"Ten hyung mana ?" ujar xioujun. Sejak kematian yangyang,Xioujun mula rapat dengan Ten.
Mungkin dia sangat merindui yangyang dan inginkan seorang peneman.
"Ten hyung taknak makan" jawab jungwoo. Xioujun hanya menganguk. Malas dia mahu soal banyak-banyak
Johnny yang dari tadi hanya diam tiba-tiba bangun. Semua yang sedang menjamu selera tersentak dengan tindakan Johnny.
Johnny pergi ke arah dapur untuk menyiapkan makanan. Dia mengambil nasi goreng kimchi dengan air jus di dalam peti sejuk (?).
"Kau nak pegi mana tu youngho ?"soal winwin, Jangan la johnny buat kerja gila letak racun dalam makanan tu.
"Aku nak hantar dekat Ten" dia terus berlalu pergi apabila berkata demikian. Winwin hanya menganguk.
"Dah,makan-makan. lepas makan kita undi sape yang kena basuh pinggan" kata Kun.
••••••••••••••••••••••
Ten yang sedang berehat di atas katil terkejut apabila melihat johnny membawa sedulang makanan yang diisi nasi Goreng kimchi dan air jus (?).
Ten hanya melihat johnny, dia masih takut untuk dekati lelaki itu.
"aku bawakan makanan untuk kau, makan la." tutur Johnny.
Ten terlihat ragu-ragu untuk makan makanan yang dibawa oleh Johnny itu.
"Aku tak bodo lagi nak letak racun dalam makanan. Lagi-lagi dalam makanan orang yang aku sayangg" ujar johnny.
Sengaja dia tekankan perkataan sayang itu. Ten hanya tersenyum, pelahan-lahan dia cuba bngun dari baringannya. Namun luka yang dihadapi tidak mengizinkannya.
"nak aku tolong" soal johnny. Ten hnya menganguk,malas dia hendak menolak. Dengan keadaannya yang sakit ini,baik dia menerima pelawaan johnny itu.
"makan banyak-banyak yeee cik chittaphon" usik johnny.
Ten hanya tersenyum kecil. Ten menyuap nasi goreng kedalam mulut. Masakan Taeyong tidak penah mengecewakan.
"Aku mintak maaf sebab tolak kau tadi. emosi aku tak terkawal lepas sorang-sorang pergi. Sekali lagi aku mintak maaf" kata johnny.
Sungguh dia menyesal menolak Ten tdi. Walaupun Ten mati sekalipun, Renjun tetap tidak akan kembali.
"takpe la hyung, Ten okay jerk. Bukan mati" gurau Ten. Namun gurauan tu tidak mengelikan hati johnny.
"Jgn main mati-mati,aku taksanggup nak hilang kau" ujar johnny serious.
Ten yang dari tdi ketawa hanya diam, salah dia. Sape suruh main mati-mati kan ?
"kalau ten mati, jangan nngis tau" pesan ten kepada johnny.
"Ape kau ngarut ni ha ?!" Bentak johnny. Dari tdi dok sebut pasai mati je.
"janji dengan ten hyung,"rayu ten.
Johnny hanya mengeluh. Pelahan-lahan dia menganguk.
Tanpa mereka sedari, si'dia' sedang tersenyum riang.
••••••••••••••••••••••••
"kau nak mati ye ten, kejap eh. Mark kau tunggu dulu. ade orang tawar diri dia untuk mati ni" ujar si'dia'
••••••••••••••••••••••••
jgn jadi silent reader. 😓
Vote and Komen❤️
YOU ARE READING
nct || horror (✔)
Fanfictiondisebabkan mental,semua mangsa • "sampai hati kau buat kitaorang macam ni !" - renjun • "aku taknak mati,tolong selamatkan aku" - yuta • "kau kejam" - johnny • "aku terpaksa,maafkan aku" - jisung