Hari yang dinanti nantikan oleh para ahli nct telah tiba,3 van telah menunggu mereka dihadapan rumah lama.
Jisung mengeluh, "bagaimanala nasib kita nnti"kata jisung dngn nada yang perlahan. Chenle yang berada disisi jisung berasa pelik apabila mendengar jisung mengeluh
"kau pahal,mengeluh ?" tanya chenle.
"Tkda pape ahh" jwb jisung Walaupun merasa curiga dngn jawpan jisung tdi,chenle hnya mengangguk.
"Aku keluar dulu tau jisung" kata chenle kepada jisung. Jisung tidak membalas apa-apa,dia hanya melihat chenle keluar dari bilik itu.
"aku dah kata dekat kau kan,jangan msuk cmpur. kau nak sangat masuk campur ni kenapa ?" kata seseorang. Jisung yang sdng berangan tdi terkejut apabila disapa begitu.
"Hyung kenapa ?" soal jisung
"aku kenapa apa ? Huh? " jwb seseorang itu.
"Kenapa kena buat semua ni ?"soal jisung kembali.
"Aku terpaksa,kalau kau tolong aku. Aku tak akan bunuh kau" kata 'dia'
"tapi aku takteragak-agak nak bunuh kau kalau orang lain tahu pasal benda ni. Aku tak kisah kalau kau adik kesayangan aku sekalipun"
Jisung yang mendengar kata ii 'dia' hnya mmpu diam.
"Tapi takkan taeyong hyung pun,hyung nak" belum sempat jisung habiskan kata-kata , 'dia' telahpun memotong percakapan jisung
"kalau terpaksa,aku akan". Jisung hnya terkedu mendengar kata ii 'dia'.
'dia' trus tinggalkan jisung seorang diri di dlm bilik.
"Kenapa hyung kejam sangat" rintih hati jisung.
••••••••••••••••••••••••••••••
"YEAHHHHHHHH dah smpaiii" ucap Hendery dan Lucas.
"Finally sampai pun lenguh pungkoq aku dok lama-lama dalam tu" kata Ten pula.
"kalau korang tahu apa yang akan jadi,mesti korang tak seronok" ucap Kun dlam hti.
"Wahh,besar nyaaaaaa" kata yangyang.
"masuk dalam rumah tu,kemas apa yang patut" ujar taeyong kepada semua members NCT.
mereka mengangguk dan segera ke tingkat atas.
Rumah tersebut memiliki 3 tingkat. terdapat 4 bilik di tingkat 2, dan 3 bilik di tingkat 3. Terdapat 2 dapur. 1 di bawah dan 1 lagi di tingkat 3.
"okay,Mari sini semua,hyung nak tentukan partner bilik" kata taeil. Mendengar apa yg dikatakan oleh taeil,para members mengeluh.
takut tak dapat satu bilik dengan soulmate ah tu.
"taeyong,johnny,jaehyun satu bilik," belum sempat taeil habiskan ayat dia,
johnny terlebih dahulu memotong
"apeni aku tak dapat satu bilik dngn ten" bentak Johnny. Taeil hanya menayang wajah pokernya.
"Tak apela la johnn," ucap Ten. Johnny hnya mengeluh kesal.
"Boleh aku smbung ?" Soal taeil.
"Sambung-sambung"ucap Ten.
"okay, ten,doyoung ngn jungwoo" tambah taeil lagi.
"Taeil,yuta and winwin satu bilik. Kita duduk dekat tingkat atas sebab kita yang tua kena dok kat tempat yang lebih atas supaya senang dengar apa-apa yang penting" kata taeyong.
"aku satu bilik dngn xioujun and yangyang" kata Kun tiba-tiba.
"Abistu hendery nak tidur dengan sapa ? soal hendery sedikit kecewa kerana tak dapat tidur satu bilik dngn xioujun.
"Kau tidur dengan Huang lain" ucap Kun.
"means aku,hendery ngn renjun ?" tanya Lucas .
"Ya" jawap Kun ringkas.
"Jeno,jaemin,jisung satu bilik, mark ,chenle,haechan satu bilik" putus taeyong
"kalau takdak apa-apa,jom masuk bilik kemas katil and tidur" kata yuta.
Dari tdi dia hanya memerhatikan kawasan rumah,jujur baginya kawasan rumah ini agak seram.
Ahli lain hanya mengangguk,letih seharian. Besok bru nak mulakan aktiviti seperti biasa.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"permainan bermula" ucap si 'dia' tnpa ia sedari terdapat seseorang dari mangsa yang sedang memerhatikan tingkah lakunya.
"aku akan selamatkan nct dri kau"
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
jgn jadi silent reader. 😓
Vote and Komen❤️
YOU ARE READING
nct || horror (✔)
Fanfictiondisebabkan mental,semua mangsa • "sampai hati kau buat kitaorang macam ni !" - renjun • "aku taknak mati,tolong selamatkan aku" - yuta • "kau kejam" - johnny • "aku terpaksa,maafkan aku" - jisung