Miért van az,hogy előbb jár a szánk mint,hogy átgondolnánk,hogy mit is mondunk?Fel kéne fognunk,hogy ami nekünk poén az másnak nem biztos.Egy ilyen hülyeség miatt haragudott meg ránk Reni. Utólag belegondolva,valahol jogosan. Igazság szerint Ricsi volt a hibás,de mivel mi csak nevettünk,ahelyett,hogy leállítottuk volna,így mi hárman is részese vagyunk. De mi tényleg csak hülyéskedtünk...Na de kezdjük az elején. A nap egyetlen jó híre,hogy Edina végre kezdett leszállni rólam. A napi köszönésen,és az ebédszünetben megtörtént pár mondatos beszélgetésen kívül nem történt semmi. Lehet,hogy még mindig be van rágva amiért leráztam őt a moziban,de ez engem egy cseppet sem érdekel. Majd lenyugszik,ha mégsem,az sem izgat. Nem akarok én semmit tőle.
Elég lazán kezdődött a nap. A hangulatot a sulirádiósok is próbálták fokozni azzal,hogy egész nap nyári számokat játszottak. A két franciaórán a Belleville-i randevút nézette velünk a tanár. Hát most mit mondjak? Halálra untam magam. Nem igazán az én műfajom,de inkább úgy tettem,mintha baromi érdekes lett volna. Addig se tanultunk. Földrajzon Farkas tanárnő se feleltetett minket. Csupán haladtunk tovább az anyaggal. Törin is kimaradt a számonkérés,mégis itt kezdődtek a problémák. Azt már megszoktuk,hogy a töritanár maratoni hosszúságú anyagot diktál,de a mai nap ezt nehezítette az,hogy Virág kitalálta,hogy minden mondatot más színű tollal fog írni. Szerinte így „jobb fej" a füzete.Ilyet is csak ő találhat ki. Persze ezzel együtt járt az a tény,hogy folyamatosan lemaradt. Mondatonként szakította félbe a tanárt,hogy megismételtesse vele az előző mondatokat. A tanár eleinte még türelmes volt vele,de egy idő után elege lett és ismétlés nélkül darálta tovább a szöveget. Na Virágnak se kellett több,sértődötten kijelentette,hogy akkor ő nem ír semmit. Persze óra végéig már nem tudta lediktálni az aznapra tervezett részt,így közölte,hogy ami kimaradt,azt dolgozzuk ki a könyvből. Persze ezt senki nem díjazta. Zsolti mérgében fejbe dobta Virágot egy összegyűrt alufólia labdával.
-Virág az agyamra mész!-közölte a lánnyal Zsolti.
-Most miért?-kérdezett vissza Virág,miközben értetlenül pislogott. Ez komoly?Tényleg nem érti?Hát mi tagadás,őt sem az eszéért szeretjük.
-Kinek van kedve kidolgozni otthon? Leszedem a netről-vonta meg a vállát Dave. Meg se lepődtem a tervén,pont rá vall,és bevallom,hogy én is valami hasonlón gondolkoztam,de sajnos volt akinek más gondolatai voltak. Igen,most jött Ricsi és az ő beszólása.
-Hagyd,lesz,aki megcsinálja-mondta vigyorogva miközben Renire nézett. Reni zavartan körbe nézett.
-Ezt hogy érted?-kérdezte Reni. És ekkor rontottunk el mi is mindent. Ahelyett,hogy szóltunk volna Ricsinek,hogy vegyen vissza,inkább Dave,Ricsi és én is elröhögtük magunkat. Sajnos Ricsi még mindig nem állt le.
-Hát,csak hogy tuti kidolgozod. És akkor odaadod,nem?-mosolygott rá Ricsi,de Reni arcán mosoly helyett inkább szomorúságot láttam.
-Igen.Tuti kidolgozom. Meg oda is adom-válaszolta miközben megvonta a vállát. Már azt hittem,hogy ezzel végre pont kerül a téma végére,de Reninek még volt mondanivalója,így folytatta.-De minek másolnád le? Majd megírom a dogád-zárta le rosszkedvűen. Egy pillanat alatt felkapta a táskáját,majd Virág és Neményi társaságában elhagyta az osztálytermet. Ez az utolsó két mondata végérvényesen helyrebillentette az agyamat. Most tudatosult bennem,hogy mennyi mindent köszönhetünk ennek a lánynak. Szó szerint helyettünk is tanulja az anyagot. Súg nekünk,pedig a saját jegyét kockáztatja ezzel. Ricsi neki köszönheti,hogy kémiából ötösre áll,és én is azért nem buktam meg félévkor mert ő volt az egyetlen aki hajlandó volt korrepetálni engem. Az ő szemében most nagyon hálátlannak tűnhetünk,de mi tényleg csak vicceltünk,de azt is el kell ismerni,hogy semelyikünk nem utasítaná vissza,ha a kezébe nyomná a kidolgozott feladatot.
Reni távozásakor Ricsi még mindig nem értette,hogy mi baja lehet Reninek. Persze Kinga egyből megjegyzést tett Ricsi agyára. Felvilágosította őt,hogy Reni nélkül nem mennénk semmire,és,hogy ha ő Reni helyében lenne,akkor a kisujját sem mozdítaná értünk. Oké,ezt tudtuk eddig is. Végül mindannyian beláttuk a hibánkat,és megbeszéltük,hogy amint Reni visszatér a terembe,megmondjuk neki,hogy csak vicceltünk. Kimehetünk volna utána az udvarra,de nem akartuk,hogy Neményi beleszóljon,és ezáltal végleg ellenünk hangolja Renit. Ki tudja,hogy eddig is mivel tömte a lány fejét.
A következő óránk francia kultúra volt. Reni csengetésig nem jött be a terembe. Mikor megjelent lehajtott fejjel a helyére ment és azonnal le is ült.Mire hozzászólhattunk volna már a tanár is bejött. Óra közben mindannyian megtettünk mindent,hogy egy pillanatra kiszakítsuk Reni figyelmét a füzetéből,de kemény dió volt. Egy pillanatra se nézett fel,pedig Ricsi pisszegett,Zsolti és Dave a telefonját rezegtették,én pedig mikor a tanár nem figyelt megböktem a hátát. Már éppen feladni készültem,amikor az egyik bökésemre végre megmozdult,és hátrafordult hozzám.
-Mi az?-kérdezte kissé indulatosan.
-Csak hülyültünk-suttogtam felé,de Monsieur Durand észrevett és rám szólt. Reni grimaszolt egyet és visszafordult előre.
Sajnos délután sem jártunk sikerrel,pedig próbálkoztunk msn-en is. Igaz,hogy Reni nem volt online vagy elrejtette magát,de így is többször ráírtunk,hátha megbocsát nekünk.
YOU ARE READING
SZJG-Együtt Cortez szemével
Teen FictionFolytatás Munkáim: SZJG-Kezdet Cortez szemével SZJG-Együtt Cortez szemével