**************************كان أشرف منهمكا في عمله ويحاول إنجاز كل الأعمال المنوطة له ليسمع نحنه بصوت رقيق للغاية ليرفع نظره ويجد فتاه ثلاثينة جميله رقيقه تنظر إليه بأدب وتسأله ....
(حضرتك الأستاذ أشرف )
انخرس أشرف لفتره يتطلع لجمالها وهدوئها ثم هز رأسه واستغفر ربه وهمس لنفسه ( ينفع كدا ، شكلك لازم تتضرب قلم صنعه علشان تفوق ...عيب كدا علي فكره...ولا اقولك هفكرك بنادية مراتك حبيبتك وهتاخد القلم قلمين )
ليرتعش داخليا فعلا عندما تذكر ناديه يعرف جنونها وغيرتها العمياء ......
ليرسم ابتسامه بارده وينظر إليها متسائلا
( ايوه ..حضرتك انا أشرف...اي خدمه ؟؟)
نظرت اليه بتعجب وقالت
(انا مها ...حضرتك اديتني ميعاد النهاردة هنا وانا جيت حسب الميعاد ...والمفروض ها نتعرف علي بعض علشان تتقدم ليا انت وعدتني بكدا !!!)
ارتسم الرعب بأبشع صوره علي وجه أشرف عندما سمع من خلفها ناديه تصرخ بجنون وغضب مدمر....
( فعلا يا ختي هو دا أشرف، ،، ايه رأيك في جماله وسيم صح ؟ شوفي كدا القميص دا لونه ابيض بقدرة قادر ان شاء الله هخليه اسود وممكن أحمر علي حسب الموضوع وصل لأية بالضبط؟ )
ونظرت إلي مها واشتعلت عيناها بالغيرة الشديدة...
(اما انتي يا قمر ...تخيلي شكلك كدا من رموش ولا حواجب وممكن كمان من غير شفايف ...اصل أنا بحب اتسلي واحدة واحدة ....وتهجم علي مها صارخه
( بسم الله....حلال ...الله اكبر )
ليصرخ أشرف
( ناديه حرام عليكي...سيبي البت هي قدك يا مفتريه ..)
لم تكن نادية تستمع لها وهى تدخل في عراك صعب الانفصال مع مها التي أثبتت قوتها هي الأخرى ليتأمل أشرف مها بأعجاب ويقول بصوت واضح دون أن ينتبه لنفسه....
( لاء فرسه ،،،بصراحه ممتازة انك قادره تقفي قدام البلدوزر...لاء صحتك ممتازة)
لتنهي ناديه المعركة بضرب مها ضربه رأس شديده جعلت مها تترنح وتقع علي الكرسي المجاور
وتنظر ناديه لأشرف هاتفة بصوت مرعب
( فرسه ...هاه ..وانت ايه بأه الخيال يا خويا ولا أقولك انت آخرك تسوق عربيه كارو بحمارين والله كمان ما هتعرف ،،،استني عليا )
ليجري أشرف من أمامها صائحا...
( يا مجنونه ..والله ما أعرفها ولا عمري شفتها قبل النهاردة ،،،اعقلي يا قلبي انتي حبيبتي ام البنات الغاليه ....اعقلي يا ناااااديه)
لتخرج عين حاقدة شامته سعيدة بوقوع المشكلة بينهم علي أمل نجاح الخطة واكمالها حتي الوصول لانفصال أشرف ووووو.......نادية..
أنت تقرأ
أستاذتي الغاليه
Humorليلي مدرسه العلوم رافضه العرسان وتجبر علي الزواج فكيف تكون الحياه الزوجيه، ،،كريم ضابط شرطة متكبر يأخذ قراره بعقله فهل يطاوعه يوما قلبه