[lima belas]

1.7K 266 51
                                    

"kau nak aku bunuh kau malam ni kan ? I'll do it honey."

••••••••••••••••••••••••

Doyoung sedang mengemas bilik Taeyong dan Jaehyun. Semasa dia mengemas meja beljar jaehyun,dia terjatuhkan satu buku yang berwarna hitam.

"Buku ape ni ?" tnya doyoung seorang diri.

"Catatan diari jjh?" Baca doyoung.

➪JJH

"aku penat la hidup dengan penipu,kenapa kau buat macam ni hyung ? Kau dah tak sayang aku ke ? Kau asyik rapat dengan doyoung. Kau hiraukan aku. Aku perlukan kasih sayang kau. Tolong berikan aku attention yang cukup." - j.j.h (12.12.19)

"Jangan smpai aku sakit taeyong hyung,tolong berikan aku attention yang cukup" -jjh (13.12.19)

"Mungkin dengan cara membunuh semua orang, taeyong hyung akan bagi perhatian yang cukup untuk aku ?" -jjh (14.12.19)

"Ape aku dah buat ? Aku dah bunuh yangyang. HAHAHA aku gila. Lepasni nak try main dengan pisau ah" -jjh (16.12.19)

"jaemin bodo,kalau dia takmsuk bilik tu awal. Aku takperlu bunuh dia. Btw seronok main ngn pisau, HAHAHA."- jjh (20.12.19)

"Bestnya tengok ten kena marah sbb johnny tuduh dia, ahahaha. sian kau Renjun,sepatutnya mark yang mati tapi dah dapat peluang aku bunuh je la kau"-jjh (23.12.19)

"aku dah bunuh orang yang salah, ten hyung maafkan jaehyun."- jjh (24.12.19)

"Bye-Bye xioujun dan hendery, HAHAHA"-jjh (05.1.2020)

Doyoung membaca kesemua catatan jaehyun. Jaehyun yang telah bunuh semua member mereka. Tapi disebabkan dia ?

"Apa salah aku sampai jaehyun buat semua ni ?" soal doyoung. Ingin dia bwk buku tersebut ke taeyong langkahnya terhenti apabila melihat jaehyun di hadapan pintu.

"Kau buat ape dengan buku tu ?" Soal jaehyun. Doyoung tidak menjawab soalan itu. Dia merasa takut kerana tahu bahawa jaehyun yang dalang kesemua ini.

"So kau dah tahu eh ?" tnya jaehyun. Dia tertawa besar. "Tadi kau tanya apa salah kau kan ?,Mari sini aku bagitahu" kata jaehyun.

Dia mengeluarkan pisau dari poket seluarnya. Pelahan-lahan dia jalan mendekati doyoung yg berada dihujung bilik.

"Ka...kau nak buat ape, tolong la jaehyun. Jangan buat aku mcm ni" rayu doyoung.

"Kau suka cari perhatian taeyong, sampai dia taksempat nak layan aku. Kau suka rampas dia dari aku. Kau pikir kau sape ha ?!? " Jerit jaehyun.

"Tolong jaehyun,tolong la aku minta maaf kalau buat taeyong hiraukan kau. Aku betul-betul minta maaf." rayu doyoung. Dia sudah menangis memikirkan nasib bakal menimpanya.

"Kalau la maaf kau boleh hidupkan diorang balik," ujar jaehyun.

"Aku penat hyung, penat sangat." luah jaehyun.

"aku penat dengan jadual yang padat,aku penat jaga hati orang.Aku tahu korang pun penat , tapi kau taktahu aku penghidap deppresion.Hyung tahu tak haritu aku pegi jumpa doktor,dia kata aku ada penyakit kemurungan. Tapi aku takpercaya sebab aku selalu happy. Sampai la kau mula rpat dngn taeyong hyung. Aku cuba sedapkan hati dengan kata yang kau hanya berkawan dengan dia tapi..." luahan jaehyun terhenti apabila jisung memasuki bilik itu.

"Hyung,jangan bunuh diorang lagi. Cukup la hyung.Hyung takpenah rasa sedih ke bunuh kawan-kawan yang banyak tolong hyung."soal jisung.

Dia sudah tidak sanggup untuk kehilangan hyung nya lagi.. cukup la 7 orang. Tiada lagi yang lain.

"bohong la kalau aku tak sunyi sejak diorang mati, tapi ak..aku tak boleh nak kawal otak aku.. tolong aku weyh" rayu jaehyun.

Pisau yang berada digegaman jaehyun terlpas. Doyoung pelahan-lahan mendekati jaehyun.

"aku akan tolong kau,takkira apa yang akan jadi"ujar doyoung.

"Korang nak bgitahu yang lain ke yang aku bunuh.. " soalan jaehyun dipotong oleh doyoung.

"Tak,aku takkan.. aku akan tolong kau keluar dari penyakit kemurungan ni. " tu jnji aku.

Jisung hanya tersenyum melihat kedua orang hyung nya. Dia berharap bahawa jaehyun berubah.

••••••••••••••••••••••••••••••

Malam menjela, mereka sedang makan malam. Pada hari ini jaehyun yang menawarkan diri untuk masak. Katanya ingin menebus segala kesalahannya .

Taeyong,Yuta,Johnny,Haechan,Mark,Chenle,Jungwoo,Lucas dan WinWin pelik juga pada awalnya. Namun mereka tidak mengesyaki apa-apa

Selepas menjamu selera,mereka semua tidur. Tidak penah-penah mereka semua tidur seawal itu. Namun disebabkan mata yang semakin memberat,mereka tidur jua tanpa memikirkan musibah pada hari esok

•••••••••••••••••••••••••••••

"ape kau ingat korang terlepas, we'll see it tomorrow" ujar jaehyun.

•••••••••••••••••••••••••••

jgn jadi silent reader. 😓
Vote and Komen❤️

 nct || horror (✔)Where stories live. Discover now