🎈

528 28 1
                                    

"Hai Moon"sapa Iman apabila melihat Moon memasuki kelas 4 Diamond.

Dia dari kelas 4 Pearl tapi tahulah,ingin bergossip dengan rakan baiknya punya pasal.Iman dan Alicia.

"Hai Iman...Mana Alicia?"Balas Moon."Tak sampai lagi kot.."jawab Iman sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Moon hanya menganggukkan kepalanya.Tiba-tiba keplanya terhenti melihat seorang lelaki yang sedang duduk di belakang kelas sambil melukis.

"Weii,Iman.Tu budak baru ke?Tak pernah nampak pun sebelum ni"tanya Moon tanpa mengalihkan pandangannya.

"Haah,dia baru masuk semalam.Tapi kan dia tu errr....pelik"jawab Iman sambil memperlahankan suaranya sedikit.

"Pelik?Cam mana tu?"terus Moon memandang muka Iman dengan perasaan ingin tahu."hmm,dia tu bila orang tegur dia,dia tak tengok pun.Buat pekak tapi dia bisu jer"Kata Iman sambil berbisik.

"Dia Bisu?"Kata Moon terkejut.Iman hanya menganggukkan kepalanya."hmm!"Moon lantas bangun dan berlalu meninggalkan Iman dan mendekati pelajar lelaki tersebut.

Iman hanya terpinga pinga dengan perbuatan Moon.

**********

"Haii,saya Moon.Dari kelas 4 Pearl."Kata Moon ceria sambil melambaikan tangannya.

Budak lelaki itu hanya memandang Moon sekilas lalu sambung melukis.Moon hanya menahan rasa geramnya.

"Awak tengah lukis apa?"Tanya Moon lalu mengintai lukisan Zass.

(Phone author tak boleh letak gambar kat sini T^T.Bayangkan jer yang Zass lukis rumah kayu yang buruk,kotor dan hampir tonight dengan shading shading nyer)

Terlopong mulut Moon melihat lukisan Zass.Dengan pantas Zass mengambil sehelai kertas lagi lalu menulis 'inilah rumah aku.Aku Zass'

M

oon terkejut membaca apa yang Zass tulis.'takkan dia tinggal kat rumah yang macamni?'terdetik di hati Moon.

TBC~

_____________________________

Sorry huhuhu.Part ni pendek jer T^T tak ada idea...Baru on Wattpad sebelah beberapa tahun OwO. K lah cuma author nak inform yang cerita lain mungkin author tak sambung dah kalau ada orang suruh cause baru buka wattpad lupa dah jalan cerita sebenar cerita tu.Okay lah tata.jangan lupa vote dan komen.Lebih 5 vote author sambung.Tak leh harap be banyak T^T

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)Where stories live. Discover now