Sebaik sahaja masuk kedalam permainan,mereka terus menuju ke tempat yang dijanjikan.
Zati: Habis lah,inikan...
Dyan: Yes.This is 'Battle Arena'.Mengikut laporan semasa sebelum pertandingan,Arena ini akan jadi tempat pertandingan itu berlansung.Kenapa mereka mahu kita kesini? Aku dah lah lupa cara nak guna hampir semua skill aku.Jangan minta challenge sudah. Belum mula challenge,aku dah lari dulu dah.
Fira: Ish kau ni! Relax tak boleh ke? Kata 'legend',takkan lah setakat dua tiga game dah nak tarik diri.Penakut gile kau ni. Tak mengapa lah,kau pergilah settle kan investigation kau tu. Biar kami berempat settle kan hal disini.
Dyan: Roger. (Yes dapat lari!!)
Zati: Aku ngan Sara pon out lah hari ni. Korang boleh handle berdua kan? Kan? Kan?
Zati membuat memek muka kesian kerana memang tidak mahu tahu ape yang bakal berlaku di Arena itu nanti. "Sure" perkataan yang diberi kepada dua sahabatnya itu. Mereka bertiga pon terus berlalu pergi.
°~°~°~°
°~°~°~°
Setelah sampai ke tempat yang lebih selesa, Dyan tidak teragak-agaj untuk menyambung semula siasatan tentang sms yang mereka terima tadi. Sementara itu, Zati dan Sara hanya melepak kerana tidak tahu apa yang ingin mereka lakukan. Dalam simpulan bahasa, 'curi tulang' katekan~
"Sara, birthday Fira dah dekat. Kau ingat atau tak?", tanya Zati. "Tak. Kenapa?", balas Sara dalam nada malas. "Seriouslah kau tidah ingat!? Bukan kita dah rancang ke nak buat parti kejutan untuk dia? Kau yang bagi cadangan itu dahulu, tak kan kau tidak ingat?", bebel si sahabat. "Gile ke ape? Aku remember okey!Tahu lah aku nak buat ape time parti kejutan tu nanti". "Yelah tu, jangan sampai aku tahu yang kau tidak buat apa-apa lagi, siaplah kau aku kerja kan". "Yelah-yelah", balas Sara.
"Korang,tengok ni!", panggil Dyan yang tadinya tekun melihat skrin yang penuh dengan tulisan. "Habis lah mereka, kita kena pergi kepada mereka sekarang, kalau tidak...", kata Sara.
"Kalau tidak apa? Hahahaha! Korang kene ikut kami!",kata sekumpulan jejaka. Mereka bertiga terus ditangkap masuk ke dalam satu plastik hitam. Plastik itu boleh muat even mereka masukkan peti ais sekali pon.
"AAAAAAAAAAAAAAH", jerit Zati.
°~°~°~°
°~°~°~°
Sedang seronok mendengar lagu, Erin tiba di Arena. Buat yang tidak tahu, setiap pemain ada satu bentuk diamond diatas character masing-masing. Bagi yang berwarna hijau, pemain yang selamat untuk bergaul dan kenal rapat. Bagi yang berwarna kuning, pemain ialah seorang yang suka menipu,mencuri,dan berlakon untuk mendapatkan sesuatu. Untuk diamond yang bewarna merah, kene hati-hati, mereka pemain yang suka membunuh.
Berbalik kepada situasi yang dialami Fira dan Danish, atas character Erin diamond nye warna kuning. Erin berjalan terus kearah mereka berdua. Dia ditemani dengan seorang ahli kumpulan nya iaitu Amree. Fira dapat rasakan ada sesuatu yang pasti akan berlaku nanti. Sebagai langkah berjaga-jaga, Danish menyuruh Fira stand by dengan 'Ice Defends' sebelum berlaku apa-apa yang tidak diingini.
Erin: Aku mahu kita lawan! Right here! Right now!
Fira: Kalau jawapan aku tidak?
Erin: Huh, aku buat kau MAHU!
