Aku menekan butang off pada speaker.Adik ku, Kim Yuna yang tengah asyik melakukan cover tarian BTS Boy With Love memandang tajam ke arah ku.
"Unnie. Jangan kacau orang. Boleh tak?"
"Bisinglah. Aku nak study pun tak senang. Bingit telinga aku dengar lagu mengarut ni."
"Lagu mengarut? Hei, unnie cakap baik-baik sikit." Yuna mula menyinga marah.
Malas hendak bertengkar, aku meninggalkan Yuna lalu masuk ke dalam bilik untuk teruskan study.
Tak lama lagi CSAT. Aku terus study hinggalah mata mulai mengantuk.
'Hmm. Dah pukul 3 pagi. Tidur dulu lah.' Gumam ku sambil menghempaskan tubuh ke atas katil.
************
"Huawrgghhhh"
Aku bangun dari tidur sambil menggaru kepala yang gatal.Wajah ku berkerut. Aku merasakan seperti ada sesuatu yang pelik.
"Eh. Aku kat mana ni? Ini bukan bilik aku."
Aku cuba berdiri. Aku rasa pelik. Aku dapat rasakan yang ketinggian ku seperti bertambah.
"Haah.? Apa dah jadi dengan badan aku?" Aku terkaku apabila melihat tubuh badan aku yang sangat berbeza.
Aku terlihat sebuah cermin yang tergantung di dinding bilik. Aku segera menghampiri cermin tersebut.
Sekali lagi aku terpaku apabila melihat refleksi yang ku lihat di cermin.
Apa yang ku lihat di dalam cermin bukanlah diri ku. Tapi seorang lelaki yang memiliki dada yang bidang, sasa dan tampan.
Aku menggosok mata bagi memastikan yang aku tidak tersilap pandang.
"Ah. Ini pasti mimpi. Kalau aku tampar muka sendiri, mesti aku akan terbangun dari mimpi ini." Gumam ku.
Aku pun menampar pipi sekuat hati.
"Auchhh"
Aku mengadu kesakitan sambil menggosok pipi.
Ku jeling cermin dan refleksi yang ku lihat masih sama. Seorang lelaki tampan yang bertubuh sasa.
Aku terperangkap di dalam badan orang lain.
Di dalam badan orang yang tak ku kenal.
Siapa dia? Mimpi ngeri apakah ni? .
Apa semua ni????
_______________________________
BERSAMBUNG.
~ Dapat teka tak, heroin terperangkap dalam badan siapa? 😉
YOU ARE READING
WHO AM I
Fanfiction"Siapa aku? Macam mana aku boleh terperangkap di dalam tubuh ini?" Kim Seokjin bangun daripada tidurnya dengan roh yang berbeza.