Aku hanya memandang Yuna menangis. Otak ku terasa kosong. Masalah yang wujud semakin besar.
Aku mengeluh sambil membaca headline berita di smartphone.
" BTS JIN MENJALINKAN HUBUNGAN DENGAN PELAJAR SEKOLAH "
________________________________
(LOKASI : Bighit Entertainment)
"Ini mesti kerja Dispatch" Dengus Manager Sejin.
Semua members BTS hanya tunduk membisu.
"Kamu kenal tak, siapa budak tu?" Tanya Manager Sejin.
Semua members menggelengkan kepala.
Manager Sejin mengeluarkan smartphone dari poket lalu mendail nombor telefon Seokjin.
Dia mengeluh apabila panggilannya tidak dijawab.
"Kenapa dengan Seokjin ni? Dia tak pernah pun buat perangai macam ni. Dia ada masalah ke?" Tanya Manager Sejin lagi.
Namun soalannya tidak mendapat sebarang jawapan daripada members BTS. Masing-masing hanya tunduk membisu.
'Seokjin hyungg.' Rintih Jungkook. Dia mengelap air mata yang bertakung di tubir matanya.
Jimin yang sedar akan kelakuan Jungkook segera mengusap kepala adik bongsu kesayangan mereka itu.
************************
(LOKASI : HOSPITAL)
Aku hanya merenung smartphone yang tidak berhenti berdering sejak tadi. Nombor telefon Manager Sejin dan RM silih berganti muncul di skrin telefon.
"So. Apa kita nak buat sekarang ni?" Tanya Yuna.
"Tak tahu." Jawab ku.
"Tak tahu? So, Oppa.. Eh. Unnie nak terus bersembunyi macam ni?"
Aku hanya mendiamkan diri tanpa menjawab soalan Yuna.
"Unnie tak boleh buat macam ni. Kalau unnie terus bersembunyi macam ni, apa akan jadi dengan BTS?" Tanya Yuna lagi.
"Habis tu kau nak aku buat apa? Aku bukan Jin, oppa kesayangan kau tu." Kata ku.
"Tapi sekarang Unnie dah jadi Jin. Unnie perlu jalani kehidupan sebagai Jin buat masa sekarang ni." Pujuk Yuna.
"Sampai bila aku kena hidup macam ni?" Tanya ku pula.
"Sampai kita tahu punca semua masalah ni. Buat masa sekarang, unnie kena kembali kepada BTS. Kalau wartawan tahu unnie ada kat sini, keadaan akan jadi lebih teruk." Pujuk Yuna.
Aku hanya diam membisu.
"Nasib baik mak outstation. Yuna rasa, kita jangan bagi tau mak tentang hal ni."
"Kenapa?" Aku mengerutkan kening.
"Nanti mak risau. Badan sebenar unnie tengah terlantar macam ni. Kalau kita bagi tau hal ni, lagilah runsing fikiran mak." Jawab Yuna.
Aku pun mengangguk setuju.
************************Jam sudah menunjukkan pukul 10 malam.
Setelah dipujuk oleh Yuna, aku mengambil keputusan untuk kembali ke dorm BTS.
Betul apa yang Yuna kata. Lari tidak akan menyelesaikan masalah.
Belum sempat aku menyentuh tombol pintu, ianya telah dibuka dari dalam.
Wajah comel Jimin muncul di muka pintu.
"Jin hyungg.."
Jimin menjerit riang lalu menerpa memeluk tubuh ku.
Kemudian muncul Jungkook dan Taehyung yang turut berlari lalu memeluk tubuh ku.
Aku tergamam. Ku lihat RM, Suga, Jhope dan Manager Sejin turut memandang dengan pandangan yang sukar untuk ku tafsirkan.
"Jom, masuk." Jimin dan Jungkook menarik tangan ku.
"Maaf. Aku tak bermaksud nak timbulkan masalah" Ujar ku.
Ku tatap satu persatu wajah member BTS di hadapan ku.
RM dan Suga hanya tersenyum hambar.
Jhope tunduk memandang lantai.
Manakala Jimin, Taehyung dan Jungkook tunduk dengan wajah yang muram. Sesekali mereka mengesat air mata.
Aku kemudian memandang Manager Sejin.
"Seokjin. Bang PD Nim dah buat keputusan. Harap kamu bersabar dan boleh terima keputusan ni." Kata Manager Sejin.
"Keputusan? Maksud hyung? Tanya ku.
Aku memandang member yang lain untuk meminta kepastian.
Namun tidak ada seorang pun yang memandang dan menjawab pertanyaan ku.
Ruang tamu sunyi sepi.
Hanya suara tangisan daripada maknae line yang kedengaran.
________________________________
BERSAMBUNG......
~ Apa agaknya keputusan yang telah dibuat oleh Bang PD Nim? 😱
~ Korang nak tau tak? 😏
~ Kalau nak tau, kenalah tunggu part yang seterusnya. 😚
~ Terima kasih yang sudi membaca story ni. 🥺
~ Mohon tolong berikan vote, ya.
~BORAHAE 💜
YOU ARE READING
WHO AM I
Fanfiction"Siapa aku? Macam mana aku boleh terperangkap di dalam tubuh ini?" Kim Seokjin bangun daripada tidurnya dengan roh yang berbeza.