Ethan memerhatikan athif yang sedang menjelaskan tentang projek yang akan syarikat mereka usahakan bersama. Dia melihat anak mata athif. Hazel terang. Dia dapat merasakan sesuatu. Seperti dia pernah melihat mata itu.Dia mengeluh. Tak mungkinla.
Athif berdehem selepas membuat perbentangan tentang projek syarikatnya. Walau dia ceo, dia lebih suka untuk 'turun padang' semasa menjelaskan tentang projek projek mereka. Hal ini supaya syarikat yang bekerjasama dengan mereka merasai keikhlasannya. Dia memandang lelaki yang dikenali sebagai ceo syarikat blue dragon holding itu. Bukan kaleng kaleng syarikat itu kerana dengar cerita ia merupakan salah satu syarikat paling berjaya di amerika syarikat.
Ethan meneguk air yang disediakan. Dia mengangguk lantas tersenyum. Karang dicop sombong pula.
"Well great presentation mr athif. " puji ethan. Sambil merenung anak mata athif.
Athif tersenyum.
"Thanks a lot mr daniel ethan. Do you have any question about this project? Just ask me." Ramah athif berkata."No it's perfect. Just tell me what my company should do . I trust you mr athif" ethan menyuakan tangan untuk berjabat dengan athif.
Athif menyambut huluran itu dengan senyuman lebar.
"Thanks mr daniel. We all in AZ holding glad to welcome you and your company sir."
Ethan melepaskan pegangan.
"See you again." Katanya sebelum berlalu pergi. Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar."Thanks sir. See you again." Kata eric tersenyum sambil cepat cepat mengikut langkah ethan. Ethan kalau berjalan bukan main laju. Yela kaki panjang.
Athif hanya mengangguk. Dia meneguk air untuk melegakan tekak. Dia perasan lelaki yang dikenali sebagai daniel ethan itu sering merrnung anak matanya. Tahula anak mata aku tak lawa macam dia. Yela warna biru kan? Tapi aku punya lawa ape. Hazel terang gitu. Jangan jangan dia gay tak? Bukan aku tak tahu mat salleh selalu macam tu.
"Astagfirulla dahla mengarut" kata athif sendirian lalu memandang azlin yang sudah ingin keluar.
Azlin yang mendengar bosnya istighfar terus berpaling.
"Apa yang mengarut ni tuan?" Tanya azlin.
Athif mengeleng laju. Malu je azlin nampak dia berkhayal."Takde apa2 saya pergi dulu." Athif terus melangkah laju ke pejabatnya.
"Dah kenapa ? Sejak nak kahwin ni makin pelik perangai bos aku ni." Azlin menggelengkan kepala.
********************************
"Ye puan sri. Mengikut siasatan saya, keluarga mereka berada di amerika syarikat. Abangnya pula mempunyai syarikat sendiri yang agak terkenal. Datuknya pula hanya duduk di rumah." Kata faiz. Dia merupakan penyiasat yang diupah oleh puan sri zaifa.
Puan sri zaifa mengangguk. Dia bertemy dengan faiz di cafe sahaja. Lebih senang dan dapat melegakan tekak. Lagipun, suaminya tidak tahu dia mengupah penyiasat untuk mencari maklunat tentang keluarga Blue Dragon.
"Abang nya tinggal dengan siapa?" Saja puan sri zaifa ingin mengetahui lanjut tentang budak lelaki yang dulunya hanya berumur 4 tahun semasa dia bertemunya buat kali terakhir.
"Mengikut maklumat yang saya dapat, abangnya membesar bersama pakciknya iaitu adik kepada ayahnya sejak umur 4 tahun dan berpindah ke rumah sendiri pada umur 20 tahun. Dia tinggal di sebuah apartmen yang mewah di bandar AS" Jujur sahaja faiz memberitahu maklumat yang didapatinya. Puan sri zaifa banyak dah membantunya semasa dia susah. Apa salahnya dia membalas jasa wanita itu dengan menyiasat apa yang wanita itu inginkan.
Puan sri zaifa mengangguk lagi. Dia sedia maklum dengan kekayaan keluarga Blue Dragon. Jadi, tak pelik sekiranya hanya pada usia 20 tahun, lelaki itu mampu membeli sebuah apartmen mewah.
YOU ARE READING
DIA..Encik Jiran Beku(✅) NEW VERSION
Romance(1st book of 'DIA ENCIK ' series.) "Yes I am an iceberg. But don't you realise that I can be like a melting ice when I'm with you, sweetheart?" CEO OF AIS BATU CAMPUR *masih dalam proses untuk mengedit segala penulisan noob UWU. TENGKU ZINNIRAH QI...