***TEMAH ROH: 2 adalah sambungan kepada novel thriller saya TEMAH ROH. Manuskrip ini telah siap sejak tahun 2016. Nikmatilah penggembaraan SURAYA seorang wartawan yang mempunyai kuasa PSIKIK yang akan menemui lebih banyak kes aneh dan paranormal. EBOOK TEMAN ROH 2 (RM 10) AVAILABLE UNTUK BACAAN PENUH, HUBUNGI 0199259423 (PENULIS) UNTUK PEMBELIAN***
"Suraya, orang macam kita ni ancaman dan juga harapan untuk orang lain. Tapi ingat kata-kata aku ni, salah percaya boleh membunuh!"
Terngiang-ngiang suara Kamal yang selalu berlagak bagaikan seorang abang kepadanya walaupun usia mereka sama. Dengan adanya Kamal yang juga mempunyai kebolehan indigo, Suraya merasa dia tidak lagi keseorangan. Jika ada masalah dia boleh menghubungi Kamal atau Kamal akan datang sendiri kepadanya tanpa diberitahu.
"Batu nisan mana?"
Ingatan Suraya terhadap Kamal terhapus, suasana sedih menyelubungi tanah perkuburan atas pemergian Kamal. Dia ditemui meninggal dunia di rumahnya malam tadi, pergi dalam tidur. Suraya lihat wakil rumah anak yatim yang datang, dia memang tahu Kamal tidak mempunyai keluarga dan dibesarkan di rumah anak yatim malahan hidup sendiri serta bekerja sebagai penyiasat peribadi untuk orang kenamaan. Kebolehan yang dia ada dijadikan sebagai satu pekerjaan.
"Suraya, takziah."
"Ryzal..."
"Sabar ya Suraya, Allah lebih sayangkannya."
"Aku tetap tak percaya Kamal dah pergi, Ryzal. Aku baru jumpa dia dua hari lepas..." Suraya meluah rasa.
"Dan kau berharap Kamal akan muncul macam aku dulu dan meminta pertolongan kau?" tanya Ryzal lagi yang faham situasi Suraya.
"Tak, aku harap benda macam tu takkan terjadi. Kamal yang tolong aku selama ni, aku cuma harap dia pergi secara normal dan bukan mati dibunuh."
Ryzal menarik nafasnya, masih berdiri di sebelah Suraya sambil mendengar talkin dibacakan.
"Teruskan kehidupan kau Suraya, aku tahu Kamal penting pada kau. Bedah siasat dah dilakukan, tiada apa yang mencurigakan. Aku sendiri yang uruskan semua. Kau jangan risau, aku sentiasa ada untuk kau, Suraya."
"Ryzal, it's okey. Kau dah ada kehidupan kau sendiri, kau dah tak macam dulu. Aku tak nak letak semua orang dalam bahaya."
Ryzal diam dan faham maksud Suraya.
YOU ARE READING
TEMAN ROH: 2 (TELAH TERBIT)
Mystery / Thriller***TEMAH ROH: 2 adalah sambungan kepada novel thriller saya TEMAH ROH. Manuskrip ini telah siap sejak tahun 2016. Nikmatilah penggembaraan SURAYA seorang wartawan yang mempunyai kuasa PSIKIK yang akan menemui lebih banyak kes aneh dan paranormal. T...