Fira terus keluarkan 'Ice Defends' yang boleh memantulkan semula apa sahaja daya yang datang kearah perisai ais itu. Danish dapat rasakan yang Erin telah mula membenci Fira dan sahabatnya.
"CUKUP! Berhenti lah Erin! Semua ni tidak akan mendamaikan apa-apa!", kata Fira yang mahu meredakan pertempuran yang tidak dirancang itu.
(DI BAHAGIAN NI,KORANG KENE ADE IMAGINASI YANG TINGGI SEDIKIT. TIME NI DIORANG STILL BERLAWAN LAGI. SO, KORANG BAYANGKAN DIORANG TENGAH BERLAWAN SAMBIL BAGI AYAT DRAMA KAT BAWAH NI.)
"Peduli apa aku! Apa yang aku mahu hanya nak kalahkan kau! Aku benci melihat kau dipuji di sekolah! Aku ingatkan mereka akan mula membenci kau selepas aku tampalkan poster yang kau ialah 'Ice Queen'. Tapi, kau mula popular dan disanjung rakan-rakan!", geram betul Erin kepada Fira.
"Kau nak aku jujur!? Meh sini aku jujur! Yang kau bengap sangat pergi tampal poster tu apahal!? Memang lah diorang tahu aku popular! Kalau kau benci sangat pada aku, kenapa pergi viralkan bende baik!? Nampak sangat kau bodoh dalam membalas dendam! Lain kali nak buat sesuatu tu FIKIRLAH! Kau letak mana otak kau!? Kat lutut!?". Kata-kata Fira itu membuatkan Erin bertambah marahdan benci padanya.
"KAU NI!!!! Sekarang!!",kata Erin kepada kru nye, Amree. Belum sempat Danish membantu Fira yang tadinya blah blah blah, Mereka berdua ditembak meriam gergasi empunya Amree. Pada masa Fira dan Erin leka berdrama, Danish tidak perasan bahawa Amree sedang bersiap sedia dengan meriam gergasi itu. Akhirnya, mereka berdua terlantar dia atas tanah yang hancur ditembak itu.
"Kau kata aku lemah!? Lihat sekarang siapa yang lemah! Kau atau aku!?", Erin ketawa besar melihat Fira dan Danish yang sudah terbaring kerana parah ditembak tadi. "Aku dah buktikan yang aku lagi hebat daripada kau! Kau lemah! ahli kumpulan sendiri tidak pandai dijaga, ada hati nak jadi popular!? Ada hati nak jadi ketua!? Huh!", kata Erin lagi.
Sewaktu Fira ingin mengangkat kepala die lihat yang sahabatnya, Zati,Sara dan Dyan digantung dalam jaring. Fira berasa terkejut, sampai hati Erin perlakukan sebegitu, dengan rasa marah,sedih,tertekan yang datang sekali gus, Keluar jeritan daripada Fira.
Matanya mengeluarkan cahaya yang sangat terang yang boleh membuatkan seseorang itu buta kerana cahaya itu. Mata untuk character Fira belainan warna (ikut imaginasi sendiri). Badan Fira terapung waktu itu. Selepas beberapa saat, sinar cahaya mata Fira pudar. Pada waktu itu Zati dan lain-lain dapat diselamatkan. Erin dan ahli kumpulan dia tidak lagi kelihatan. Fira pengsan sebaik sahaja cahaya di mata nya hilang.
"Fira!", jerit Zati dan Sara serentak sambil berlari ke arah Fira. "Ini mustahil! Aku tidak sangka legends itu betul!", kata Dyan yang tadinya termenung melihat Fira yang sedang pengsan.
°~°~°~°
YOU ARE READING
Gamers! Lets do this!!(hiatus)
Adventure'Virtual Reality Game' dah announced kat Malaysia!! 3 sekawan, Fira, Sara, and Zati memang gemar dengan tajuk tournament yang akan berlangsung 5 bulan lagi dari sekarang. Bertungkus lumus juga mereka mencari ahli nak cukupkan kumpulan mereka. Belum...