"Kamu berdua berdiri di sebelah mommy, biar mommy yang berdiri kat tengah."
"Baik!"
Gempa membetulkan telefon pintar yang dia letak di atas percanggah khas untuk telefon. Benda itu di letak diatas meja, mereka bertiga berganjak sedikit ke belakang selepas video dari aplikasi TikTok bernyala.
"Macam mana kalau kita try buat tiktok challenge yang boleh dikata femes juga. Lagu Any Song by Zico? Nak?" ujar Larrem pada ibu dan kembarnya.
Mereka berdua mengangguk. "On!"
"Ok! Let's start!"
Waedeul geuri daundwaeisseo
mwoga munjeya say something
bunwigiga geopna ssahae
yosaeneun ireon ge yuhaengingaWaedeul geuri jaemieopseo
a geugeon nado machangaji
Tell me what I got to do
geuphan daero beullutuseu kyeoTiga beranak itu sibuk membuat gerakan tarian di saat lagu mula berbunyi.
Amu noraena ildan teureo
amugeona sinnaneun geollo
amureohgena chumchwo
amureohji anha boigeAmu saenggak hagi silheo
amugaero sallae jamsi
I'm sick and tired of my everyday
Keep it up han gok deoUsai merakam video, mereka bertiga melihat hasil rakaman mereka.
"Ah! Lunar, gerakan kau lambat. Kita try semula."
Lunar hanya merengus, namun dia tidak berkata apa-apa. Gempa yang melihat wajah Lunar yang cemberut itu, dia terus mengusap kepala si anak gadisnya.
"Kita buat sekali lagi ya?" Pujuk Gempa.
"Hmmm!" sahut Lunar.
"Jom buat sekali lagi."
Lagu itu kembali di bukanya, tiga beranak itu mula terleka dengan aplikasi Tiktok itu tanpa mereka sedar ada seseorang yang berdiri di anak tangga rumah sambil bersandar di tiang tangga.
Solar yang baru sahaja turun dari bilik, terus disambut dengan gelagat tiga beranak itu. Dia hanya mampu menggelengkan kepala sahaja, dengan senyum bermain di bibir. Dia mengeluarkan telefon miliknya dari poket seluar tidurnya, dia merakam kejadian di hadapannya.
"Alahai comel aje diorang ni." Bisik Solar seraya menyimpan kembali telefonnya ke dalam poket, dia menerpa ke arah mereka bertiga.
"Okey! Perfect! Nanti nak post kat Instagram." ucap Larrem.
"Jangan lupa tag adik ya?"
"Asal pula nak tag adik? Bukan ke Instagram kita sama aje? Lupa eh yang kita kongsi Instagram bersama?"
"A'ah lah, kita lupa hehehe."
Larrem hanya tersenyum seraya mengusap kepala adik kembarnya.
Gempa tersenyum melihat kemesraan duo kembar itu, sehinggalah dia dapat rasa pinggangnya dipeluk dari belakang. Dia tidak terkejut sebab dia tahu siapa si pelakunya.
"Korang buat apa aje ek? Bila kita nak makan malam? Daddy lapar, mommy dah masak belum?"
Gempa menepuk dahi. "Hehehe, saya lupa nak masak. Terleka pula main dengan bebudak dua ni, saya akan pergi masak sekarang."
Gempa melepaskan pelukan Solar lantas berlari anak ke dapur, meninggalkan duo kembar bersama daddynya.
"Korang main apa tadi?"
"Main tiktok!" jawab duo kembar itu serentak.
"Oh, main tak ajak daddy. Sampai hati korang ya, tak nak kawan." kata Solar dengan suara dibuat-buat seolah merajuk hati. Dia berbalik untuk menyusul isterinya ke dapur.
Larrem dan Lunar berpandangan, lalu mereka mengejar langkah Solar.
"Daddy dah tak swag, orang swag tak akan merajuk tau." Perli Lunar. Disambut anggukan dari Larrem.
"Betul tu!"
Solar mencebik, "Okey fine, tapi jangan nangis ya kalau daddy bawa mommy pergi funfair esok. Daddy akan tinggalkan korang berdua di rumah nenek dan atok."
"Apa!! Huwaa! Nak ikut daddy, nak ikut! Daddy kan swag and handsome guy! Boleh ya kitorang ikut?! Hm? Hm?"
Duo kembar itu mengoyang-goyangkan tangan Solar dengan muka minta belas kasihan. Solar simpan senyum.
"Lalalala.. Tak nak dengar, tak nak dengar."
"Daddy jahat hiks huwaa.."
"Tch, anak daddy dah tak swag. Orang swag tak akan nangis tau, kalau kamu berdua tak berhenti nangis, daddy tak nak bawa."
Laju duo kembar itu menyapu pipi tembam mereka yang basah lencun dengan air mata.
"Mana ada nangis, kami cuma peluh di mata aje. Masuk habuk." kata mereka berdua, menafikan kenyataan yang sebenarnya.
Solar berdecit perlahan, pipi kedua anaknya dicubit geram.
"Yelah tu. Nak menang kat dia aje, dah jom pergi tolong mommy masak."
Larrem dan Lunar tersengih-sengih seraya mengangguk kepala.
"Hmmm! Ayaya kapten!"
Tbc...
KAMU SEDANG MEMBACA
Autistic Husband (SolGem) [C]√
Fanfiction"Walau apa pun keadaan kau, aku terima dengan seadanya." Warning! Yaoi! Uke!pregnant Don't like, don't read! Start : 30/12/2019 End : 6/3/2020 Status : [Complete!] P/S : DON'T PLAGIAT!