beberapa minggu kemudian...
Kringgg kringgg... (telefon rumah berbunyi)
Saera mengangkatnya...
"Yeobeosaeyo??" -saera
"Hello, ada haera tak?(suara lelaki)" -???
"Hmm, kakak saya masih dekat tempat kerja dia. Nanti kalau dia dah balik saya bagitau dia ok?" -saera
"Okey" -???
"Btw, encik siapa ye??" -saera
-end called-
"Aik macam tu je dia lepaskan panggilan. Aku punya soalan pun dia belum balas. Hish" saera membebel seorang diri. Tak lama tu namchin dia datang.
"Chagiya!" Panggil namchin dia dari belakang. Saera pun menoleh.
"Hmm?" Soal saera. Btw an, dorang ni bukan tinggal serumah tau, namchin dia ni yang datang tadi. Dan setiap hari, namchin dia ni akan dtg rumah saera. Memandangkan omma ngan appa saera dah tau pasal hubungan dorang so beliau terima jelah.
"Kenapa? Asal bebel sorang sorang ni??" Soal namchin dia. Ok lah nama namchin dia ni park sehun. Dorang dah jalinkan hubungan kekasih lama dah. Since sekolah menengah. Wow daebak.
"Hmm, takdelah. Ni ada orang call, dia cari kak Haera. Bila i tanya siapa nama dia terus letak phone. Kalau nak kata tu jimin bukan gak, kalau nak kata tu jungkook tak juga. Suara dia lain macam. Creepy giler" jelas saera dengan pelik. Ade ke lagi lelaki lain yang rapat ngan haera? Selain jimin ngan jungkook?
Btw kan, jimin ngan haera sekarang dah jadi sepasang suami isteri tau....
Flashback
Beberapa hari selepas kejadian dekat restoran cake yang pasal jihyu tu...
Jimin Pov
Selepas kejadian di restoran cake hari tu, aku bertambah sakit hati dengan perbuatan jihyu. Dia dah malu kan aku dan dah dua kan aku tanpa aku sedar. Dasar betina tak cukup satu. And sekarang aku berasa bersalah dengan haera. Hmm dia maafkan aku ke?
Aku nak jumpa omma ngan appa lah.
"Annyeong omma appa" sapa ku apabila melihat sepasang suami isteri yg di gelar mak bapak aku tu di ruang tamu tengok telivisyen. Tak tidur lagi rupanya tengah tengah malam macam ni.
"Eh annyeong. Hah kenapa jimin? Tak tidur lagi ke?" Soall appa ku. Aku menggeleng sambil tersengih.
"Hmm kenapa tak tidur lagi?? Meh sini duduk ngan kitorang" kata omma, hehe aku pun duduk ah di tengah antara dorang alah sorry lah manjaa kejap.
"Hmm jimin tak dapat tidur sebab fikir tentang haera lah omma, appa." Mulut ku di muncungkan sedikit. Manja an haha.. biasa lah tu. Anak tunggal en.
"Aik. Kenapa Tak fikirkan pasal siapa tu, yang kamu sayang tu? Jihyu?" Usik omma. Omma ni. Aku mencebik.
"Omma ni, omma buat jimin makin bersalah tau tak dekat haera. Dah lah jimin tak layan dia hari tu" kata ku sambil mengingat kembali scene scene di mana aku melupakan haera hari tu. Sumpah aku tak boleh bayangkan betapa kejam nya aku dekat dia, hanya gara gara perempuan yang tak pernah hargai aku langsung tanpa aku ketahui. Huishh. Serba salah siotttt.
"Haha yelah yelah, cer cerita kan pada omma ngan appa apa yang jadi" kata omma. Aku memandang appa, appa mengangguk. Aku tarik nafas dalam dalam sebelum menceritakan semua nya, berat mulut aku wei. Ni ke apa yang orang rasa bila buat salah hoho.
YOU ARE READING
[C] Mr.Crush Annoying || PJM
FanficThanks sbb sudi baca fanfic ni ;) jangan lupa vomment ye readers thankss back <3