"Kau ni en?! Bengap tu simpan sikit bagi anak cucu boleh tak?! Kau keluar dari tingkap pun, still dekat kawasan sekolah! Adoii!" Jaemin marah? Tak, Hwall yang tengah bebel kat Yerin.
"Aku desperate okay?"
"Kau fikir kitaorang pun nak berlama-lama kat sini ke?!" Hani menyampuk, sebelum dia melabuhkan punggung atas kerusi.
"Shut up! Takde orang mintak kau bersuara!" Areum sengaja menarik kerusi yang bakal Hani duduk.
Maka, Haechan, Renjun dan Yerin tergelak besar.
"Yerin. Kawal sikit kawan-kawan kau tu boleh tak?" tegur Jaemin.
"Buat apa? Dia orang dah besar--"
"Guys! Aku jumpa monopoly! Jom main!"
"Jom!!"
-
"Weyh, dah pukul berapa ni? Dah nak petang dowh.. Korang tak habis main lagi, ke?" soal Yerin.
" Sabar Yerin.. Sikit je lagi.. Cepat. Baling."
Dengan berhati-hati, Hwall melambungkan dadu.
3.. 5.. 7.. 9.. 10!
"TIDAKK!!"
" Kau yang cadangkan tadi, kan? Siapa kalah kena--"
Belum sempat Areum habis bercakap, speaker yang lama membisu akhirnya bersuara.
Wow.. Korang main apa ni? Tak ajak aku-- Okay! Kitaorang ada good news, kunci kitaorang dah dapat.. Tapi, mesti korang penat gila-gila kan? So.. Kelab kitaorang dah sediakan makanan dekat cafeteria.. Lepas makan, tidur, esok boleh balik--
"Makanan? Jom weyh!! Aku lapar!"
-
A/N: maap aku kehabisan idea, and sorry sesangat lambat update! TT
-
"Abang! How dare you! Abang bergatal dengan kak Miya! Yerin dengan Jaemin terperangkap kat sekolah!"
"Baguslah. Belajar independant sikit.. Dapat apa-apa tak lepas habis tu?"
"Ish! Abang ni!" Yerin mengorak langkah menuju ke bilik. Sengaja dia menghentak kaki tanda protes.
" Jangan lah cakap macam tu dekat Yerin. Kesian dia.. " kata Miya.
"Saya dah selalu manjakan dia.. Tengoklah apa jadi, dah jadi spoil kid.. Jaemin nak makan?" Yuta beralih kepada Jaemin yang sedang ralit menonton tv.
"Jaemin tak lapar.. Abang pujuklah Yerin. Dia terkurung dalam tandas semalam.. " balas Jaemin.
"Jaemin biar betul? Siapa yang buat?" soal Yuta.
"I don't know.. "
-
"Abang kejam! " Yerin ni, lepas mandi pun tak puas hati dengan Yuta lagi?
"Mentang-mentang dah nak beristeri!" rungutnya lagi setelah mengeringkan rambutnya dengan hair dryer.
"Yerin. Boleh abang masuk?"
Ni mesti tak kak Miya yang suruh datang atau panggil turun makan, Yerin mengomel di dalam hati.
"Hm? Abang nak apa?" soalnya setelah membuka tombol pintu.
"Yerin okay? Jaemin kata Yerin terkurung dalam tandas?"
"Hmm.. Areum yang bukakkan pintu.. Kalau dia tak perasan, agaknya dah mati dah kot Yerin kat situ--" pantas tubuh Yerin dipeluk oleh Yuta.
"Yerin jangan cakap macam tu.. Abang sayang Yerin tau.. Yerin tak kesiankan dekat abang dengan Jaemin?"
"Buat apa? Abang dengan Jaemin kan lelaki. Mana faham perasaan perempuan."
"Yerin.. Jangan cakap macam tu.. Abang sayang Yerin. Yerin dengan Jaemin satu-satunya adik yang abang ada tau.. Abang dah jaga korang dari kecik.. Abang sayang korang.. " pelukan dileraikan, rambut Yerin diusap.
"Abang nangis?" soal Yerin
"Hah? Mana ada abang nangis.. Takdelah.. Habuk.. " Yuta mengesat air mata.
"Abang jangan nangis.. Yerin pun nak minta maaf. Yerin selalu marah-marah abang.. " kata Yerin.
"Takdelah.. Yerin tak buat salah pun.." Yuta mengusap kepala Yerin.
"Dah habis drama air mata tv3? Cepat, Jaemin nak makan."
loading chapter 017....
LOADING COMPLETEDHeyyo! my friend ada buat af, hwall and sangyeon still kosong, for deobi's bolelah apply! Aku pon apply au!
mcviestar- ⬅author
YOU ARE READING
{OG}A;TEEN
FanfictionTeach me, Yuta saem! Season 2! Untuk season 2 aku akan fokuskan The Chaos; Renjun, Haechan, Yerin, Areum. Memang selama ni aku fokus kat dorang je, heh! -_-" Start; 4 January 2020 End;