BULI【05】♡

96 16 6
                                    

「BULI ¤ 05」

Taehyung's POV

Aku hanya melihat budak miskin ni nak taknak. Terpaksa aku tolong kalau tak susah aku nanti.

Siapa punya kerja buat dia macam ni? Takkanlah dia sendiri yang buat.

Aku menggeleng perlahan. Lantak dia lah.

Baru sahaja aku mahu keluar dari wad tersebut, terdapat satu suara yang mengejutkan aku. Lantas aku duduk balik di atas kerusi yang disediakan.

" S-saya dekat mana ni? "

Aku hanya melihat gerak geri manusia yang pernah aku sukai dulu.
Ya, aku jujur. Dulu aku pernah suka dia, tapi bila aku tahu status belakangnya terus membuat aku membencinya.

Aku benci orang miskin. Bagi aku mereka menyusahkan. Tengoklah macam sekarang, dah menyusahkan aku.

Aku hanya menggulingkan biji masa kebelakang.

" Now, beritahu aku, siapa yang buat kau macam ni? sudahlah merugikan masa aku, menyusahkan aku pula tu. " aku hanya menjeling wajah manisnya.

Dia memang cantik. Dulu, aku sengaja menghasut Jungkook supaya membencikan dia sebab dia ni kikis harta, perempuan murahan dan pernah mencuba untuk menjadikan Jungkook mangsanya.

Padahal semua itu hanyalah rekaan semata-mata.

Jungkook pula merupakan pelajar yang terkenal di Busan Highschool. Lagi senanglah aku buat semua orang benci dekat dia tu.

Aku hanya tersenyum puas.

" saya t-tak ingat.. " dia membuat muka kasihannya.

Tch! Ingat aku termakan dengan muka bodoh dia tu?

" dah aku pergi dulu. Bil hospital semua aku bayar. Jangan lupa ganti balik, kalau kau tak ganti siap kau. " Ujarku mendatar.

Dia kelihatan terdiam sebentar sebelum mengangguk perlahan.

Aku tersenyum sinis.

Mesti dia tak boleh ganti punya. Dalam fikiran aku sudah memikirkan perkara jahat untuk dilakulam kepada dia.

•••

Yumin's POV

Aku hanya melihat pemergian Taehyung daripada yang diduduki olehku dengan mata yang cuba menahan air mata.

Apa salah aku? apa salah aku sampai semua orang membenci aku?

Aku tersenyum nipis. Nampaknya lepas ini kenalah cari kerja sampingan.

Kenapa aku terlalu lemah? Kasihan appa. Aku dah banyak menyusahkan dia.

Aku menutup mata cub untuk tidur.

BAM!!

" WOI SUNDAL! KAU BANGUN "

Aku mencelikkan mata dan cuba untuk melepaskan cengkaman di leherku.

" J-jung..kook.. huks! "Aku cuba mencari nafas.

Jungkook mencengkam kuat leherku sehingga kepalaku mula berpinar. Andai ini nafas terakhirku, maafkan aku.

































•••

" err.. hai? " suara seseorang menyapa lembut telinga Yumin membuatkan Yumin tersedar daripada tidurnya yang lena.

Mimpi rupanya. ish ish ish.

Perlahan-lahan matanya dibuka. Penglihatannya bertemu dengan perempuan yang rupa parasnya boleh dikatakan cantik. Sekali pandang, macam Yoongi daripada abangtan.

" ya, kau jangan cakap muka aku sama dengan yoongi, aku tumbuk kau kang. " Perempuan tersebut memulakan bicara dengan agak kasar.

Seperti dia dapat membaca akal fikiranku. "u-uh.. o-okay.. "

"

hey, janganlah pandang aku macam tu. " Perempuan yang baru muncul itu tergelak kecil menunjukkan gummy smile miliknya.

" anyway, nama aku Min Yoonji. Haah, aku adik kepada Min Yoongi, kingka yang tidak nampak seperti kingka di sekolah ini. And, aku tahu yang kau selalu kena buli. Abang aku yang cerita. Aku tumpang simpati eh? kesian dekat kau, hari-hari hadap muka juon tu. Tak apa, aku akan protect kau daripada dia. Mulai hari ini kita kawan okay? " ujar Yoonji dengan penuh semangat.

" b-baiklah! " Untuk jangka masa yang lama, ini kali pertama Yumin tersenyum. Senyuman yang ikhlas. Yumin menghulurkan tangannya untuk bersalaman.

" e-err.. air liur basi! euw! " Yoonji berlari keluar daripada kelas tersebut.

Yumin tergelak perlahan. Ini yang dia mahukan sejak dari dahulu lagi. Seorang kawan yang memahami bukan yang mengkhianati. Jujur rasa hatinya bahawa ini kali pertama dia rasa bahagia selepas bertahun-tahun yang lepas. Cukuplah hanya ada seorang kawan yang memahami.

•••

TO BE CONTINUE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TO BE CONTINUE

okay just taknak korang confused. sebenarnya kata-kata Taehyung diatas memang benar. Biasalah, aku malas nak buat ayat panjang-panjang. HAHAAHHA. Yumin pula hanya bermimpi tentang dia berada di hospital dan bukan semua kata-kata Taehyung di atas.

Kiranya Taehyung punya feelimg terhadap Yumim memang benar. Cuma bezanya itu di alam mimpi.

okie? byebye,
jangan lupa vote and comment.

okie? byebye,jangan lupa vote and comment

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Min yoonji
Dia adik kepada Min Yoongi. Semua orang tahu yang Yoongi tu kingka paling malas di sekolah. Boleh dikatakan hampir setiap hari tak datang. Yoonji ni ibarat insan yang datang untuk menghulurkan bantuan kepada Yumin. Just wait and see ya.

stories by : Tnisha-93

BULI | 전정국Where stories live. Discover now