Camping

3.4K 295 101
                                    

Jet:Erghhh...Bagitau balik kenapa kita setuju buat semua ni?

Bulat:Tak ada siapa yang setuju.Kita tak boleh bantah.

Chris:Ambo nok balik...

Ha,nak tau apa benda yang diaorang tengah bebel ni?

Meh kita rewind balik~
.
.
.
.
FLASHBACK~

Pada pukul 7.00 pagi,semua ejen² muda MATA dah dapat emergency meeting dari MATA untuk berkumpul dengan segera.

Tanpa sempat nak berkemas and even mandi apa semua terus berkumpul dekat Akademi.

Chris:*menguap* Apo bondo nih?

Jet:Aku nak tido...*peluk bantal golek yang dia bawak dari rumah*

Yang ejen muda lelaki macam zombi baru keluar dari katil but the girls just chill.

Lain kali semua tidur awal,ok?

Ok,back to story.

Roza:*stretching* Ada apalah MATA panggil kita pagi² macam ni?

Mika:*menguap* Aku baru nak sarapan..

Moon:Kau sarapan pukul 6 pagi?*tengok jam*

Mika:Ha'ah,kenapa?

Moon:Takde pape.

Tak lama lepas tu,diaorang dengar bunyi wisel ditiup.

Semua terus berkumpul lepas dengar bunyi wisel tu.BoBoiBoy berdiri ditangga,dengan baju senam,and Ali yang tidur berdiri sebelah dia.

BoBoiBoy:Good Morning korang!*cheerful*

All:Morning BoBoiBoy.

BoBoiBoy:Hehe..Sorrylah panggil korang awal² ni.Tapi...hari ni kita kena berangkat awal ke satu tempat yang lain!

Semua ejen² muda pandang sesama sendiri.

Khai:*angkat tangan* Er..Kita nak kemana BoBoiBoy?

BoBoiBoy:Aha!Yang tu rahsia!Sekarang,*bertukar jadi Halilintar* Pergi buat morning run sekeliling Akademi!

All ejen:Whaaaat-*whine*

Halilintar:*dah bersedia dekat bawah sambil heret Ali yang masih tidur* Siapa sampai last kena hukum!Bye bye!  *terus pecut lari*

Jet:W-Woi tak aci!

Mika:*terus kerusi roda bertukar* Jalan dulu bye!

Dengan itu semua ejen muda mula berlari sebab takut kena hukum dengan Halilintar yang dah nak habis satu round pusing Akademi.
.
.
.
Le Time Skip no Jutsu~!
.
.
.
Beberapa lap kemudian,mereka semua berkumpul di padang latihan kepenatan dan Halilintar yang dah jadi BoBoiBoy biasa semula tengah buat cool down.

Ejen Elemental(BoBoiBoy & Ejen Ali)Where stories live. Discover now