"Ommaaaa!"
"Kenapa ni sayang? Tibe² menjerit macam orang kena sampuk pehal ni?"
"Kenapa omma tak kejutkan haera tadi.. Tgk lambat dah nak masuk kelas.. Huhu"
"Lah tak ckp hari ni ada kelas"
Haih takpe lah omma. Hae yg lambat bangun.
Eh lupa. Ok hai korang. Aku Kim Haera yg tdi tu omma aku. Hihi. Aku still belajar kat universiti. Nasib rumah dekat je dengan universiti kalau tak lama lah nak sampai ni. Dah lah lambat bangun. Harap lah ssaem tak mengamuk aku masuk kelas kang.
Tanpa membuang masa aku terus mandi dan terus bersiap untuk gi kelas. Sebelum tu aku sempat peluk omma then cakap terima kasih sbb buat kan breakfast roti tdi.
---
Sampai aku kat kawasan universiti aku berlari ke kelas dgn sepantas tenaga yg aku ada. Ramai pelajar tengok aku. Kisah apa aku. Tau lah aku ni tak laju lari. Nak ngumpat ah tu. Huh.
Selama beberapa minit aku belari ke kelas yg jauh nya lebih jauh dari pondok sekuriti, akhirnya sampai gak kat kelas ni.
Aku mengetuk pintu.
"Annyeonghasaeyo. Mian lambat" Kata ku sambil tunduk 90°. Dah ada ssaem wei. Huhu.
"Kenapa lambat?" Soal ssaem tersebut kepada ku.
"Erk.." Aku tak tau nak cakap apa sekarang ni. Macam mana ni? Readers tolong hae boleh?
"Dah gi duduk cepat. Buka kerja untuk kerja khursus hari ni" Fuh lega hati rasa nya. Aku tayangkan senyuman ke arah ssaem sebelum duduk di tempat duduk asalku.
---
"Wei lina. Ko tak gi cafe ke? Aku lapar ni" Ok lina ni bestfriend aku. Yoon lina.
"Alah sabar ah. Sikit je lagi ni. Jap eh" Haih rajin nye lah kawan aku sekong ni. Tak macam aku ni tau main je. Pfft.
"Hahh yelah" Aku menunggu sambil mengeluarkan handphone dari dalam pocket seluar jeans yg aku pakai.
"Banyak nya notification group ni. Bising. Haih korang mesej ape ha? Aku tgk jap. E'eleh mesej pasal siapa pernah kentut dlm spender rupanya. Setakat tu je pon dah banyak mesej. Issh ish ish. Superman kentut dlm seluar sbb spender kat luar pon tak bising bising macam korang aduhh. Ini lah generasi sekarang..." Panjang aku membebel. Mana tak membebel group tu kecoh pasal spender je.
"Ko membebel apa siak. Dah jom siap dah ni. Jap kau ni bebel bebel sana sini siap ke tak kerja yg ssaem bagi?" Soal lina. Kini aku lagi sengih tempat dia. Hehe
"Belum" Dengan sengihan kerang busuk aku tayang kan. Haha muka muka nak kena penampar pun ada reaksi aku sekarang ni.
"Dah ah. Stop buat muka macam tu. Kang aku sumbat dalam bontot sajat kang baru tau" Kata lina.
"Bangang" Kataku lalu kami berdua meletus ketawa yg sangat besar. Kitorang memang macam ni.
---
"Uishh hae. Tu crush kau kan??" Kata kata lina buat aku menoleh ke arah yg ditunjuknya.
Ahh sado nya.. I cannot i cannot. Arghh. Aku tau english aku ke laut. Excited sangat ni.
"Wei dia pandang sini wei" Kata lina lagi. Ye aku nampak lina. Ahh~ jantung i dah memainkan irama.
Crush, kenapa awak handsome sangat. Nyatanya baru pandang dari jarak jauh dah buat aku cair ape lagi depan depan ofc aku jadi air dah.
"Weii dia kenyit mata weii" Kata lina lagi. Ahh~ scene ni aku tak dapat tahan. Hampir aku nak pengsan. Tapi lina sempat pegang aku.
"Weii dia kenyit lagi" Kata lina lagi. Wei, jangan lah buat aku tambah cair. Ahh tak lama tu aku terus pengsan tapi sebelum aku pengsan aku nampak crush aku tu terkejut lalu berlari ke arah aku. Itu je lah yg aku nampak.
---
"Ahh oppa. I love you so much" Aku menghantar flying kiss ke arah crush aku yg lama aku perjuangkan kini menjadi cinta sejati aku.
"Nado, chagiya" Dia menarik aku lalu mendekatkan jarak muka kami. Jarak diantara muka kami hanya tinggal 2cm aku dapat merasakan hinggapan nafas hangat milik nya menerpa kulit muka ku.
Kedepan lagi. Lagi. Lagi dan lagi..
"Woi!" Di saat aku memuncungkan mulut untuk mencium jimin tiba tiba kena pukul mulut ku ntah guna apa. Aku buka mata. Omo! Aku nak cium lina ke tadi? Eii.
"Ko pe sal ah? I love you,love you,nado bagai. Pastu nak kiss aku eww" Lina membuat muka geli nya. So tadi tu mimpi jelah? Aduhh.
"Ko mimpi ape hah? Dating ngan jimin?" Ei macam tau tau je kan?
Oh ye lupa nama crush aku tu ialah park jimin. Dia kelas aras atas. Aku still bawah.
"Aku dekat mana ni??" Aku mengabaikan persoalan lina dengan menanyakan soalan kepadanya. Malas aku nak jawab soalan dia. Dia menjeling aku.
"Kalau ye pon nak lari dari topik ckp awal awal. Dah, skrg kau dekat bilik kau. Kau dkt sini sebab tadi kat universiti kau pengsan tengok crush kau. Then yang angkat kau tdi...." Kata kata lina terhenti. Ape? Sape yg angkat?
"Woi sape angkat aku tadi? Bangla? Uishh meh sini aku belasahh dia. Ade hati nak sentuh aku" Aku bangun sambil mennaikkan(?) lengan baju paras siku.
"Bukan lah hae oii. Serius kau nak tau siapa?? Jangan pengsan lagi eh" Asal lah si lina ni. Yelah. Aku tau lah aku ni positive benoq.
"Ye ye. Siapa yg angkat aku?"
"Jimin" Kata lina sambil memandang tempat lain.
Senyap....
"Tengok tu kan pengsan. Haish tadi kata tak pengsan ish. Ni lah ni..." Bebel lina seorang diri.
-------
TBC
---------------------------------------------------
OK THANKS KORANG SEBAB READ AND VOMMENT (VOTE+COMMENT) ;) mesti hambar kan hehe. Almaklum lah otak masih kekanak-kanakan xD. Tq tau y'allz mmuahh <3
YOU ARE READING
[C] Mr.Crush Annoying || PJM
FanfictionThanks sbb sudi baca fanfic ni ;) jangan lupa vomment ye readers thankss back <3