"Weyh! Aku tak nak pasangan dengan dia! ", adu Yerin.
" Kau pikir aku nak sangat ke berpasangan dengan Hwall?! ",Areum merengus kasar.
" Kita bla ah jom.. Buang masa je.. ",kata Hwall.
Dia berjalan meninggalkan bilik itu.
Kemudian, speaker itik itu berbunyi lagi.
Korang nak keluar? Tapi malangnya pagar sekolah depan, belakang, kiri, kanan, atas, bawah pagar semua dah kunci! Complete this mission and you are free to go!
" Kejap! Kat mana kitaorang nak selesaikan misi? ",soal Haechan.
Kau tak baca kertas yang aku bagi tu ke hah? Tertera nama, tempat dan giliran.. Pergi tengok! Bbip!
" Siapa start dulu? ",soal Renjun.
" Areum dengan Hwall.. Kat auditorium sekolah.. ",beritahu Jaemin.
-
" Woi!! Kita nak pergi mana ni?!!".
"Aku penatlah! Jomlah balik bilik kelab tu!! ".
" Ayy!! Kau ni!! Bising lah! Kau ingat aku nak sangat ke buat semua bendalah ni?!! ",tengking Areum.
Setelah tiba di pintu auditorium hall, perlahan-lahan Areum menolak pintu itu.
" Kita nak cari kunci dekat mana? ",soal Hwall, dia meraba-raba dinding untuk mencari suis lampu. Penakut betul!
" Kau cari kat atas, aku cari kat bawah.. ",Areum berlari menuruni tangga, dan menuju keatas pentas.
Dia melabuhkan punggungnya pada kerusi piano itu.
" Hmm.. Renjun pernah ajar aku main piano masa kitaorang curi-curi masuk sini.. Hari ni aku nak test skil aku".
Selepas meregangkan jari, Areum mula menekan not-not piano itu.
Dan serta merta, lampu auditorium yang dibuka oleh Hwall terpadam secara mengejut.
Tetapi Areum masih meneruskan lagu itu.
" Berhentilah bodoh! Aku dah naik bulu roma dah ni!! ",marah Hwall.
" Eleh! Kau takut, kan?! Dasar penakut! Dera perempuan tak takut pulak! ",sindir Areum, tangannya menyeluk poket untuk mencari lampu suluh.
Dia menyuluh keseluruh kawasan pentas itu, hampa, kotak kunci itu tidak ditemukan lagi.
Dia mula turun dari pentas dan mencari kotak kunci pada tempat penonton.
" Kenapa suis ni tak boleh bukak pulak?! ",rungut Hwall.
" Hoi! Nama pun escaped room! Bodoh ke cari kotak kunci dengan lampu terbukak?! Bodoh tu cuba simpan sikit bila dah nak mati! ",sindir Areum.
" Daripada kau merungut, membingitkan telinga aku, baik kau cari kotak kunci sekarang! ",sambung Areum lagi.
-
Asyik membebel je minah ni! Aku sepuk karang, baru tau!, rungut Hwall didalam hati.
Pss!
Hm? Bunyi apa tu? Mana datang bau wangi ni? ,Hwall sudah takut, bulu romanya sudah menegak.
" Woi! Kau ada bau atau dengar apa-apa tak? ",soal Hwall.
" Mana ada! Kau jangan nak banyak bunyi! Cari je!",balas Areum.
Hwall berdecit.
Pss!
"Aku tak tipulah! Aku bau dan dengar something! ",kata Hwall lagi.
" Apa dia?! Kau bau apa? Bunyi apa?! ",soal Areum sambil mendekati Hwall.
Pss!
" Itu! Kau dengar, kan? ",soal Hwall.
Pak!
" Bodoh! Itu ambipure bangang! Bendalah tu spray lima minit sekali! Adoiii!! ",padan muka! Kan dah kena kat kepala! –_–".
" Manalah aku tau! Kot iya pun, jangan pukul kepala aku! Ish! ",Hwall melangkah meninggalkan Areum.
" Kau takut en?! Apa? Kau ingat tu hantu nak kacau kau?! Pui! Hantu pun tak hingin nak melekat dengan kau! ",Areum pula mengorak langkah menuju ke tempat penonton.
loading chapter 009....
LOADING COMPLETEDA/N; lepas ni nak buat scene siapa? Plis bagi cadangan kat comment, kalau tak comment aku akan teruskan buat scene Areum-Hwall.
YOU ARE READING
{OG}A;TEEN
FanfictionTeach me, Yuta saem! Season 2! Untuk season 2 aku akan fokuskan The Chaos; Renjun, Haechan, Yerin, Areum. Memang selama ni aku fokus kat dorang je, heh! -_-" Start; 4 January 2020 End;