Aku memandang papan notis di hadapanku.
"Dah confirm nak masuk mana?" Soal Mikhael. Aku mengeleng. Mikhael sudah membawa aku jalan melihat kelab² yang ada.
"Susahlah" aku mengeluh.
"Em. Apa kata masuk kelab bola sepak?" Soal Mikhael. Aku memandangnya pelik.
"Hah? Bola sepakkan lelaki" ujarku.
"Jadi managerlah!" Ujar Mikhael. "Kiteorang memang tengah cari manager sekarang nie" sambungnya. "Tolong jom?" Pinta Mikhael. Dia membuat mata kucing.
"Boleh kot" ujarku. Mikhael senyum. Dia membawaku pergi padang sekolah.
Padang
"Ah! Kapten dah sampai!" Jerit salah seorang pemain. Semua pemain bola sepak berkumpul di hadapan Mikhael dan aku.
"Hari ini aku bawak manager baru untuk klub bola sepak" ujar Mikhael senyum. Semua mata memandangku.
"I... Iman" ujarku.
"Ehh nielah murid baru tu kan?"
"Sebaya dengan kapten ke?"
"Kenapa korang macam sama je nie?"
"Ehhh makwe baru ke?"
Banyak soalan yang diaju oleh mereka. Aku pon tak tahu nak jawab yang mana.
"Ehh banyak soal pulak korang nie" marah Mikhael. "Dah pergi sambung warm-up sana" halaunya.
"Baik" semua pemain pergi meninggalkan kami.
"Maaflah diorang nie banyak tanye" ujar Mikhael. "Nah. Nie senarai manager kena buat" dia menyerahkan sehelai kertas. "Goodluck" Mikhael senyum sebelum meninggalkan aku. Aku melihat senarai yang diberikan oleh Mikhael. Mulai hari ini aku adalah manager kelab bola sepak.
👑
Aktiviti pada petang itu berjalan dengan lancar. Aku meletakkan beberapa tuala lap di atas bangku.
"Eh? Kau sape?" Soal satu suara. Aku melihat orang yang eh kan aku.
"Hi. Saya Iman. Manager" ujarku kepada seorang gadis di hadapanku.
"Mikha!!!" Jerit gadis itu. Mikhael yang sibuk berlatih lari ke arah kami.
"Kau nak ape?" Soal Mikhael malas. Dia berdiri di sebelahku.
"Kenape you cari manager baru? Abistu I nie nak buat ape?" Soal gadis itu. Dia menunding jari ke arahku.
"Huh. Look. Amelina. You tak buat pon tugas sebagai seorang manager. You pon jarang datang latihan. Mulai hari nie. You bukan lagi manager kelab nie" ujar Mikhael.
"I ada kat sini sebab you tahu tak?! Kalau tak memang taklah I ada kat sini" marah Amelina. Semua pemain berkumpul. Salah seorang daripada pemain menarik tanganku.
"Baik kita pergi" ujar lelaki yang menarik tanganku.
"Eh nape?" Soalku bingung. Lelaki itu mengeluh.
"Sejak² Mikha bagi dia jadi manager makin naik kepala dia" ujarnya. Dia memandangku. "Aku Iqmal. Vice captain" ujarnya.
"Apa yang dah jadi sebenarnya?" Soalku.
YOU ARE READING
The Queen Life's Story
Teen FictionStatus; on going _Edited story_ Kisah seorang gadis biasa. Menjadi puteri cuma impiannya sahaja. Tidak pernah akan menjadi kenyataan melainkan dia mengahwini seorang putera diraja. Tetapi impiannya mungkin akan jadi kenyataan bila di...