Jimin memandang jungkook ngan haera silih berganti. Haera pun pergi ke dapur semula nak makan ngan mak jah ais krim kan mesti ah.
"Jap, ko ni sape ah? Rapat pula tu dengan haera." Soal jimin dengan keliru. Jungkook memandang jimin sekejap lalu pandang majalah balik.
"Tanya mak ngah ngan pak ngah" kata jungkook, lagi keliru dibuat nya jimin.
"Makngah? Pakngah? Siapa pula tu?" Soal jimin sambil menggaru kepala nya. Dia pandang jungkook.
"Alah, ibu ngan ayah haera lah~" kata jungkook sambil membaca majalah. Tu bukan baca tu, dia tengok je tu. Maklum lah banyak pompuan lawa dalam majalah tu. Bujang kata kan. Wkwkwk
"What?" Jimin pandang ibu ngan ayah haera. Ibu ngan ayah haera hanya tertawa.
"Jungkook tu sebenarnya anak kaka ayah haera, jungkook rapat dengan keluarga haera. Macam adik beradik tu yang macam tadi tu" jelas omma nya. Jimin membuat mulut 'o' tanda faham.
"Ok kenal kan aku jimin, your future abang ipar" kata jimin dengan smirk sambil tangan nya di hulur untuk di jabat. Jungkook pandang jimin dengan muka pelik.
"Betul ke ni future abang ipar aku?? Macam future muka anak buah aku je ni" merepek apa siot jungkook. Jimin pelik.
"Haha gurau je bro. Maksud aku bakal anak kau lah nanti muka macam kau haha." Jungkook menjabat tangan jimin. Jimin dah sengih cam kerang busuk dah tu. Plus blushing lagi, pipi dah lah chubby tambah merah sumpah comel.
"Jungkook, ikut hyung jap." Jungkook di tarik oleh jimin dan pergi ke halaman rumah, majalah yg jungkook pegang tadi dia humban je terus. Sbb jimin ni tarik kuat sangat.
"Ah ada apa??" Soal jungkook.
"Tolong hyung" kata jimin dengan senyuman yg besar dan kening di jengket jengket kan. Jungkook pandang pelik.
"Tolong apa?" Soal jungkook.
"Tolong hyung pujuk haera" kata jimin dengan tangan minta merayu. Jungkook fikir.
"Noona merajuk ke?" Soal jungkook lagi.
"Ish ko ni innocent teruk ah.. mana lh hyung tau di merajuk ke tidak. Tapi hyung dah buat silap besar dekat dia, jangan tanya silap apa, nnti kau tau gak" kata jimin. Jungkook tersengih.
"Boleh ke tk tolong hyung?" Soal jimin. Jungkook mengangguk laju.
"Boleh! Tapi janji hyung kena cari kan aku yeochin, amacam" cadang jungkook sambil smirk. Jimin jeling dia.
"Yelah yelah. Asalkan ko tolong aku eh" kata jimin lagi, jungkook senyum nampakkan gigi arnab dia. Memang tak boleh pisah kan, gigi arnab tu, wkwkwk.
-----
"Noona" panggil jungkook, sekarang ni dia di bilik haera. Dah biasa dah masuk bilik haera tu lah tu. Manja betul.
"Hmm" jawab haera sambil mengemas barang barang kat meja.
"Kalau kook cakap ni, noona jangan marah eh" kata jungkook, haera membuat muka pelik, pehal budak ni.
"Hm ok, tapi apa yang kook nak cakap? Kook tak hamil kan?" Usik haera, sengaja. Jungkook mencebik geram.
"Memang tak ah, kook laki kot, bkan pompuan." Kata jungkook sambil memuncungkan mulut nya. Haera tertawa.
"Hah yelah yelah, ni apa nak cakap ni?" Soal haera. Jungkook kembali serius.
"Hmmm. Noona marah dekat jimin hyung lagi ke??" Jungkook menanya dengan berhati hati, yelah takut tiba tiba haera ni ter emosi. Mana kita tau.
Haera menggeleng. Nak marah pasal apa.
"Hm takdelah, tapi tu hah jimin hyung tu takut ngan noona. Dia takut noona marah sebab tak layan noona. Sekarang ntah segan betul dia bagi muka dekat noona, sape suruh dia hah kan dah kena" oi kook, ko tolong jimin ke tak tu. Tolong tu tolong tapi cara dia tolong kasar lah, siap umpat pasal jimin lagi. Ish ish ish.
"Haha yeke?? Biarlah dia." Kata haera pula. Jungkook tertawa. Huh sekepala je dengan dua ekong ni, bukan nya nak pujuk ke apa si jimin tu. Haha
"Oii! Cakap pasal apa ehh?" Tiba tiba pula saera ni masuk bilik. Dia dengar jungkook ngan haera gelak gelak dari sebelah bilik dia tu yang terus masuk bilik haera tu. Nak ikut join ah tu.
"Ohmakkautegolekdekatjamban!" jungkook dan haera terlatah depan saera. Saera tergelak nak pecah perut, ehh tapi oke je perut tu, tak pecah pun.
"Ish budak ni, aku sebat juga kang" marah+geram haera di buat nya. Jungkook ambil batal humban dekat saera.
-TBC-
YOU ARE READING
[C] Mr.Crush Annoying || PJM
Fiksi PenggemarThanks sbb sudi baca fanfic ni ;) jangan lupa vomment ye readers thankss back <3