Keadaan rumah yang sunyi tiba ii dihiasi dengan suara hening haechan.
"AKU SELALU BILANG PADUMUUUU SAYNGGGGG JGNNN KAUU TINGGALLL DISANAAA" nyanyi haechan dngn kuat.
Sengaja je dia nyanyi kuat ii supaya penghuni dirumah tersebut bangun semuanya.
"Kau terpekik,terlolong serupa anak babi ni pehal ? " tanya Renjun. Sapa je yang takmarah bila tidor dia kena kacau kan ?
"Amboiii bahasa kau" tegur xioujun yang dari tadi hanya bersabar dengan perangai haechan. nasib suara tu sedap ni kalau suara macam burung gagak,dahlama xioujun bakar budak gendut tu.
"aku nak kejutkan korang,tapi korang tu ramai. So aku nyanyi la" kata haechan "and kau tengok,semua dah terjaga" tambah haechan lagi.
Renjun yang mendengar kata-kata haechan terus membara,ingin saja dia menyepak budak tu namun apakah daya. Nnti Renjun sepak Haechan,mark pula akan bunuh dia. Nak lindungi soulmate katakan.
"taeyong hyung pegi mana ?" tanya jaehyun. Dia pelik apabila bangun tapi tak dngar suara taeyong membebel.
"Owh, taeyong hyung pergi ke SM dengan Johnny and Taeil hyung. Nak bincang pasal rumah kot" beritahu xioujun kepada jaehyun.
"Kalau mcam tu,tak apala" balas jaehyun pula.
"Abistu sapa yang masak kat kita pagi ni?" tnya Renjun.
Selalunya pagi ii ni taeyong yang sediakan sarapan untuk mereka.
Tanpa memblas pertanyaan Renjun , dengan hanya memuncungkan mulut, Xioujun menunjuk kearah haechan yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.
Ya, haechan yang bangun sediakan sarapan untuk mereka . Renjun tidak membalas,dia naik keatas untuk mengejutkan para dream termasuk mark.
•••••••••••••••••••••••••••••••
Setelah selesai sarapan,mereka semua berkumpul di ruang tamu.
Chenle dan yangyang sedang membahan jisung yang sedang bermain barbie dengan jungwoo.
manakala ten dan doyoung sedang berebut remote tv.
Jaehyun dan hendery sedang berbual tentang masa depan.
Haechan dengan mark ? Jangan tnya la.
Jeno dan jaemin sedang bermain game.
"Yeah taeil hyung dah balikkk," sorak doyoung keriangan sempat jugak di menjeling ke arah ten.
Ten hanya menjelir lidah kearah doyoung. Benci dia melihat perangai si ikan duyung separa arnab tu.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"kitaorang dah beli rumah yang jisung kata tu" bagitahu taeyong.
Kesemua ahli NCT kecuali Johnny dan Taeil terkejut.
"Err,hyung. Hyung dah pikir masak-masak ke ?" soal jisung. Soalan jisung itu membuatkan semua mata tertumpu kearahnya.
"Ya jisung,hyung dah pikir masak-masak dan ini keputusan hyung." kata taeyong.
"Hyung nak korang kemas brang apa yang ptut. Hujung minggu ni kita bertolak ke rumah baru" tegas taeyong.
Yang lain hanya mengangguk tAnda faham dengan apa yang diberitahu. Namun seorang daripda mereka seperti sedang marh
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
"aku dah pesan dekat kau,jangan msuk campur"
••••••••••••••••••••••••••••••••••
jgn jadi silent reader. 😓
Vote and Komen❤️
YOU ARE READING
nct || horror (✔)
Fanfictiondisebabkan mental,semua mangsa • "sampai hati kau buat kitaorang macam ni !" - renjun • "aku taknak mati,tolong selamatkan aku" - yuta • "kau kejam" - johnny • "aku terpaksa,maafkan aku" - jisung