11

43 6 0
                                    

"Yeobeosaeyo, saera-shi" panggil puan kim dari dalam phone.

"Nae eomma, waeyo?" soal saera dari dalam phone.

"Eung.. Omma nak korang kawin" jelas puan kim mendadak. Tersedak saera dibuatnya.

"Omo? Bwoya? Kawin? Hrm. Awal algi lah eomma"

"Tapi sae, ni untuk masa depan kamu. Kamu kena kawin sebelum sehun dah jadi jodoh orang lain. Nak ke?" pujuk puan kim. Saera sigh.

"Nae~ Nanti sae bagitau sehun" kata saera dengan lemah. Bukan dia taknak kawin awal. Tapi dia takut kalau sehun tak terima yang dia kena kawin awal.

(Author: eh kalau dh sayang ada lagi ke alasan takut semua tu? *tiber cengkerik menyumbat "krik krik"* ok aku diam. Sambung)

At 04:30 ptg

"Eung..." mulut saera berat sangat nak jelaskan semua ni. Tapi kena kuatkan gak. Berharap sehun takkan ermm ntah lah.

"Chagiya~ Waeyo~??" soal sehun manja. Hohoho scene sehun buat aegyo saera tak leh tahan. Jantung dah macam nak tercabut.

"Erm. Oppa. Eomma. Suruh......... I...... Kawinn" kata saera sambil menutup maya rapat rapat.

"Ngan sape?" soal sehun serious. Saera dah dup dap. Mesti sehun fikir saera kawin ngan orang lain.

"Eung... Oppa lah" kata saera berhati hati. Sehun pun gelak. Saera dengan muka innocent dia be like 'asal gelak tho'.

"Asal pejam mata? Dah eomma suh kawin. Jom ah!" kata sehun bersungguh sungguh. Mata saera dah membesar macam tangki rumah author eh bukan. Terbeliak luas.

"O-o-oppa nak ke??" soal saera gugup di awal pertanyaan. Sehun gelak lagi sekali. And saera be like ' -_- '.

"Ofc ah nak. Apa ingat oppa taknak sebab kawin awal? Hello oppa taknak sia siakan future oppa ngan chagi au. Mesti bahagia nanti. Yang penting, chagi kawin ngan oppa dan bukan orang lain" sehun wink gentle dekat saera. Saera sengih sengih malu. Alololo.

"Dah ah jom!" sehun tarik tangan saera. Saera terkejut.

"Eung? Pegi mana?" soal saera pelik sebab secara spontan dia kena tarik. Tak ke hilang keseimbangan diri tu tetiber je kena humban eh tarik.

"Persiapan khawin?" kata sehun dengan wink happy. Saera dah shy shy cat.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

"Kim haera~!" jerit manja jimin setelah rambutnya di tarik oleh haera. Ala ala suami isteri punya manja lah kata kan. Hoho.

"Nae~?" sambil lari dia soal and tergelak. Dia pun lari masuk bilik. Nak kena selamatkan diri dulu. Jimin smirk.

"Takyah lari lah dari kiter. Bila bila masa je boleh denda. Kan?" kata jimin dari luar pintu. Haera be like 'kesah? *terus tido masukk selimut. Ratu tido*'.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Hari perkhawinan saera & sehun.

"Anyeong pengantin~!" seru haera dari luar bilik saera. Saera pun memandang kakak nya dengan muka memerah. Haera pun masuk blik saera.

"Aiigoo kyeoptaa~!" haera dengan geram nya mencubit pipi saera yang lembut walaupun tanpa makeup. Baju pengantin yang saera pakai menarik perhatian haera. Dengan bangganya haera memuji baju pengantin yang di pakai oleh saera.

"Now, how about you feeling? Gwaenchana?" soal haera dengan senyuman. Saera senyum. Dia mengangguk.

