「BULI ¤ 06」
•••
" MEMANG SETIAP ORANG MISKIN SUKA MENYUSAHKAN ORANG KAN? CUKUP-CUKUPLAH DIRI TU DAH MENYUSAHKAN KELUARGA, JANGANLAH MENYUSAHKAN SEKOLAH PULAK. BERHENTI JELAH SEKOLAH , BITCH!!"
" BETUL TU BETUL! "
" EH KORANG NI DAH KENAPA? BIARLAH ITU LIFE DIA YANG KORANG NAK MENYIBUK KENAPA? "
" SEBAB DIA MISKIN! "
" DIA MISKIN PUN DIA ADA HATI YANG BERSIH, BUKAN MACAM KORANG TAK PERNAH CUCI HATI! HEY YUMIN! JOM REHAT! "
Yoonji menarik pergelangan tangan Yumin. Yumin hanya mengikutinya dari arah belakang.
" WOOOOO, DAH ADA KAWAN RUPANYA! PATUT PERANGAI MAKIN MENYUNDAL! "
" sudah Yumin, aku akan selalu ada dengan kau. " Yoonji menarik tangan Yumin terus menuju ke kantin.
Yoonji menyuruh Yumin duduk di tempat abangtan manakala dia pergi membeli makanan.
•••
" hey yeoja murahan. " seseorang menepuk bahu Yumin. Yumin melihat gerangan yang menepuk bahunya.
" J-jimin.. " Yumin terus bangun dari duduknya. Dia hanya melihat muka Jimin yang dingin. Langsung tak ada riak wajah. " Ss-saya.. minta maaf.. " Yumin menunduk perlahan dan berjalan pergi dari situ.
" Tunggu. " Jimin menahan lengan Yumin. Dia melihat terus ke dalam sepasang mata coklat perang milik Yumin. " Siapa yang suruh kau duduk dekat sini? " Jimin memandangnya tajam. Pergelangan tangan Yumin digenggam kuat.
Yumin's POV
' Siapa yang suruh kau duduk dekat sini? '
Badanku kaku. Tidak mampu menjawab soalannya. Tolonglah, Ya Tuhan. Selamatkan aku.
" JAWABLAH!! " Jimin menengkingku. Pandangannya terhadap aku membuatkan aku mengemam mulutku. Pandangan keji terhadap aku. " Yy-yoon— " lidah aku kelu. Dia menghembus nafas keras. Menyampah.
" Kau nak kata Yoongi hyung pula? Tch! Memang perempuan murahan betul. Dah tiada siapa orang minat tu jangan nak perasan terkenal lah! " genggaman di pergelangan tanganku dilepaskan kasar. Rambut aku pula ditarik. Air mata aku tahan.
" Menangislah bodoh! " Dia menampar pipiku pula.
" s-sakit .. " Aku memegang tangannya yang menarik kuat rambutku. Dia tersenyum sinis. " Sesuai untuk perempuan macam kau! Lepaskan tangan kau dari tangan aku, aku jijik! Entah lelaki mana kau pegang aku tak tahu, lepastu ada hati nak pegang tangan aku! " Jimin melepaskan rambutku sambil tertawa sinis.
Aku tersentak.
am I that kind of woman?
Aku terus melarikan diri pergi ke rooftop sekolah. Aku melepaskan keluhan berat. Aku duduk di hujung rooftop dan hanya melihat pemandangan bawah yang indah– tetapi bukan untuk aku.
Mereka semua mempunyai kawan sendiri yang akan berada dengam diorang tidak kira susah atau senang. Mungkin segelintir daripada mereka adalah syaitan bertopengkan manusia, tetapi masih ada yang akan bergelak tawa dengam mereka.
YOU ARE READING
BULI | 전정국
Fanfiction" Disebabkan kau, semuanya hancur berderai bak kaca yang pecah seribu. " - Jung Yumin " Kau punca semua ni berlaku! " - Jeon Jungkook [Siapa sangka hati yang putih jernih mampu menjadi sehitam arang. ] Start : 8 April 2020 End :