"kami dah balik" laung hendery dan lucas dari tingkat bawah.
"Korang beli apa yang hyung suruh ?" tnya jungwoo. Dia suruh diorang beli aiskrim,nak tenangkan fikiran katanya.
"beli hyunggg"jawab Lucas riang.
"Haechannnn"jerit hendery,saja dia nak suruh haechan amikkan telefonnya di dalam bilik mereka.
"Woi bijak,Renjun tengah tidur la" tegur mark.
"Aigoo,aku lupa" ketawa hendery
"kau nak apa " soal heachan dari tingkat atas, malas dia hendak turun, hati masih sedih akan kehilangan kawan yang sama umur denganya,sekarang ni hanya tinggal Renjun dan dia sahaja.
"Tolong amikkan fone akuu" pinta hendery.
"apa kaki kau dh rosak ke ha ?" bentak haechan.
"ala tolong la" rayu hendery.
"Ish" kata haechan sebelum berlalu pegi.
Hendery hnya tersenyum riang,bukan selalu haechan nak tolong dia
••••••••••••••••••••••
"ish suka kacau aku budak tu,dahla muka macam keldai." bebel haechan
.Laju saja kakinya melangkah ke arah bilik triple huang tu. Sebaik sahaja dia memasuki bilik tersebut,dia melihat tubuh Renjun yang sedang tidur di atas katil yg bersaiz queen itu.
"Huh,Jun tinggal Kita dua je 00liner sekarang ni,aku harap kau tak pergi tinggalkan aku.
Pelahan-lahan dia memegang tangan kecil Renjun, haechan merasakan bahawa tangan renjun sejuk. Dia mula berasa tidak sedap hati.
"Ren..jun.." tutur haechan. Dia menarik kain selimut yang menutupi tubuh Renjun.
Menjerit haechan apabila melihat buih-buih yang ada pada mulut renjun
"HYUNGGGGGGGG" jerit haechan sekuat hati. Dia menangis teresak-esak. Sungguh dia tidak percaya bahawa kawan-kawan 00liner nya sudah tiada.
Taeyong,hendery, jungwoo,lucas, dan mark yang berada di tingkat bawah segera naik ke tingkat atas.
Rebah taeyong apabila melihat sekunjur tubuh yang tidak bernyawa di atas katil. Mark terkaku,dia tidak dpt meriaksikan apa yang dia telah lihat.
Hendery sudah awal-awal lagi pengsan, Lucas hanya melihat tubuh tak bernyawa renjun tanpa mepamerkan sebarang reaksi.
Jungwoo turun ke tingkat bawah untuk menelefon johnny dan yang lain untuk balik kerumah dengan segera.
••••••••••••••••••••••••
Mayat Renjun telah diserahkan kepada pihak berkuasa, member NCT telah blik ke rumah mereka setelah selesai disoal siasat.
••••••••••••••••••••••
Setibanya mereka dirumah, johnny terus mengamuk . Dia sungguh tidak percaya bahawa dia telah kehilangan adiknya lagi.
"SAPA YANG BAGI RENJUN MAKAN UBAT TU ?" soal johnny.
Semua yg berada di rumah tamu terkejut dengan jerkahan Johnny. Tidak penah dia tinggikan suara dihadapan adik-adiknya.
"AKU TNYA,JWB LA BODO" jerkah Johnny lagi.
"Akk...Te..Ten yang bgi ubat tu" beritahu ten.
Mereka semua baru lepas disiasat oleh pihak polis.
Mereka menyatakan bahawa kematian Renjun disebabkan overdose ubat yang tak sesuai dengan umurnya.
Johnny yang mendengar jawapan Ten tu segera menarik kolar baju Ten. Semua orang terkejut dengan tindakkan johnny.
Mereka tahu bahawa keakraban kedua-dua orang itu memang tak dapat dinyatakan.
Ten hanya tunduk dan diam,dia pelik kerana ubat yang dia amik itu ialah ubat yang diberikan oleh jaehyun kepada dia. Tapi dia tidak mahu jaehyun terbabit,biar la dia hadap seorang diri.
"Tenang John,benda boleh setel baik-baik" ujar Taeil. Benda dah jadi,Renjun pun dah takde" smbung Taeil lagi.
Johnny hanya merengus kasar, dia menolak Ten . Ten yang hilang keseimbang terhentak pada bucu almari kayu yang berhampiran dengan tv.
"Auch" ujar Ten.
"Hyung,ke..kepala hyung darahh.." tegur Chenle.
Johnny yang mendengar perkataan darah itu segera menoleh ke arah ten. Ya,benar sekarang ni kepala ten sendang mengalirkan cecair berwarna merah
"Apa kau dah buat johnny ?!" Sergah Yuta. "kalau betul dia yang bagi ubat dekat Renjun, kau dapat buat Renjun hidup balik ke bodoh !?" Jerit Yuta dihadapan muka johnny.
Taeyong dan doyoung berusaha menolong Ten untuk bngun, manakala Kun didapur untuk mencari first aid.
"takpe,aku boleh bngun sendiri" ujar ten.
"Kau gila ke ?, darah kau keluar banyak ni" tegur doyoung.
Ten hanya mengeleng tanda dia baik-baik sahaja. Doyoung hanya mengeluh,Ten sangat degil.
••••••••••••••••••••••••••••••
jgn jadi silent reader. 😓
Vote and Komen❤️
YOU ARE READING
nct || horror (✔)
Fanfictiondisebabkan mental,semua mangsa • "sampai hati kau buat kitaorang macam ni !" - renjun • "aku taknak mati,tolong selamatkan aku" - yuta • "kau kejam" - johnny • "aku terpaksa,maafkan aku" - jisung