Author POV.
"Whatt ?! Omma, kenapa jimin kena khawin awal awal ni juga?? Lagi pun jimin dah ada lah omma, jimin taknak khawin dengan orang yang jimin tak suka" Rungut jimin di hadapan omma nya selepas omma nya memberitahu yang dia ingin jodohkan jimin dengan haera. Ye jimin dah ada yeochin tanpa haera ketahui.
"Jimin.. omma ngan appa dah janji dengan ibu bapa dia yang kitorang akan jodohkan korang dua walau bagaimana pun cara nya. Please jimin, omma merayu sangat sangat" omma jimin memujuk anak nya supaya menerima tawaran ini. Omma jimin tak nak menantu yang tidak dikenalinya, dia hanya mahu haera seorang, kerana haera sahaja yang mampu melembutkan hati omma jimin ni, omma jimin ni keras kepala.
Haera lama dah kenal omma jimin sejak ibu ngan ayah haera kenalkan mereka. Tapi jimin tak tau, time tu jimin keluar ngan kawan kawan dia. Semasa jimin dah rapat dengan haera baru lah jimin tau.
"Tapi omma, jimin tak cintakan haera langsung lah, lagipunn haera dah ade namchin, jimin pon dah ada yeochin. Please ma, jimin dah ada orang lain" rayu jimin, omma nya hanya menarik nafas perlahan lalu dihembus.
"Siapa pompuan tu??" Soal omma nya tanpa memandang jimin langsung.
"Song jihyu" mata ommanya membulat. Kerana nama itu sangat di kenali dan orang nya juga dia sangat kenal.
"No, no, no, no.. omma taknak dia jadi menantu omma" tolak omma nya. Jimin memandang ommanya minta simpati.
"Alah omma, please, dia je yang buat jimin happy, pleasee.. jimin tak nak lukakan hati diaa" kata jimin. Ommanya masih menggeleng.
"Omma tk kira, kamu kena khawin ngan haera juga, keputusan muktamad !" Kata omma jimin sebelum berlalu pergi.
"T-tapi omma...... aduhh ! Arghh ! Serabut ahh !" Jimin mengusut kan rambut nya yg tidak kusut. Fikirannya bercelaru. Dia taknak sakitkan hati omma nya, dia juga tk mahu mengecewa kan jihyu. Jihyu adalah cinta pertamanya.
-------
Haera POV.
Hah happy nya aku dapat tau yang aku akan khawin ngan dia. Tapi dia pun rasakan perasaan yang sama macam aku ke? Tak kot. Hmm.
Tapi omma jimin tadi kata yang jimin dah ade yeochin but omma dia tak suka perempuan tu, dia nak aku jadi menantu dia. Tapii sepenjang aku ngan jimin ni , dia tak pernah bagitau pun yang dia dah ada yeochin. Ke tak nak bagitau aku langsung.
"Hurm.. cuba call jimin lah" aku terus menekan nombor jimin.
Haera : annyeonghasaeyo.
Jimin : annyeong.
Haera : ko sehat tak ni?
Jimin : aku takde mood, bye.
Haera : eh eh, ja--end call-
Macam tu je dia matikan. Aku belum habis cakap dah dia end. Hmm takpelah. Beria sangat kau haera. Memang dia tk suka perangai kau macam tu.
------
Hari ni adalah hari untuk persiapan baju wedding. Dan aku ngan jimin akan jalan sama sama untuk cari baju pengantin. Dan sekrang keluarga aku ngan jimin dah berkumpul dekat rumah aku.
"Okey jimin ngan haera, ingat eh. Pergi cari baju pengantin bukan cari barang lain" pesan omma jimin. Jimin menngangguk lemah tanpa senyuman. Mesti dia sedih sebab dia dah duakan cinta dia dengan orang yang di sayang. Hmm, dan jimin dah macam stranger bila dekat dengan aku. Setiap kali aku tegur dia mesti mengelak.
"Dah lah , jom cepat" kata jimin, tapi kedengaran sedikit tegas. Hmm mana jimin yang dulu? Kenapa sekrang dia lain? Aku rindu jimin yang dulu.
