The Black Hero?

16 3 0
                                    

   Di makmal komputer, suasana yang dulunya harok,kini menjadi sunyi sepi kerana Fira yang sangat aktif dan agresif, tidak lagi membuat bising dengan ayat "Waah, tidak sabar betul nak mulakan game". Mereka bertiga hanya melakukan kerja masing-masing sahaja. Sara yang tadinya asyik memandang Fira,terus berbisik dengan Zati,

   Sara: Weh. Are you sure yang Fira tu okay?

   Zati: Dia okay tuh. (dengan selambanya)

   Sara: Aku tak pasti dia okay. Dia jadi begitu selepas kejadian aku tercedera dengan serangan                     goblin semalam.

   Zati: Kau sudah kata begitu, Aku dah tak boleh simpan lagi lah. Die memang jadi begitu sebab                 kes semalam.

   Perbualan mereka terhenti sebaik sahaja mereka memandang Fira yang tadinya sibuk melihat senarai nama pemain-pemain yang dikategorikan 'Top 5'. Zati perasan bahawa nama 'Freeze Queen' ada di anak tangga yang ke-tiga. "Wah,Fira! Hebatnye kau.Nama kau ada dalam Top 5 kot. Terpantul besar lagi ejaan 'Freeze Queen' di situ. Tapi,kenapa kau terlihat tak gembira langsung?",Zati bertanya.

   "Cousin aku", ayat yang pendek lagi ringkas itu diberikan kepada Zati yang dari tadi tertunggu-tunggu Fira memberikan respon. "Cousin kau? Sejak bila kau ada cousin? Kalau ada pun,siapa nama die? Die pun main game yang kita main tu ke? Yang mana satu die? Cepat lah, aku ingin tahu", soalan daripada Zati bertalu-talu diberikan kepada Fira. "Ish, kau ni! Kalau mahu tahu pon satu-satu lah"."Hehe. Okok, terangkan satu per satu"."Die juga ada main game yang kita main. Level dia juga lebih tinggi daripada aku sebab die lagi lama start bende ni sebelum aku. Tapi, dia tak sehebat aku lah. Aku anak tangga ke-tiga, die yang ke-lima. dia nak join pertandingan itu juga. So, aku ajak dia",penjelasan itu dijelaskan satu persatu kepada rakannya itu. Sara hanya menjadi pendengar sejati perbualan mereka berdua.

   "Anak tangga ke-lima? Maksud kau, 'The Black Hero' ke? Waah, jadi, die terima tak ajakan kau tu, Fira?", selepas penat menjadi pendengar cerita, Sara mula bertanya. Jawapan yang mereka dapat ialah 'Ya'."Cun lah kalau begitu, team kita sudah ada dua orang terkuat yang boleh buat team kita menang",Sara dan Zati amat teruja kerana Fira dan Cousinnya itu sama kuat.

   "Betul tu,Sara. Dengan adanya 'Freeze Queen' dan 'The Black Hero' dalam pasukan kita,mustahil team yang lain dapat kalahkan kita",kata Zati setelah setuju dengan kata-kata Sara tadi.Namun, Fira masih tidak rasa gembira seperti rakan-rakannya.

   "Alamak, aku sudah lambat! Zati,Fira, aku gerak dahulu ya", Sara terus memecut keluar dari makmal sebelum dia mendapat apa-apa respon daripada sang sahabat. Kelua dengan cara tidak sopan, secara tergesa-gesa? Perkara itu memang membuatkan Zati berfikiran negatif. "Eee... Fira. Aku rasa, aku pun gerak sekarang. Kita jumpa waktu dalam game nanti ya?", Zati beredar selepas sempat mendengar ucapan balas daripada sang sahabatnya itu.

°~°~°~°

°~°~°~°

   "Aku sudah tahu kau akan kesina", sergahan itu ditujukan kepada Sara. Dengan perasaan yang terkejut, Sara menoleh ke arah empunya suara lalu meminta maaf kepadanya. Dia tahu itu ialah Zati. Dia juga rasa menyesal kerana merahsiakan hal yang sebenar daripadanya.

(SAYA PUN TAK TAHU SEBENARNYA APA YANG BERLAKU 😰)

   "Aku tahu lah kau suka mamat tu. Tetapi,perlu ke kau berjanji dengan dia nak berjumpa disini? Come on lah, beb. Kau sanggup datang sini semata-mata nak jumpa mamat tu? Kau tahu kan ini tempat apa. Tak elok lah untuk remaja macam kita. Kau tak fikir ke semua tu?", kemarahan yang Zati rasai waktu itu membuak-buak selepas Zati nampak mamat itu di siti. "Dah sampai rupanya.... Mari masuk ke dalam",selamba mamat itu memegang tangan Sara lalu melangkah masuk ke tempat itu.

Gamers! Lets do this!!(hiatus)Where stories live. Discover now