Ke Pulau Rintis!

6.9K 439 174
                                    

Dua hari seterusnya,BoBoiBoy dan Ali mengemaskan barang mereka untuk dibawa ke Pulau Rintis.BoBoiBoy cuma bawa sikit je.

Yelah,sebab nak balik kampung dia jugak.

Lepas dah bersiap dan maklumkan pada Akademi,mereka berdua turun kebawah dengan beg dan diletakkan ditepi pintu.Dr.Ghazali berada di dapur dengan sarapan.

Dr.Ghazali:Ha,dah siap kemas dah?

BoBoiBoy,Ali:Dah.

De.Ghazali:Lepas sarapan kita pergi.Kamu dah bagitau Tok Aba BoBoiBoy.

BoBoiBoy:*kunyah roti bakar* Dah uncle.

Ali:Oh,berapa lama ayah cuti?

Dr.Ghazali:Tiga hari je.Nanti ayah dah kena sambung kerja balik.

Ali:*makan roti* Ouh...Okay!

BoBoiBoy:*stil kunyah roti bakar* Hummm..

Selepas bersarapan,BoBoiBoy dan Ali memuatkan barang² mereka kedalam kereta manakala Dr.Ghazali mengunci pintu rumah.

Dr.Ghazali:*hidupkan enjin kereta* Ha,dah ready semua?

BoBoiBoy,Ali:Sudah!

Dr.Ghazali:Ok jom!

Dr.Ghazali pun memulakan perjalanan mereka.Dalam 45 minit,mereka sampai di Stesen Keretaapi Cyberraya.Menunggu lagi keretaapi sampai dalam setengah jam gitu,barulah mereka bertiga menaiki keretaapi untuk menuju ke Pulau Rintis.
.
.
.
.
.
LeTimeSkip~!
.
.
.
.
.
.
Beberapa jam kemudian,mereka bertiga sampai di stesen keretaapi Pulau Rintis.Pulau Rintis dan Cyberraya agak jauh dan memakan masa yang lama untuk sampai.

Sebaik sahaja keretaapi berhenti,BoBoiBoy mengambil begnya dan mengejutkan Ali.

BoBoiBoy:Weh Ali.Bangunlah.Kita dah sampai.

Ali:*sleepy mumble* Yelah...yelah...Aku bangun lah ni..*yawn**mengeliat*

BoBoiBoy tergeleng kecil melihat kelakuan Ali.Dia mengambil beg Ali dan memimpinnya supaya tak terhantuk mana² tiang atau tersandung kerusi.

Diluar,Dr.Ghazali sudah menunggu mereka berdua.

Dr.Ghazali:Haih?Tidur lagi?*geleng kepala* Ni ha,ayah dah panggil teksi.BoBoiBoy,alamat?

BoBoiBoy:Oh ya.*seluk poket**keluarkan alamat* Nah.

Dr.Ghazali:Ha dah, masuk teksi sana.

BoBoiBoy:*tengok Ali* Haih?Berdiri pun boleh tertidur?Biar betul budak ni?

Nak tak nak BoBoiBoy kena piggyback si Ali tu masuk teksi.
Beg pergi mana?Aha dia angkut sekali.Macam mana BoBoiBoy buat?Korang pikirlah sendiri.

Dalam setengah jam perjalanan,barulah mereka sampai dirumah Tok Aba.

BoBoiBoy:Tok Aba ada dekat kedai sekarang so kita boleh letak barang dulu pastu pergi sana.

Ali:*baru bangun tido**gosok mata* Ha,ok sangatlah tu...Aku nak Hot Chocolate Tok Aba...

BoBoiBoy:*letak semua beg dekat atas sofa* Ha,yelah kau.Jom.

BoBoiBoy,Ali dan Dr.Ghazali berjalan kaki untuk ke Kedai Tok Aba.Dari jauh tu,BoBoiBoy dah nampak kelibat atok dia tengah membelakangkan dia tengah bersihkan sesuatu.

BoBoiBoy:Atok!!BoBoiBoy dah balik~!

Tok Aba:Ha,dah balik dah kau?Lama atok tunggu.*still tak pusing menghadap BoBoiBoy*

Ejen Elemental(BoBoiBoy & Ejen Ali)Where stories live. Discover now