"Gwaechanayo. Cuma gementar sikit je hehe" kata saera. Haera pun tersenyum lalu di ambil peralatan make up. Dia akan memake-kan saera hari ni supaya saera akan berasa tak nervous bila haera dah bagi semangat. Beberapa minit kemudian makeup siap di hiaskan. Tak yah banyak sangat. Muka saera dah cantik tanpa makeup. Apa lagi tambah makeup. 100% aku rate.

"Pengantin lelaki dah sampai! Are you ready saera? " kata minhyu sebaik sahaja dia dan lina masuk bilik saera. Saera senyum walaupun sedikit nervous. Haera memegang tangannya.

"Jangan risau, eonni jadi pengepit keyh?" kata haera. Saera mengangguk. Minhyu dan lina pun pergi ke arah saera.

"Nae, kitorang yakin kau ok jer. Fighting!" kata kata semangat dilontarkan oleh lina. Minhyu juga begitu. Saera pun mula berusaha semangat.

Majlis tu di jalankan di hotel yang disewa oleh keluarga pengantin.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Majlis perkhawinan itu pun berjalan dengan lancar. Tapi pada akhir majlis....

"Wei mana minhyu?" haera bertanya setelah selesai melayan tetamu. Lina pun melihat sekeliling kot kot ada minhyu.

"Entah. Tadi dia kata nak gi tandas. Tapi ni dh dekat setengah jam dia dalam tandas. Apa dia buat?" soal lina pelik. Dari tadi tak balik balik lagi minhyu ni.

"Aik. Takpe. Jom ah gi cari dia dalam tandas. Kot masih ada kat sana" kata saera. Lina dan haera pun mengangguk.

Sesampai dorang di toilet tersedia dalam hotel tu. Mereka bertiga pun mencari minhyu dari satu persatu tandas or pintu. Tapi tak jumpa juga.

Saera pergi ke pintu tandas yang paling hujung dan itu ada lah tandas yg terakhir untuk cari. Dan yang dia jumpa bukan lah saera tapi beg.

"Wei korang, ni beg..." lina dan haera pun pergi ke temoat saera. Dorang terkejut lah sebab tu beg milik minhyu kenapa boleh ada kat sana. Minhyu nye mana?

"Ada kertas" saera pun membagi kertas tu ke arah lina. Dia pun mencheck beg milik minhyu takut ada barang yang hilang. Lina pun membaca kertas tu

"KALAU NAK KAWAN KAU NI SELAMAT DATANG TEMPAT NI *******. TAPI INGAT KALAU KORANG REPOT POLIS NYAWA KAWAN KAU NI TAKKAN SIA SIA BILA DAH TAKDE. omoo! Omoo!! Apa maksud dia ni?!" lina membacanya dan membuatnya risau dengan kata kata orang itu. Haera dan saera risau.

"Siapa dia? Kenpa dia amik minhyu??" kata saera dengan risau. Haera juga.

"Dah dah jom kita gi tempat ni" kata haera. Saera dan lina mengangguk. Dorang pun bergegas menukar pakaian. Setelah siap menukar pakaian, mereka bertiga pun masuk ke kereta. Jimin,sehun,jungkook dan sungjae iaitu namchin lina berasa pelik dengan mereka bertiga. Sungjae terjumpa kertas yang tergugur apabila saera,haera dan lina ingin masuk ke kereta tadi.

"Kertas wei, *baca* , siapa dia maksudkan?? Hyung. Siapa dia ni ??" soal jungkook bertubi tubi, dia berasa ada sesuatu yang terjadi. Sehun,jimin dan sungjae mula risau.

"Entah entah dorang pergi sebab ni? And minhyu mana??" soal jimin. Jungkook bertambah risau.

"Kot kot dalam kertas tu maksudnya minhyu?? Omo jinnjja. Dorang pergi sana ke??" soal sehun dengan risau.

"Dah dah. Jom kita ikut dorang dari belakang untuk keselamatan. Dorang dalam bahaya tu" kata sungjae dengan cemas. Mereka berempat pun pergi ke tempat ****** tu.

-TBC-

[C] Mr.Crush Annoying || PJMWhere stories live. Discover now