Prolog

66 9 1
                                    

Její letadlo se zřítilo.
Zřítilo, protože ho napadl drak.

Khione zrovna poslouchala nový hit od skupiny Holy Sharks a prsty bubnovala do rytmu, když obří tlapy sevřely trup stroje, spáry prošly skrz plášť a rozevřely letadlo jako ústřici.

Dovnitř se nahrnul řídký vzduch a bezpečnostní pásy obemkly cestující.

Letadlo se naklonilo dozadu. Ve spirálách se přibližovalo k zemi, zatímco mohutný tvor máchal křídly a stále zaklesnutý v kořisti se snažil dostat dovnitř. Khione vykřikla, zatímco se letadlo rozlomilo napůl jako cukrová hůlka a zadní část se nekontrolovatelně propadla pod mraky, bez motorů, padáků nebo křídel, co by ji zpomalily.

Obrazovky, ještě před pár vteřinami oznamující nudné zprávy o Festivalu Kolibříků, zaplnily rudě blikající pokyny. Nikdo si jich nevšímal.

Někteří lidé se hroutili. Další modlili. Několik v šoku zíralo na dračí hlavu, co se procpala mezerou, kde bývala záď letadla, a chňapala po nejbližších osobách jako mravenečník po termitech. A pár odvážlivců se pokusilo na ještěra něco hodit (kelímky s kávou, pytlíky buráků, vlastní zavazadla).

Žena vedle Khione, její matka, rvala za pás a zároveň se pokoušela své dceři zakrýt výhled. ,,Nedívej se!" Okřikla ji. ,,Opovaž se dívat!"

Khione křečovitě svírala podpěrky svého sedadla a brečela. Gravitační tah jí slzy bral pryč od očí a tříštil je o strop. Žaludek jí div nevyletěl pusou.

Zachovejte klid a opřete se čelem o sedadlo před Vámi, hrálo v televizích ve smyčce. Předem namluvené instrukce zanikaly ve změti hlasů, trhání kovu a svistu větru.

Khione se podívala z okénka po své levici, kde se občas mihly části kožnatých křídel.

,,Říkala jsem ať se nedí-"

Křik její matky. Ryk tvora tam venku. Tlak v její hrudi. Děs cestujících. To vše se Khione slilo v hlavě v jedné velké kakofonii zvuků.

Spíš z instinktu než za nějakým účelem si zacpala uši, sevřela hlavu mezi koleny.

Pryč. Přála si, aby to bylo pryč.

Připojila svůj dětský, hrůzou zbarvený hlas k desítkám dalším. Pročísl prostor jako bič a dosáhl až ke zvířeti na druhé straně, jehož mohutné čelisti právě sevřely další oběť. A na kratičký moment měla Khione pocit, jako by se vlákna a částice tvořící okamžik natáhla a prodloužila a čas zpomalil. Její zoufalý jekot narazil do šupin tvora. Její vědomí, dosud uvězněné v temnotě, se nějakým způsobem přemístilo a ona zahlédla svět cizíma očima - trup plný pasažérů, podivný puch tetelící se kolem a pachuť krve na jazyku. Očima toho monstra, došlo jí.

Pryč.

Ve snaze vytlačit ten pohled z hlavy se divoce zapřela a odkopla, ač nevěděla kam.

Pryč.

A najednou byla zase sama sebou, s víčky pevně sevřenými.

Letadlo pročesávalo oblohu ještě rychleji a pak se roztříštilo o zem v bouři šrapnelů a trosek.

---

Khione se probrala do červeného moře zastřeného mlhou. Někdo s ní třásl a pak, když nezareagovala, ji štípl do ucha.

Otevřela oči. Na víc se nevzmohla. Nad ní se skláněla postava v křiklavě oranžovém stejnokroji záchranářů.

Vzdáleně si uvědomovala, že leží na nosítkách. V nose ji štípal kouř a polovinu obličeje měla v jednom ohni, maso sedřené na kost, oblečení potřísněné krví. Bylo vůbec možné, aby se jí do jednoho člověka vešlo tolik?

Někdo jí přiložil k hlavě sítnicový skener a sejmul tak její identitu.

Jméno: Khione Mars
Věk: 11 let
Občanství: Beta
Procento mozkové kapacity: 42 %

Zachránce si nevěřícně prohlížel displej. ,,Čtyřicet dva," mumlal si pro sebe a nervózně se ošil k něčemu za sebou.

Khione, omráčená nárazem, neschopná udržet soustředění, se temenem opřela o sterilní povrch a hlava jí nepřítomně klesla ke straně, k místu, kam se zachránce ohlížel.

Mezi troskami letadla pobíhaly malé oranžové body, ale to nebylo, k čemu upíral pozornost. To několik metrů od nich skupina modrých, zakrývající velkou bílou plachtou cosi obrovského. Zpod igelitu dosud vyčníval šupinatý ocas, než ho někdo shrnul k schovanému zbytku.

Zvláštní, pomyslela si Khione, já myslela, že draci z nebe nikdy nespadnou...

Spánek dívku stahoval do své náruče. Dračí řev jí stále dozníval nad hlavou, společně s křikem raněných a refrémem Holy Sharks.

Hunting SeasonKde žijí příběhy. Začni objevovat