Hari Usahawan
A/N: macam cepat sangat en? Sebenarnya dah banyak idea untuk A;TEEN takut terlupa, aku buatlah cepat-cepat!
"Wah! Ramainya! Kat situ macam best je wak! Jomlah!", Areum menarik lengan Renjun menuju ke booth yang menarik perhatian dia.
Yerin memandang kiri dan kanan, mostly semua student datang dengan partner dorang termasuk Jaemin.. Wait- JAEMIN?!
Yerin menarik tangan Haechan yang sedang sibuk bermain game di tengah-tengah jalan.
" Yerin! Kenapa ni-- umph! ",Yerin pantas menekup mulut Haechan.
" Tu.. Jaemin,kan?",soal Yerin, Haechan mengangguk kerana mulutnya masih ditekup oleh Yerin.
Dan dia sedar sesuatu, Yerin pakai hand sanitizer aloe vera! Wangi!
"Tu... Hani, kan?", soal Yerin lagi, Haechan mengangguk lagi.
" Kenapa? Kenapa dengan dorang?",soal Haechan yang masih tidak memahami situasi sekarang.
"Sejak bila dorang couple?", Yerin menyoal, " biar jelah Jaemin tu.. Bukannya dia buat maksiat pun dengan girlfriend dia tu, baik kau renungkan sikit diri kau tu.. Dah la single! ",ambik kau! Kan dah kene pedajal daripada Haechan, padu yall!
" Yalah.. Jom ah, aku lapar.. ".
-
" Hwall, kita buat apa kat sini?",soal Sunwoo, hairan dia pagi-pagi buta Hwall sudah tercongok depan rumah.
"Aku dengar kat sekolah lama korang adakan Hari Usahawan.. Aku datang nak tengok-tengok je.. ", balas Hwall.
" Ah! Baru aku ingat! Dia datang nak usyar Yerin la tu! ",usik Youngjae.
Hwall memberi jelingan maut pada Youngjae.
Tapi Youngjae tak kisah.
Taste Hwall tu memang selalu berubah. Sampai ke Yerin si ketot tu pun dia berkenan.
-
" Kita dah makan.. Lepastu, nak pergi mana?",soal Areum.
"Kita tengok-tengok dululah apa yang best.. ", balas Yerin.
" Renjun oppa~!",berdesing telinga Areum, menangkap suara yang maha gedik itu!
Siapa lagi kalau bukan Hwang Arin sepupu Renjun?
"Kawan Arin mana?", soal Renjun.
" Ada! Kat situ!",dia menunding pada seorang student perempuan yang melambai kearah Renjun dan dua student lelaki yang tidak lepas dari merenung Yerin dan Areum.
"Weyh, kitaorang gerak dululah.. Nanti dah settle urusan kau cari kitaorang kat kelas.. ", kata Haechan setelah menyedari dua pelajar lelaki junior dari tadi memandang Yerin dan Areum. Tah apa benda yang dorang tengok tu!
-
" Escape room..? Apa kejadah ni? Cam bosan je.. ",Areum memerhati suasana booth itu, langsung tiada unsur keseraman.
Hanya meja putih beralaskan pelapik meja bewarna biru, sehelai kertas, sebatang pen hitam dan pamplet.
"Kat sana macam ada benda best je.. Kita tengok sanalah!",ajak Yerin. Haechan hanya mengikut dari belakang.
Yuta yang baru lalu di hadapan booth pendaftaran untuk escape room itu melihat Yerin, Areum dan Haechan yang berjalan semakin jauh.
"Kenapa nampak moody je ni?" soal Yuta, melihat pelajar junior yang sedang duduk di sebelah meja pendaftaran. "Ni ha saem, Kelab Teori Konspirasi buat escape room, tapi belum ada orang yang berminat nak join.." beritahu pelajar itu.
Borang pendaftaran di hadapannya dipandang lama sebelum Yuta mengambil pen. "Bila escape room ni?" soalnya. "Petang ni, 6:30 petang."
Yuta tersenyum nipis.
loading chapter 004....
LOADING COMPLETED
YOU ARE READING
{OG}A;TEEN
FanfictionTeach me, Yuta saem! Season 2! Untuk season 2 aku akan fokuskan The Chaos; Renjun, Haechan, Yerin, Areum. Memang selama ni aku fokus kat dorang je, heh! -_-" Start; 4 January 2020 End;