Di Sekolah Menengah Teknologi Cyberaya
Ali datang awal ke sekolah dengan papan luncurnya. Dia sampai 10 minit sebelum kelas bermula. Dia menyimpan papan luncurnya dia belakang beg dia.
"Ali!" Viktor menepuk bahu Ali membuatkan Ali terkejut. "Hehe, sori. Wah awal kau datang harini. Power!" Viktor terus bermain dengan tablet dia. "Eh tak ada lah. Kan dah biasa aku datang awal ke sekolah?Kau tak ingat ke?" "Saja je gurau ma. Eh kau dah install belum game terbaharu dari Detektif Jebat?" "Eh ada yang baharu ke? Aduh aku tak sempat ah nak install." "Tak apa nanti kau install bila ada masa. Bolehlah kita lawan sama-sama. Mereka berbual sambil berjalan ke kelas.
Alicia yang mahu menjaga pagar ternampak Ali. "Awal juga Ali sampai sekolah." Alicia bermonolog.
Tapi yang pasti, Ali tak akan jadi lebih hebat dari dia di sekolah.
Sesi persekolahan pun bermula,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Semasa sedang rehat tengah hari, Ali dan Alicia mendapat panggilan dari M.A.T.A. Mereka berdua cepat-cepat pergi ke stor sekolah untuk pergi ke akademi.Sesampai je mereka di akademi, mereka berdua terus pergi ke taklimat misi dari Jeneral Rama.
"Selamat tengah hari semua. 2 jam yang lepas kami dapat mengesan Komeng dan Abang Bear sedang menukar senjata haran di pelabuhan Cyberaya. Oleh itu, saya mahu Ejen Jet, Ejen Chris, Ejen Khai & Ejen Zass, pergi siasat apa kegiatan mereka & halang mereka. Bertindak segera!" mereka berempat mengangguk dan bersurai dari bilik gerakan misi.
Jeneral Rama memandang Ali & ejen yang lain. "Saya mahu memberitahu berita yang agak buruk." mereka semua diam. "Tadi, saya dapat mengesan sebuah kegiatan rahsia yang giat dijalankan di pinggiran Cyberaya. Kami telah menghantar dron untuk menyiasat dan menemui ini."
Jeneral Rama menekan punat & terpancar muka 2 orang yang mereka tidak kenali. Saber & Mogui. Ali bersuara, "Siapa mereka ni, Jeneral?" "Mereka merupakan orang penting dalam sebuah organisasi rahsia, Shadow Union . Kami mengesan yang mereka merupakan sekutu Numeros. Oleh itu, Ejen Ali, Ejen Iman, Ejen Rudy & Ejen Alicia, kamu semua perlu menyiasat apa yang sedang berlaku di sana & bawak semua bukti yang ada."
YOU ARE READING
Ejen Ali Misi: Shadow
FanfictionSelepas kehancuran Akademi, mereka telah membina sebuah Akademi yang baharu dan mempunyai sistem pertahanan yang lebih canggih dari yang sebelumnya. Tetapi, kekalahan Numeros telah menyebabkan sebuah organisasi rahsia yang bernama Shadow Union bera...