yang berada tidal jauh daripada mereka.

"Wei! Ade mamat nak datang dekat kitalah!" Dayana mula mengedik. Umairah mengguling matanya.

"Kembar kau nie dah kenape?" Soalnya kepada Diyana.

"Entahlah Wei tak cukup ubat kot" loya Diyana.

Aku gelak. Apalah diorang nie. Aku memandang ke arah tempat yang ditunjuk oleh Dayana. Oh My God!

"Iman~~~" Shah melambai ke arahku. Diorang buat apa kat sini?!

"Err hi?"

"Jom" ajak Shah. Diyana Dayana dan Umairah hanya memerhati.

"Gie mana?" Soalku bingung.

"Mall. Arasyh nak beli bende tah. Jom dia tunggu kat kereta aku" Shah menarik tangan aku.

"Ehh jap—" tangan aku dipegang orang lain selain Shah. Kami memandang ke arah pemilik tangan itu.

"Dia taknak ikutkan. Kau dah kenape?" Soal Reza beku. Shah tenung Reza.

"Ehh bukan tu mak—" ayat aku dipotong lagi.

"Kau......... Reza?" Soal Shah. Namanya berubah. "Oh well kita jumpa lagi" Shah melepaskan pegangannya. Dia tenung Reza bagaikan nak tembus.

"Yup that's me. Malangnya kita jumpa lagi" Reza senyum sinis. Shah mengegam tangan.

"Shah...." Aku cuba memegang Shah yang bukan aku kenal lagi. Shah menepis tangan aku.

"Oh yeay" Shah ketawa. "Aku macam malang hari nie jumpa **** macam kau."

"Aku simpati kat kau" Reza senyum. Senyumannya mati bila dia jatuh ditumbuk oleh Shah. Diyana Dayana dan Umairah jerit. Aku pon turut join diorang jerit.

"Aku dah janji kat diri aku. Bila aku ***** aku akan tumbuk dia sampai mati. Wahh nice day for you" ujarnya sambil menumbuk Reza lagi. Reza tidak diam sahaja dia bangun dan lawan balik.

"Shah!!!!" Jerit Arasyh lagi jauh. Dia lari ke arah kami. "Shit. I hate sport" keluhnya mengah. "Shah berhentilah kau dah kenape?!" Halang Arasyh Lepas mengahnya hilang. Shah menolak Arasyh.

"Kau jangan halang aku!" Shah mengesat darah yang mengalir dari bibirnya.

"So I" Reza berkata. Arasyh memandang ke arahnya.

"Kau...." Arasyh terdiam.

"Yeah that's me" Reza smirk

Muka Arasyh berubah. Tapi dia kembali normal. Dia meluku kepala Shah " mangkuk. Kita dah lambat" ujarnya. Shah menjelingnya. Arasyh menariknya dan aku selalu ke arah kereta.

🌸🌸🌸🌸🌸

Aku diam. Sangat dingin sekarang nie. Aku memandang ke arah Shah yang sedang melihat luar tingkap.

Arasyh menjeling Shah dari cermin belakang. Dia mengeluh. "Iman! Kat situ ade first aid. Kau tampal apa yang patut kat muka mamat tu" arahnya. Aku mengangguk lalu dibuat apa yang disuruh.

Shah terperanjat sedikit bila aku menyetuh mukanya. Dia menjelingku. Jelingannya langsung tidak menakutkan aku. Aku nampak mukanya agak merah.

"Aku nak tanya" ujarku sambil menampal penampal di bibir Shah.

"Ape?" Soal Shah dingin.

"Korang..... Kenal Reza ke?" Soalku. Soaalan yang lama aku nak tanya. Muka Shah berubah kembali.

"Aku citer kat rumah" ujar Arasyh sambil berhentikan kereta. "Sekarang nie jom shopping!!!" Jerit Arasyh beria.

🌸🌸🌸🌸

Aku memasukkan suapan ketiga ke Dalam mulutku. Aiskrim yang sejuk nie telah meyejukkan otak aku dan kaki aku yang penat berjalan. Aku menjeling Shah yang tidak menyentuh aiskrimnya.

"Sakit ke nak makan?" Soalku lembut. Shah tersentak.

"Huh? Taklah." Ujarnya memandang tempat lain. Arasyh menjelingnya.

"Ehh aku nak gie toilet jap" Arasyh bangun dan meninggalkan kami berdua.

"Ehemm" aku berdehem setelah 10 minit kami diam. Aku perhati Shah.

"Kau buat ape nie?" Soal Shah memandang aku.

"Suap kaulah apa lagi" aku jelingnya.

"Hah?" Shah mengangkat kening.

"Cepatlah!" Aku menghulur sesudu aiskrim ke arahnya. Shah memandang sekeliling sambil membuka mulutnya. Aku gelak kecil.

"Kau nape gelak?" Soal Shah.

"Comellah kau nie!" Ayat aku telah membuat Shah menjelingku. Dia senyum. Aku lega. Shah dah jadi Shah yang aku kenal balik.

"Iman" Shah memanggilku sambil menguis aiskrimnya.

"Ya?"

"Tolong"

"Tolong apa?" Aku memandang ke arahnya. Shah memandang ke arahku.

"Jangan kawan dengan Reza" ujarnya perlahan. Aku terkaku. Shah.... Nangis?

❉TBC❉

The Queen Life's StoryWhere stories live. Discover now