Untuk beberapa hari yang seterusnya,latihan tak dapat dijalankan sebab BoBoiBoy tiba² demam.Waktu bercuti tu pun jadi waktu bercuti bagi Ali untuk rehatkan kaki dia.
Tapi harini,diaorang dua kena pergi Akademi sebab dapat panggilan.
Nasib baik kaki Ali dah pulih.BoBoiBoy:Aaaaaahhahhhh...Kenapa kita kena pergi?...Aku dah cakap dengan mentor yang aku tak sihat..Hatchum!!
Ali:*tolong BoBoiBoy berjalan* Entahlah BoBoiBoy.Aku pun tak tau.Kau boleh jalan tak?
BoBoiBoy:*berselubung dalam hoodie lagi besar dari badan dia* Boleh².*telefon berbunyi* Eh?
Jumpa dekat bilik latihan
BoBoiBoy:Halah,halah...Bilik latihan pulak...*mengeluh*
Ali:Tak apa,biar aku teman kau.
...:Ali!
Ali dan BoBoiBoy memandang kesebelah dan tengok Mika,Roza,Chris,Bulat dan Jet ada disitu.
Ali:Ada apa?
Roza:Boleh tengokkan kerusi roda Mika ni tak?Dia tak boleh nak bangun.
Jet:Tolonglah Ali!Kau kan ada IRIS?
Ali:*teragak-agak**pandang BoBoiBoy*
BoBoiBoy:*senyum* Tak apa.Aku boleh pergi sendiri.Tolong dia.
Ali:*ragu²*O-Okay..
Ali pergi kearah ejen² muda tersebut dan BoBoiBoy meneruskan perjalanannya ke bilik latihan.Sampai disana,bila dia masuk tak ada orang pun.
BoBoiBoy:Hello?Mentor?
Tak ada sesiapa.
BoBoiBoy:*perlahan-lahan duduk atas kerusi* Haih..Mana diaorang ni?..Aku ni dahlah sakit kepala yang amat..
Tak lama lepas tu,pintu bilik latihan dibuka membuat BoBoiBoy daripada tidur sekejapnya.
BoBoiBoy:Eh,Ali?Apa kau buat dekat sini?
Ali mendekati BoBoiBoy dengan langkah yang terhincut-hincut.
BoBoiBoy:Apa pasal kaki kau?
Ali:Eh,kau lupa ke yang kaki aku sakit?
BoBoiBoy:*curiga* Hum..
Ali:*suspicious smirk* Weh,aku nak cakap sesuatu dekat kau ni.
BoBooBoy:Apa dia?
Ali:Ni!*keluarkan yoyo**baling dekat BoBoiBoy*
BoBoiBoy:*terjatuh kiat atas lantai* Argh!Apa kau ni Ali!*pening*
Ali:Aku benci kau!Kau malukan aku depan ejen² tu!*terus baling yoyo*
BoBoiBoy:*terhempas banyak kali**pandang Ali*
Ali:*pusing yoyo* Asal kau tak pergi jer berambus cepat?Rasanya kitaorang mampu latih diri sendiri jadi lagi bagus dari kau!
BoBoiBoy:*smirk**cuba bangun* Heheh...Aku dah tau yang kau bukan Ali.
Ali:*gelabah* Apa kau mengarut ni?Ni akulah!
BoBoiBoy*shakily berdiri* Ali tak kan serang aku macam tu.Ali tak akan pernah serang aku.
Ali:...
BoBoiBoy:Bukti dah terpampang jelas sangat².Aku dah kenal Ali lama.
Ali:Heh,apa bukti kau?*still pusing yoyo*
YOU ARE READING
Ejen Elemental(BoBoiBoy & Ejen Ali)
FanficSebelum menyertai TAPOPS,BoBoiBoy merupakan salah seorang daripada ejen muda MATA dan merupakan ejen muda paling hebat dalam MATA kerana dia mampu merangkumi semua teras.Dalam MATA,dia dikenali sebagai Ejen Elemental dan tiada sesiapa pun yang menge...