「BULI ¤ 01」
•
" bodoh! "
" dah tahu tak berguna tu tak payah lah munculkan diri dekat sekolah ni hodoh! "
" muka pun hodoh, ada hati nak acah jadi model "
" lembik! "
" stop lah wei, semua benci kau. tiada siapa yang suka kau! bitch! "
Ya itulah aku, Jung Yumin. Setiap hari aku mendengar kata cacian daripada mulut semua orang.
Pada mata mereka, semua yang ada pada aku, semuanya tidak berguna. Seperti aku sudah membuat dosa besae terhadap mereka semua. Tetapi semua yang membenci aku, seorang pun aku tak pernah kenal mahupun menegur.
Tangan yang aku selalu balut dengan bandage ini dah penat aku sorok. Ini semua disebabkan oleh Jungkook. Sesiapa sahaja yang Jungkook benci, mereka juga akan benci.
Semuanya penuh dengan torehan. Setiap kata cacian mereka aku akan buat menjadi torehan. Kadang di muka, kadang di kaki.
Sakit? sakit lagi hati aku dengar benda macam tu hari-hari. Aku lebih rela jadi pekak dan bisu daripada hadap benda macam ni hari-hari.
" WOI SIAL, KAU SINI! "
Aku menoleh memandang empunya suara. Jeon Jungkook. Dia merupakan pembuli yang kaya, bongkak dan playboy sekolah ni.
" A-ah! le-lepas! " Aku memegang rambutku yang ditarik oleh Jungkook.
" Kau memang perempuan murahan kan? " Dia memandang aku sambil tersenyum sinis.
Aku tersentak. Aku memandang dia dengan mata yang berkaca-kaca.
" Weh bodoh, stop lah berlakon macam kau tu, perempuan sundal yang sakit sangat kononnya. Tch! " Dia berdecit dan melepaskan rambutku.
Aku hanya mampu mendiamkan diri.
Perlahan-lahan aku bangun dan mengambil beg yang berada di atas jalan tar tersebut.
" Perempuan gila tu dah bangun sial! Hahaha! "
" Dasar fake! "
" mesti mak bapak dia tak pernah ajar dia adab dekat rumah kan?! HAHAHA! "
Aku yang mendengar terus berjalan menuju ke manusia yang bercakap tadi. Lantak diorang nak cakap apa pasal aku. Jangan sesekali hina eomma dan appa aku.
Aku menggenggam kolar bajunya.
" JANGAN SESEKALI NAK CAKAP BURUK PASAL EOMMA DAN APPA AKU! DIORANG TAK PERNAH BUAT SALAH. AKU JE YANG BUAT SALAH! TOLONG JANGAN CAKAP APA-APA PASAL DIORANG! AKU YANG TAKNAK DENGAR CAKAP DIORANG! " aku menggoncang-goncangkan badannya. Kalau ikut mahu sahaja aku tumbuk wajahnya.
Dia tertawa kecil.
" Pandai pun mengaku, slut. Lepastu sekarang kau nak aku buat apa? sujud depan kau lepastu minta maaf? puih! " Taehyung meludah air liurnya ke muka Yumin.
Aku menumbuk perlahan dada Taehyung. Air mata yang bertakung terlepas juga dari takungannya.
Aku mencangkung lalu tersedu-sedan mengingatkan eomma, appa dan Taeho di rumah.
Kenapa diorang mesti babitkan eomma dan appa? apa salah diorang?
" weh perempuan, kau ikut aku. " Jungkook menarik kembali rambut aku yang berparas bahu itu.
" S-sakit! " Aku menepuk kuat tangan Jungkook.
Jungkook masih menarik rambut aku. Aku mengikutinya ke belakang kawasan sekolah.
Dia melepaskan rambutku lalu pergi ke sebuah bilik dan membuka pintu tersebut.
Bilik tersebut merupakan stor lama sukan. Stor yang paling ditakuti oleh semua pelajar.
" KAU MASUK! " Kata Jungkook tegas.
Aku masuk ke dalam bilik tersebut. Jungkook tersenyum sinis lalu menutup pintu tersebut.
" NI SEBAB KAU LAWAN KAWAN AKU! NERD! BITCH! PEREMPUAN MURAHAN! MISKIN! SIAL! BODOH! HODOH! " Aku menangis teresak-esak. Aku cuba untuk membuka pintu tersebut.
" B-BUKA!! BUKA!! TOLONGGG!! hiks.. " Tiada siapa yang akan tahu. Tiada siapa yang akan kisah.
Tiada siapa yang akan tahu. Aku hodoh! sebabtu tiada siapa mahu berkawan dengan aku.
Aku gila! semua orang kata aku gila!
Aku melihat cebisan cermin yang pecah di dalam bilik itu. Perlahan-lahan aku mengambilnya lalu membuka bandage yang berada di tanganku. Dia sahaja lah menjadi temanku selama ini.
miskin!
slrt!satu torehan untuk setiap kata-kata mereka yang menusuk hati. Salahkan aku jika aku miskin?
bodoh!
slrt!Salahkah aku jika aku bodoh?
sundal!
slrt!They don't know b*tches! They hate me!
Salahkah aku kalau aku menyundal sekalipun?
perempuan murahan!
slrt!Aku benci tentang semua perkara ini!
Aku menahan rasa sakit yang mencucuk. Hanya benda ini sahaja- suicide dapat membuatkan aku lega. Lega daripada semua kata-kata yang masih berlegar- legar di fikiran aku.
PRANG!!
Aku mengambil kembali cebisan cermin pecah yang jatuh tersebut dan membuka sedikit baju di bahagian perut. Cermin aku cucukkan sedikit di perutku dan-
" ARHHH! "
•••
TO BE CONTINUE
stories by : Tnisha-93
YOU ARE READING
BULI | 전정국
Fanfiction" Disebabkan kau, semuanya hancur berderai bak kaca yang pecah seribu. " - Jung Yumin " Kau punca semua ni berlaku! " - Jeon Jungkook [Siapa sangka hati yang putih jernih mampu menjadi sehitam arang. ] Start : 8 April 2020 End :