[empat belas]

1.6K 245 67
                                    

"sejak kita pindah rumah baru ni,macam-macam benda buruk jadi." keluh mark.

"Apa hyung cakap ni ?" Soal chenle. Baginya kalau dah ditakdirkan hyung-hyung nya mati. Mereka akan mati jua walaupun mereka masih tinggal dirumah lama.

"aku rasa ada dikalangan kita yang dalang semua ni" kata yuta dengan serious.

Jaehyun yang mendengar kata-kata yuta hnya melihat kearah yuta hairan.

"Ape benda budak ni ?" bisik hati jaehyun

Kun yang juga mendengar kata-kata yuta itu hanya tersenyum sinis. Malas di amik tahu tentang dalang kesemua masalah ini.

"kau yakin yuta,kau ade syak sesape ke ?" tnya Taeil.Yuta trus memandang kearah winwin.

"DIA DALANG SEMUA NI !!" kata Yuta

"What ?!" jerit winwin.

"Kau agak-agakla bodo, function ape sial aku nak bunuh adik-adik aku sendri. Hyung aku. kau pahal bodo" ujar winwin.

"KAU ADE MASA HENDERY DAN XIOUJUN MATI KAN ?! KAU PALING DEKAT DNGN KOLAM TU ?! KAU LA YG PENYEBAB DIORANG MATI ?! " jerkah yuta.

"KAU PAHAL SIAL TUDUH-TUDUH NI BODO. AKU KATA AKU TAK BUAT , AKU TAK BUAT LA. APA MASALAH KAU HA ?!? SIAL LA PERANGAI MACAM KAU NI ?! bentak winwin.

"Korang ni relax la, apa ni gduh depan dream ? " kata johnny.

"BABI NI YG TAK BOLE NAK RELAX" marah WinWin. Takpasai-pasai dia yang kena tuduh.

"Dah,korang pergi masuk bilik" arah doyoung kepada haechan,chenle dan jisung. Mereka pun mula bergerak msuk kedlm bilik.

Mereka malas nak tengok pergaduhan antara hyung-hyung nya.biar la pecah muka sekalipun,diorang taknak tengok.

"Korang pun" arah Taeil kepada Mark dan Lucas.

"Pehal pulak hyung ?"tanya mark. Dia dah graduate kot,asal tak boleh tngk WWE ni pula

"masuk je la,aku dah suruh kan ?" bentak Taeil.

Mark dan Lucas terkejut kerana tak penah-penah Taeil hyung berbahasakan drinya "aku" apabila dengan adik-adik nyaa

Mark dan Lucas akur,lalu mereka berdua masuk kedalam bilik. Jungwoo hanya melihat para hyungnya bergaduh,dia sungguh malas untuk masuk campur hal-hal ini. Kalau gaduh pun,bukan boleh hidupkan blik member mereka yang dah mati tu.

"Apa kata abaikan benda yang dah jadi ni ? Aku malas la nak cari sape dalang ke ape ke, korang tak penat ke ha lepas satu-satu masalah jadi. Bila dah jadi masalah korang nak bergaduh macam orang tak de otak. Be mature la,aku tahu kita kehilangan member yang paling rapat dengan Kita, tapi korang rase diorang suke ke kalau kita bergduh tuduh sana sini huh ? bebel doyoung.

"kalau dalang tu rase dia nak bunuh orang lagi, sila bunuh aku malam ni" sebaik sahaja doyoung katakan perkara itu,dia berlalu msuk kebilik. Dia ingin tenangkan jiwa selepas pelbagai perkara yang terjadi kepada NCT.

Mereka semua mengeluh apabila mendengar ayat doyoung. Betul jugk apa yang doyoung kata,mesti member mereka yang dah mati sedih apabila melihat mereka bergaduh,tuduh sana sini.

"Win,hyung mintk maaf" ucap yuta kepada winwin. Winwin hanya memandang kearah yuta. Winwin hanya tersenyum sinis. Kakinya laju keluar dari rumah itu.

Lagi lama dia tinggal disana,lagi gila dia. Dia mengambil kunci kereta dan keluar dari rumah itu.

"Kau nak pegi mana tu winwin?"soal taeyong. Risau hatinya untuk membiarkan winwin pegi berseorangan.

Dia tidak mahu kehilangan adiknya lgi. Cukup la 7 orang dah pegi tinggalkan dia dan NCT.

"tenangkan jiwa hyung,janga call win. Nanti win blik" ujar winwin.

Yuta hanya mengeluh kesal apabila menuduh winwin bahawa diala dalang untuk semua kematian member.

"Korang pegi la restkan badan dulu,mandi ke,tidur ke..nanti turun makan" cadang Kun.

Mereka hanya menganguk lemah,masing-masing sudah masuk kedalam bilik mereka. Pelahan-lahan jaehyun memegang tangan Kun.

••••••••••••••••••••••••••••

"aku tahu kau tahu"

 nct || horror (✔)Where stories live. Discover now