PART 12

40 4 11
                                    


Aku cuba menarik nafas untuk melegakan dada ku  yang terasa sempit. 

Aku memandang Seok Jung untuk meminta pertolongan hinggalah semua yang aku nampak cuma gelap gelita..




_______________________________





Aku membuka mata perlahan-lahan. Siling berwarna putih tertancap di pandangan ku.

"Seokjin. Seokjin~ah.. Baguslah kamu dah sedar." Seorang wanita dan lelaki yang kelihatan berumur dalam lingkungan 50-an menghampiri ku.

Aku terpinga-pinga memandang mereka berdua.

"Ini eomma dan appa". Kata wanita itu.

"Seokjin." Seok Jung dan members BTS pula datang mengelilingi katil ku.

"Kat mana ni?" Tanya ku perlahan. Badan ku masih terasa lemah.

"Hyung ada di hospital sekarang ni." Jawab Suga.

"Seokjin. Maafkan hyung. Hyung sangkakan kamu menipu. Sebab tu hyung bagi kamu makan garlic bread." Kata Seok Jung dengan riak wajah yang bersalah.

"Kenapa dengan garlic bread?" Aku kehairanan.

"Hyung alergik dengan bawang putih." Jawab Jimin.

"Hyung sengaja bagi kau makan roti tu, sebab nak uji kau menipu atau pun tak. Maafkan hyung." Kata Seok Jung lagi sambil menatap ke arah ku.

'Haihh. Janganlah pandang aku macam tu, nanti aku cair. Kenapa lah dia ni handsome sangat 😭.' Bisik hati ku nakal.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Tak apa." Kata ku sambil melemparkan senyuman.

"Doktor kata, malam ni kamu kena tahan di wad. Sebab doktor nak pantau dan pastikan keadaan kamu dah ok, sebelum dibenarkan discharge." Kata appa sambil mengusap kepala ku.

Tiba-tiba aku berasa sebak. Aku rindukan appa. Appa ku yang sebenar.

"Kenapa ni? Seokjin ada rasa sakit ke?" Tanya eomma apabila melihat perubahan pada riak wajah ku.

"Tak. Tak ada apa-apa." Jawab ku sambil menggelengkan kepala.

"Sejak bila kamu semua ada kat sini? Sejak bila  saya tak sedarkan diri?"

"Sejak petang tadi. Hampir 7 jam." Jawab Seok Jung sambil mengerling jam di dinding ward.

"Haah?  Sekarang dah pukul 10 malam. Kamu baliklah. Rehat." Kata ku.

"Ya. Kamu semua baliklah. Mesti kamu penat, kan." Kata eomma sambil melihat ke arah members BTS.

"Eomma dan appa pun baliklah. Biar saya yang temankan Seokjin kat sini." Kata Seokjung.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

WHO AM IWhere stories live. Discover now