06

62 8 0
                                    

"Woii lepaskan dia" aku pandang muka tu. Wait.. aku kenal diaa... jeon jungkook. Adik sepupu aku. Macam mana dia boleh ada kat sini?

Jungkook menghampiri kami. Dia menarik aku.

"Kau siapa??" Soal jihyu. Dia memandang dengan tak puas hati.

"Aku jeon jungkook, cousin haera noona, kenapa??" Jelas jungkook. Aku pandang jihyu, dia jeling aku ngan jungkook. Jimin pula tengok je.

"Ohh cousin. Okeyh, tapi yang kau nak masuk campur apa hal??" Soal jihyu tak sopan langsung, eih apa nak jadi lah minah ni.

"Suka hati aku lah. Dah , gi ahh blahh, jangan nak kacau noona aku, ko kacau siap kau eh!" Jungkook menolak dahi jihyu menggunakan jari telunjuknya. Jimin kelihatan marah.

"Woi jangan sentuh dia!" Kata jimin dengan marah. Dia menarik tangan jihyu.

"Haha ni ke hero dia? Dah ah pendek , hahaha! Takde taste langsung. Harap muka je comel,handsome tapi type dia masha allahh kuang haja gilerr" ko ni jungkook agak agak ahhh. Kau yg tak sopan sekarang ni, aduh.

"Ko diam eh!"

"Ehh dah dah. Jungkook jom ah balik..." kata ku sambil menarik jungkook. Jungkook jeling jimin sebelum kitorang berlalu pergi.

----

*author Pov.*

"You, you , i minta maaf, please biar i jelas kan, please" rayu jimin kepada jihyu. Jihyu menyilang tangan nya sambil pandang tempat lain.

"Nak jelaskan apa lagi ni jimin, i dah nampak depan mata i, nak jelas kan apa lagi? Sia sia je. Dah ah bye. Hubungan kita sampai sini jee" jihyu berlalu pergi, mana kala jimin buntu. Fikiran dia celaru.

"Ish ! Asal semua jadi kacau mcm ni hah?!" Huishh emosi tu kawal sikit jimin, ingat , kau tu masih dalam restoran tdi. Jimin perasan yang orang dlm restoran tu semua pandang dia.

"Kuat ke saya jerit tdi?? Mian, mian" sempat kau jimin. Sempat. Jimin pun berlalu pergi dri kedai tu setelah kek wedding telah dibeli. Walaupun bukan kehendak dia tapi mesti beli kalau tak kena bantai habis oleh omma appa dia.

-----

// Rumah haera //

"I'm home" kata haera selepas membuka pintu rumah. Keluarga jimin dan keluarga nya memandang nya.

"Hah balik pon, ni mana jimin??" Tanya ibu haera. Haera menepuk dahi nya. Baru dia ingat yang balik mesti dengan jimin tapi jimin dengan orang lain.

"Erkkk..."

"Dah dah tak pe.. meh duduk dulu, mesti penat kan" kata omma jimin. Haera tersengih lalu menggeleng.

"Tak, ni, ibu.. jungkook datang" kata haera dekat ibu dia. Jungkook pun masuk rumah. Dia pun menunduk hormat.

"Annyeonghasaeyo mak ngah, pak ngah" kata jungkook sambil senyum menampakkan gigi arnab dia.

"Ehh jungkook~ meh meh duduk sini, duduk sini" jemput ibu haera dengan ayah haera. Jungkook ni memang rapat sangat dengan keluarga haera tu yang macam tak janggal tu bila dia datang.

"Erm, haera buat kan air dulu lah eh" baru ja haera nak ke dapur ibu dia cakap tak payah.

"Eh tak yah tak yah. Kan ada mak jah kat dapur" mak jah tu pembantu rumah haera. Haera berfikir.

"Eh ye lupa, yang rumah ni ada pembantu hehe" amboi muda muda dah cepat lupa. Haera,haera. Semua yg berada di ruang tamu tertawa termasuk jungkook.

"Noona ni. Mak jah kesayangan sendiri pon tak ingat, nnti kook bagitau mak jah yang noona tak ingat dia lagi, biar dia merajuk tak layan noona, blwerkkk" jungkook menjulur lidah nya lalu berlari ke dapur, siapa lagi dia nak jumpa, mak jah ah. Haha macam rumah sendiri kan dia buat siap lari lagi ke dapur.

"Eh kook, noona terajang engkoo" haera pun berlari ke dapur. Keluarga jimin dan keluarga haera mentertawakan gelagat tu, macam adik beradik haha.

"Siapa dia tu?? Kiut benoq" kata omma jimin. Ibu haera tertawa kerana anak buahnya di sebut kiut. Kiut apa nya perangai tak matang langsung, wkwkwk.

