Lewat petang itu Ali terbangun mengejutkan Khai yang tengah main dengan R-O.
Khai:Ali!Kau dah bangun?
Ali:Aduh...*gosok mata* Pukul berapa fah ni?
Khai:Dah pukul 5.30 petang.Kau pengsan masa buat ujian ATLAS tadi.
Ali:*pandang keliling* Mana BoBoiBoy dengan yang lain?
Khai:Alicia,Iman dengan Moon pergi berlatih kat bilik latihan.BoBoiBoy pulak dia kata ada misi tadi.
Ali:Oh...*telefon berdering* Eh,BoBoiBoy?
ON CALL
BoBoiBoy:Hye Ali!Dah bangun?Kau ok?Ergh-!*halang sesuatu*
Ali:Eh,kenapa dengan kau BoBoiBoy?
BoBoiBoy:Er..Hehehe..Jangan marah eh?Aku ada dekat Planet Lulusan sekarang.Ada misi.Ergh-!Aku call kau ni nak cakap yang- Hish!Sabar sikit boleh tak?!
Fang:*dengar dari jauh* Tak boleh ke kau tunggu dulu?!
BoBoiBoy:Diamlah kau dasar landak unggu!Hiah-! Oh,aku nak cakap yang aku tak balik seminggu ni!
Ali:Hah?!Tapi kenapa?*sad face activated*
BoBoiBoy:Aku ada misi TAPOPS!Tapi kau jangan risau!Aku akan selesaikan misi tu awal.Buat masa sekarang ni,kau kena tinggal Akademi dulu.Hish-!Tumbukan Tanah!*tumbuk sesuatu* Hambik kau.
Ali:Hum...
BoBoiBoy:*perasan muka Ali nampak sedih* Alah,kau janganlah sedih! Nanti aku bawak kau pergi misi khas aku.Nak?
Ali:Ha?!Betul ke ni?!Janji ea?Janji!*excited*
BoBoiBoy:*smile* Iye,aku janji.Jaga diri elok².
Ali:Ok,BoBoiBoy!Jaga diri kau elok² jugak!Bye²!
BoBoiBoy:Ehe..*smile* Bye²!*muka tiba² jadi garang*MARI SINI KORANG!!
Unknown:Alamak,dia dah jadi Gempa!Pertahanan penuh!!
OFFLINE.
Ali tergelak kecil mendengar suara lain dari dalam panggilan tu.
Ali:Matilah korang kalau MamaGem dah keluar.*simpan handphone*..
Khai:So,kau stay sini lah malam ni?
Ali:Ya lahh kut.
Khai:Humm...Aku kena bagitau mak ayah aku dulu kalau nak stay Akademi ni malam².
Ali:Eh,mak ayah kau tau ke kau ejen?!*terkejut*
Khai:Eh,eh!Tak adalah!*geleng kepala* Nanti aku cakaplah yang aku tidur dekat rumah kawan aku.Alah,pandai² lah aku goreng.
Ali:Hehe..Dalam kalangan kawan² kita siapa je yang selalu overnight dekat Akademi?
Khai:Tak ada sesiapa.Semua balik lah.Kecuali....Rudy.Sebab...Yelah,kau pun tau kan kenapa.
Ali:*angguk* So,aku stay sini dengan Ridy jelah nanti?.
Khai:Nampak gaya macam tu.Alah,Uncle kau kan ada?
Ali:Uncle?Hum...Entah?Aku tak tau pulak dia tinggal mana.*garu kepala*
Khai:*senyum**geleng kepala* Dahlah.Jom pergi makan.Kau mesti lapar kan?
Ali:*cutely smile**angguk* Jom!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
With BoBoiBoy
YOU ARE READING
Ejen Elemental(BoBoiBoy & Ejen Ali)
FanficSebelum menyertai TAPOPS,BoBoiBoy merupakan salah seorang daripada ejen muda MATA dan merupakan ejen muda paling hebat dalam MATA kerana dia mampu merangkumi semua teras.Dalam MATA,dia dikenali sebagai Ejen Elemental dan tiada sesiapa pun yang menge...