-------
Semasa dalam perjalanan ingin ke butik pakaian pengantin jimin hanya diam tidak mengeluarkan suara, selalunya dia je yang banyak cakap, bebel sana sini. Tapi sekarang dah lain. Macam stranger.
Sampai lah di butik pengantin dia trs keluar kereta dan masuk ke dalam butik pengantin tu tanpa menjemput ku. Aku keluar dari kereta dan masuk kedalam butik tu sambil melihat lihat baju baju pengantin yang sangat cantik.
"Ye puan,encik. Ada apa apa boleh saya bantu?" Soal pekerja yang berada disitu kepada kami. Jimin diam mengharapkan aku yang memberitahu pekerja tu.
"Erk, kitorang cari baju pengantin untuk kitorang dua, ada tak?" aku memberitahu kepada pekerja itu. Pekerja itu mengangguk dan senyum.
"Baiklah, encik ngan puan boleh lah tengok tengok dulu baju yang ada kat sini, kejap saya carikan baju yang encik dan puan nak , ok" aku mengangguk lalu tersenyum ke arahnya, jimin ku pandang. Dia tak senyum dan tak sehappy yang aku kenal dulu. Hmm.
"Jimin..." panggil ku. Jimin langsung tak memandangku.
"Apa? Jangan cakap ngan aku .. aku tak de mood !" Aku langsung diam dan pandang lantai. Aku pun ambil keputusan untuk tidak mengacau jimin dan sambung melihat lihat gaun pengantin yang ada disitu.
------
"Puan, ni dia baju pengantin yg puan nak, puan tengok tengok lah dulu, cuba try ke" hukuran pekerja itu aku sambut. Sepasang baju pengantin tu sangat cantik. Gaun pengantin perempuan berwarna putih kembang dan kot untuk pengantin lelakii berwarna hitam.
"Hmm jimin-" belum sempat aku ckp apa apa jimin dah anggukan kepala sambil bermain dengan iphonenya.
"Ok yang ni jelah" kata ku kepada pekerja tu. Lalu tersenyum.
"Baiklah, sila ikut saya ke kaunter untuk sign , dan saya tolong bungkuskan" kata pekerja itu. Kami hanya mengikutnya sampailah ke kaunter.
Selepas siap membeli pakaian pengantin kami ke kedai kek untuk kek perkhawinan. Hmm jimin just main phone je dia tak tolong pun, takpelah memang aku yg patut buat nak buat mcm mana, dah semua salah aku, huh bialah.
-------
-KEDAI CAKE-
"Ohh awak kat sini rupanya jimin?? Patut saya call tak angkat angkat rupanya keluar ngan betina nii" aku bangun dari tempat duduk ku di ikuti jimin. Jimin terkejut melihat perempuan itu. Siapa dia?
"Er,j-jihyu s-saya b-boleh--" belum sempat jimin nak jelas kan perempuan tu dah tumpahkan minuman yang aku order tadi di atas kepala ku, aku agak terkejut dengan semua tu.
"Tak payah nak jelaskan dah. Saya dah tau yang korang dua nak khawin kan, ok fine mulai sekarang kita dah takde apa apa hubungan" jimin agak terkejut apabila mendengar kata kata jihyu. Hatinya berkecai kerana diputuskan oleh first love nya. Sorry jimin ni semua salah aku. Salah aku. Mianhae.
"T-tapi---" baru je aku nak bagitau sesuatu jihyu dah potong percakapanku.
"Dan kau ! Puas dapat rebut boyfriend orang??! Puas ! Ke tak cukup puas lagi?! Biar aku buat kau betul betul puas! Amik ni !" Jihyu menarik rambutku. Argh sakit.
"Arghh s-sakitt" aku mengaduh kesakitan.
"Woii! Lepas kan dia" suara garau itu memberhentikan perbuatan jihyu. Kenapa jimin taknak tolong aku?hmm... dan mcm familiar je pemilik suara ni. Aku memandangnya....
-TBC-
YOU ARE READING
[C] Mr.Crush Annoying || PJM
FanfictionThanks sbb sudi baca fanfic ni ;) jangan lupa vomment ye readers thankss back <3