Sambil-sambil Fira melayari internet di rumahnya, Fira ternampak satu nama di notis pemain-pemain lagenda. "Eh? Bukan ke itu.... 'Defends Breaker'! Pemecah pertahanan!", Jeritan yang diberi bergema dalam rumah Fira yang amat besar itu. "Fira, what happen? You cought by a ghost? Ghost ate you?". "Nothing ummi! Just a little excited about something,, hehe", balas Fira kepada Puan Idah.
Keesokan harinya, Dalan group Navegale;
Sara: Serious lah kau ni? Nak cari die kat KL? Kau kenal ke si Defends Breaker ni? Kalau mission ni hanya sia'' macam mana?
Zati: Sara, no need tergesa-gesa. Fira tak sempat hendak bagitahu detail pasal Defends Breaker tu. Sabar lah.
Danish: Okay, Fira. Bukan main excited lagi kau semalam. Explain to us what you got.
Fira: All right. I'll tell you guys. Defends Breaker yang kite nak cari ni ialah,,,,,,,, Danish's brother!
Danish: Eh, seriously!? Bukan die belajar dekat Jepun ke sekarang? Bile die sampai kat KL?? Kau jangan main-main, Fir.
Fira: Betul. Aku tak tipu. Tu address die yang baru. Aku rase die tak suka aku stay kat rumah tu. That's why die menetap kat KL sebab tak mahu balik. Setahu aku, die sudah tak belajar kat Jepun tu. Sekarang dia kerja sebagai accountant. Sara, can I get your help?
Sara: Huh? Sure, what is it?
Fira: Hehehe,,,,,,
°~°~°~°
°~°~°~°
Selepas turun dari LRT, mereka berjalan selama 10 minit sehingga sampai ke alamat yang tertulis pada kertas putih yang ada ditangan Sara. "Aku rasa macam aku salah amik alamat lah", kata Sara dengan nada ketakutan. Masa itu juga, Zati berasa benda yang sama.
Mereka terus menuju ke halaman rumah tersebut sebaik sahaja Danish membacakan doa selamat agar tiada sebarang ancaman. 20 langkah telah siap. Kini langkah yang ke 21, mereka terkejut kerana sepasang mata sedang memerhati mereka. Dengan tiba-tiba, mata itu hilang.
"Relax guys, this is just my cousin's brother house. Don't worry", Fira cuba untuk tenangkan rakannya yamg sedang menggigil. Pada masa yang sama, Fira dan Danish pun menggigil sama.
Fira cuba mengetuk pintu rumah itu. Tiada sahutan. Untuk kali kedua, masih tidak sahutan. Pada kali ketiga ini, sahutan diterima. "Ape yang korang nak? Pergi dari sini! Tidak apa bende yang perlu aku berikan kepada korang", katanya.
"Please, we need to talk face to face. You got a time?", tanya Danish. Pintu dibuka dengan sangat perlahan. "Seram lah. Jom balik. Kita cari orang lain je lah", balas Zati dengan perasaan takut. Zati dipulau oleh rakan-rakannya.
(MALAS NAK TAIP PEPANGJANG, SAYA BUAT DIALOG JE LAH 😅)
Danish: Long time no see, bro.
Unknown: What do you want?
Fira: We want to talk about this tournament.
Zati mengeluarkan notis yang disimpannya tentang pertandingan itu.
Unknown: No! Aku dah tak mahu ke sana! I hate that place! No, no!!
YOU ARE READING
Gamers! Lets do this!!(hiatus)
Adventure'Virtual Reality Game' dah announced kat Malaysia!! 3 sekawan, Fira, Sara, and Zati memang gemar dengan tajuk tournament yang akan berlangsung 5 bulan lagi dari sekarang. Bertungkus lumus juga mereka mencari ahli nak cukupkan kumpulan mereka. Belum...