كان صمت مُطبق على المكان بل على القصر بأكمله ، في غرفة كبيرة واسعة كانت أنفاث لاهثة تخرج منه وهو يركض فوق الآلة المشاية وكل دقيقة يزيد السرعة أكثر من قبل ...... كان ينظر أمامه وعينيه حمراء كالدم .... وعرقه يتساقط عن جبينه ويبلل ملابسه ..... لم يكن يرى شيء حوله سوى الغضب والحقد وفكرة الإنتقام ....#
زاد السرعة أكثر وبدأ يركض بسرعة شديدة وصعوبة كان يريد أن ينسي نفسه ماحصل معه لئلا يموت قهراً ....ولكن كيف ينسى وقد عاش كل طفولته لأجله ....!
دخل إليه في تلك اللحظة صديقه ليراه بتلك الحالة صرخ به بأعلى صوته: جااسر .......... جاااسر كفاية بقا ارحم نفسك .......
لحق به صديقه الآخر وابن عمه ليجد عادل يصرخ به ولكن الآخر لا يسمعه ..... التفت عادل إليه هاتفاً: مراد اعمل حاجة كده هيئذي نفسه ...
اقترب مراد إليه وأطفأ فجأة الآلة الرياضية ليتعثر جاسر بقوة ولكنه تماسك ممسكاً بها لئلا يقع ...... وقف مكانه يلهث بشدة من المجهود الذي بذله ليصرخ به مراد: إيه اللي بتعمله ده حرراام عليك .. كده مش هتحل حاجة وأنت بحالتك دي ...
نظر إليه بأنفاس لاهثة وعينين كالجمر وصرخ: ملكش دعوة محدش ليه دعوة بيااا إمشوا من هنااا غوروا من وشي يلاااا
عادل بإشفاق: جاسر أرجوك إهدا أنا عارف اللي أنت بيه بس............
قاطعه كالوحش وهو يصرخ: لأ مش عااارف ، محدش عارف ولا حاسس باللي أنا حاسس بيه ...... محدش حاسس بالنار اللي شعلانة جوايا من وقت اختفى .... أنا بتحرق قلبي بموووت حاسس ووحي بتتسحب مني ببطء ..........
توقف يلهث بشدة وعرق يتصبب منه بغزارة حتى بلل كنزته السودا والتصقت بجسده لتبرز عضلاته أكثر .......
تركهم خارجاً من صالة الرياضة ليدخل إلى غرفته صافعاً الباب خلفه ..... دخل إلى الحمام ووقف بملابسه تحت الماء البارد ولكنه لم يشعر به ...... أغمض عينيه بإرهاق وهو يضرب الحائط قربه بقبضتيه ...... عيناه السوداء الصقرية احتدت بشدة وزادت احمراراً ......
وقف في الخارج مراد بقلق هاتفاً: وبعدين هنعمل معاه إيه أنا خايف عليه ......؟
تنفس عادل هو الآخر وهو خائف عليه بشدة فهو صديقه منذ الصغر ...... هز رأسه وهو صامت ويشير بيديه علامة لا أعرف .......
مراد بهدوء: لازم نعمل حاجة ..... لازم نساعده ....
عادل: هنعمل إيه أكتر من اللي عملناه مسيبناش مكان إلا ودورنا بيه ..... كأننا بندور على إبرة في القش ..... دايماً سابقينا بخطوة ........
مراد بغضب: ولاد ال**** بيعملوا كده لأنهم مقدروش عليه ..... عايزين يحاربوه بيه والمشكلة إنهم نجحوا في ده .....
عادل: لأ منجحوش هو لسا قوي مستسلمش .....
التفت إليه: أنت مصدق اللي بتقوله ؟ أمال مين اللي كان جوا ده ؟ ده شبح جاسر مش جاسر نفسه ..... ده أوقات بيبقى وحش وأوقات زي العيل الصغير وأوقات مش معروف مين هو ...... دول عايزين يدمروه ولو بقى كده هما هيكونوا نجحوا .....
أنت تقرأ
رجل كالنار
Mystery / Thrillerرجل بارد ، قاسي ، صارم ، قوي ..... رجل لا كالرجال ..... أعداؤه كثيرون والكثير يريد قتله .. ولكنه كالنار المستعرة من يقترب منه يحرقه حتى يصبح رماد ..... نقطة ضعفه واحدة والجميع يريد استغلالها فهل سيسمح لهم بذلك ؟ أم أن ناره ستزيد اشتعالاً وتحرق كل ش...