"Oh dia tu anak buah kitorang, anak kaka laki aku, dia memang rapat ngan kitorang, nama panjang dia jeon jungkook. Macam adik beradik haera ngan saera dah budak tu. Tapi tu lah geram betul kitorang dengan perangai dia tu, mengalahkan budak umur 7 tahun." Jelas ibu haera dengan gelakan. Gelak sebab membawang pasal jungkook ahh tu.

"Ye, dia tu suka sangat sakat noona noona dia ni, sampai saera dengan haera pukul pukul dia guna bantal semua lah, sbb geram" sambung ayah haera pula.

"Ohh, lawak benoo dia ehh hahaha patut ah nampak rapat semacam" kata appa jimin dengan gelak dia.

---

Jimin dah sampai depan rumah haera, dan kini dia hendak masuk dan fikirannya melayang ke arah haera dan budak lelaki yang tadi tu. Jungkook.

"Siapa dia??" Soalan ini yang belegar di kepala nya sekarang ni sehingga lah dia masuk ke dalam rumah, soalan tu masih bermain di minda nya.

"Hey, jimin.. lama nya balik, pergi mana tdi??" Soal omma jimin. Jimin pun mengambil tempat duduk lalu meletakkan kek yg baru dibelinya tdi di atas meja ruang tamu. Dan diambil oleh pembantu rumah untuk diletakkan di peti ais.

"Mandii sungai tadi omma~ tu yang lambat" bukan main salamba reaction kau jimin. Omma nya menarik rambut jimin.

"Geram betul aku budak ni. Cer jawab betul betul sikit" bebel omma nya. Keluarga haera hanya tertawa melihat dan mendengar semua tu.

"Tk lah omma, jimin pergi beli kek tdi, and selesaikan masalah jimin dgn jihyu, omma~ omma tau tak.. jihyu tu kan sebenarnya perempuan murahan betul" sebaik sahaja jimin berkata begitu, tangan nya di hempas oleh omma nya.

"Aip tak baik kata macam tu, dia pun manusia jugak ingat tu" kata omma nya. Jimin sigh lalu mengangguk.

"Tapi jimin betul betul menyesal plus beruntung" kata jimin dengan riak wajah yang semangat pehal.

"Eh eh kenapa pulak ni? Kejap menyesal kejap beruntung, mana satu ni?" Soal appa nya pula. Jimin pun mula lah pembicaraan.

"Jimin menyesal sebab pernah jatuh cinta dengan jihyu dan jimin beruntung sbb kitorang dah tak takde apa apa hubungan kalau tak, kena duakan jimin ni dengan jantan lain oleh dia" kata jimin dengan bersemangat. Bersemangat nau dia ni. Tadi bkn main lagi takde mood lah apa lah.

"Hah tulah, nilai orang tu dari dalaman bukan luaran, tulah jimin" kata omma nya. Jimin tersengih macam kerang busuk. Keluarga haera hanya mentertawakan itu semua.

"Mak jah, maafkan lah hae, hae ingat mak jah lah cuma tadi banyak nak fikir tu yang lupa kejap je.. pleasee, mianhae~" haera pujuk mak jah yang tgh merajuk ni sampai ke ruang tamu eh. Jungkook ketawa senyap senyap kat belakang dia. Nakal tul.

"Huh, taknak" mak jah menyilangkan tangan sambil pandang tempat lain. Haera peluk mak jah sambil merayu.

"Alahh mak jah. Maafkan lah hae. Hae tak sengaja lah. Mak jah jangan lah majuk. Jebal~ mianhaee~" rayu haera dalam pelukan. Mak jah balas dengan 'huh!'. Pastu hae lepaskan pelukan.

"Ni semuaa salah kook, ish benci ahh" haera tunjuk kook sambil memuncungkan mulut. Jungkook buat tak tau sambil bersiul duduk di sofa ruang tamu. Semua pandang dan tergelak kecuali jimin. Jimin pelik, siapa sebenarnya jungkook ni? Itu yang dia fikir.

"Tgk tu, buat tak tau pula. Ish benci ahh.. ok macam ni. Mak jahh~ jom makann ice cream nakk??" Pujuk haera lagi. Mak jah trs senyum dan pandang haera dengan perasaan happy. Dia pegang bahu haera.

"Seriusly??? Jinjja??" Soal mak jah dengan happy. Haera mengangguk dengan semangat. Mak jah terus happy sambil menyanyi lagu tak tun tuang bila nak sambung ke dapur.

Haera pandang jungkook dan dia smirk dekat jungkook, pastu dia julur. Jungkook buat tak tau sambil mengambil majalah yang ada di meja ruang tamu tu.

Jimin memandang jungkook dengan haera silih berganti.

-TBC-




[C] Mr.Crush Annoying || PJMWhere stories live. Discover now