"woi bangunla tenuk sekalian,kelmarin sembang nak jumpa jae la apala. sekarang ni semua membabi buta" jerit Lucas.
Taeyong terjaga dari tidurnya apabila mendengar jeritan lucas. Dia melihat jam didinding . Jarum jam menunjukkan angka 10.46 pagi. Masih awal untuk pergi melawat jaehyun kerana dia akan dipindahkan ke pusat pemulihan tepat pukul 5.00 petang.
"Ha bangun pun,ingat dah takda" perli Lucas. Dari tdi dia terpekik terlolong serupa orang hilang anak.
Taeyong hanya tersenyum malu, dia terlajak tidur pula harini. Mungkin terlalu penat. Dia segera ke dapur untuk menyediakan sarapan.
Sejak Kun tiada, dia la yang akan menyediakan semua makanan. Sebelum ini, tugas memasak hanya akan diserahkan kepada jaehyun,dia dan juga Kun.
Namun sejak Kun tiada dn Jae dipenjara, dia la berseorangan memasak didapur. Kadang kala haechan akan turut serta membantu taeyong didapur.
Setibanya dia didapur, dimeja sudah terhidang makanan. Belum sempat taeyong ingin menanya. Kelibat seorang lelaki keluar dari dapur smbil memegang pinggan berisi nasi goreng itu.
"Eh hyung,dah bngun ?" soal Haechan. Dia bngun awal harini untuk menyediakan sarapan. Kesihan dia lihat taeyong kesana dan kesini menguruskan pelbagai masalah. Biarla dia meringankan beban hyung nya yang sorang itu.
"kau masak semua ni ?" tnya taeyong.
"Yela hyung, Mari la duduk. Jap chan kejutkan yang lain" kata haechan.
Haechan berlalu pergi, taeyong melihat hidangan yang ada diatas meja. Tanpa bnyk soal,dia pergi ke arah singki untuk membasuh muka.
•••••••••••••••••••••••••
"Mark hyung bang..." kata haechan smbil membuka pintu bilik markhyuck. Dia terdiam, dia terlupa bahawa mark sudah tiada lagi. Dia hanya tersenyum nipis smbil menutup semula pintu itu. Kakinya laju kearah bilik chenle dan jisung.
Dia melepasi bilik norenmin. Dia sempat behenti dihadapan bilik itu. Sumpah dia rindukan geng 00 linernya. Dia ingin sahaja menangis tapi dia tak ingin taeyong dan yang lain risaukan akan dirinya. Cukupla masalah jaehyun hyung menyerabutkan kepala taeyong.
"hoi budak ,bngun. " Kejut haechan. Jisung masih lagi terbongkak diatas katil manakala chenle dah bngun,tapi msih bermain telefon bimbit diatas katil.
"1 minutes moreee, ngantuk nihhh" pinta jisung.
"1 minutes kepala abah kau, takde-takde bangun." gesa haechan.
Jisung hnya merunggut. Dia terus bngun dan ke arah dapur. Nak ngadu kat taeyong la tu.
Haechan hanya mengeleng kepala melihat jisung.
"Ha kau, dah takreti nak bngun ke dah takumpa jalan kluar bilik ?" soal Haechan. Chenle hanya mengendahkan soalan haechan. Mata yang fokus memandang skrin telefon.
"Kau tengok apa haa" kata haechan smbil merampas telefon chenle.
Haechan terkedu apabila melihat skrin telefon bimbit milik chenle itu. Ternyata chenle sedang melihat gmbr mereka ber21 di pantai pada hujung tahun lepas.
"Pe..pe..pegi makan," arah haechan. Chenle hanya menurut perintah hyungnya, dia mengambil semula telefon dah tinggalkan haechan berseorangan didalam bilik
"Aku rindu korang" ujar haechan. Dia keluar dari bilik itu dan bergerak ke arah dapur
•••••••••••••••••••••••••••••
"lepas makan, siap semua. Nak gerak pegi jumpa jaehyun" kata johnny. Yang lain hnya menganguk faham.
"Channie, asal takmakan ?" soal jungwoo. Dari tadi dia melihat haechan hanya menguis-guis nasi didalam pinggan.
YOU ARE READING
nct || horror (✔)
Fanfictiondisebabkan mental,semua mangsa • "sampai hati kau buat kitaorang macam ni !" - renjun • "aku taknak mati,tolong selamatkan aku" - yuta • "kau kejam" - johnny • "aku terpaksa,maafkan aku" - jisung