🐒 (Last Chapter)

300 21 0
                                    

Okay,dah sampai pun 5 Vote😂
Jom sambung!
Chapter ni mungkin panjang or pendek...
And chapter ni jer bukan lagu sedih ann😂UwU

Skip Esok (author tanya x ada yg jwb so,buat jer lah heheh)

"Moon,bangun"kejut Mak Cik Zarina.Dia menutup penghawa dingin dan menarik selimut Moon lalu dilipatnya.

"Malas la,mak cik"Moon beguling sambil memeluk patung doraemonnya itu.

"Mana boleh,harinikan Moon nak pergi Sepanyol"Mak Cik Zarina tersenyum lembut sambil memandang muka Moon yang memelas?.

"Hmmm"Moon melangkah lemah ke arah bilik air..Pukul 12.45 nanti dia akan menuju ke Airport .

Selepas Moon siap mandi dan memakai baju,dia mengambil patung doraemonnya dan dimasukkan ke dalam beg.Takut nanti terlupa.Dia pun turun ke bawah...

"Mari duduk sini Moon"pelawa Puan Maimunah sambil menepuk nepuk kerusi di sebelah nya.

Menu nya ialah Sandwich Tuna bersama kentang putar dan jus Oren.

Moon menempatkan dirinya disebelah ibunya.Dia menggapai sandwich lalu digigit nya perlahan.Entah kenapa pagi itu dia terasa tiada Mood.

"Moon?"-Encik Rudy

Moon mengangkat kepalanya dan memandang ayahnya.

"Moon Okay?"-Encik Rudy

"Moon Okay jer.."Moon kembali memakan sandwichnya itu.

Moon memakan makanannya dengan cepat.Perancangannya ingin keluar dari rumah ini seketika sebelum berlepas ke Sepanyol.

Segera Moon mengambil handphone nya lalu berjalan keluar.Puan Maimunah ingin menghalang tapi dihalang oleh Encik Rudy.

                        ********************

Moon membuka WhatsApp sambil kakinya tidak berhenti berjalan disekeliling taman itu.

              

Group Mak Yeh 3

Moonie🎵
Guys,jangan lupa
pukul satu niii!
Jangan lupa bawak
Zass skali tauu~
Jumpa kat Lapangan
Terbang

Iman🍓
Sebenarnya kenapa
Nak jumpa kat Lapangan
Terbang?

Lilicia🍒
Haah,kenapa tak
Jumpa kat tempat lepak biasa?

Iman🍓
And,kenapa kena bawak
Zass?

Moonie🎵
Alahhh,banyak tanyalah
Korang nii=>=..Nanti korang
tahu lehhhh

Moonie🎵 offline

Moon lantas membuka gallery dan melihat gambar Zass yang ditangkapnya dengan bantuan Iman dan Alicia.Bila dia tangkap?Hanya Moon,Iman,Alicia dan Author jer yang tahu.(Actually author pun x tahu)

Moon tersengih sengih sendirian.Sampai satu masa air mata mula bertakung.Segera dia menutup handphone nya dan berjalan pulang ke rumah kerana jam sudah hampir pukul 1.Kapal Terbang Ke Sepanyol berlepas tepat pukul 1:45 p.m.


















Skip (again)
DI LAPANGAN TERBANG~

1:05 P.M.

Moon kelihatan menanti nanti kawan baiknya dan ehem..ehem..someone tu🐼...

"MOON!"

Moon menoleh dan kelihatan Alicia sedang menjerit memanggil namanya dan Iman sudah menangis tersedu sedan😂?Zass berjalan di belakang mereka dengan muka

Apa yang terjadi ni?

"KAU NAK PINDAH KE WEIIIIIII!"Alicia terus menjerit apabila sampai di hadapan Moon.Badan Moon digoncang goncangkan.Iman masih menangis.Zass hanya memandang dalam keadaan yang ingin memproses apa yg terjadi.

"Y..yaaaaaa..Ja...Jangan LA GONCANG AKU WOIIII!"-Moon

"Spoil tul la kau ni"-Alicia

"Be..hisk..betul ke awak nak pindahhh~"-Iman

"Haah.."-Moon

"ASAL TAK BAGITAHU KAMI AWAL AWAL WEYHHHH!-Alicia

"TAK YAH LA JERITTT!KAU INGAT AKU NI PEKAK BADAK CAM KAU KE HAAA!?"-Moon.

Moon mengeluh sebentar lalu menolak Alicia yang memgang bahunya kuat.

Kelihatan Puan Maimunah dan Encik Rudy sedang cuba memekak kan telinga mereka.Takut nanti betul betul pekak la pulak :v.

"Aku nak curik Zass sekejap"Moon terus menarik tangan Zass dan mengabaikan Alicia yang menjerit bagai orang gila memanggilnya.Riuh satu airport dibuatnya oiii..:v.

______________

"Ermmm..Kau tahu kan yang aku nak pindah?"Moon bertanya sendu.Zass mengangguk secara teragak-agak.Mukanya kelihatan sayu.(T^T syoknya dapat crush camni).

"Aku..aku nak bagitahu kau something.."-Moon

Zass memandang Moon dengan penuh tertanya tanya?.

"Ermmm.."Moon terdiam sebentar.Kalau boleh dia nak bagitahu bila nak berlepas nanti.Malu la ^///^.

"Emm..ha!Jom aku belanja kau AisKrim!"Moon menarik tangan Zass (again) ke arah kedai berdekatan?

Meh kita biarkan mereka berdating nohh :V

Skip~(Mohon tembak author berjemaah)

1:40 p.m.

"Aku kena pergi dah ni.."-Moon masih tidak melepaskan tangannya dari tangan Zass =_=.

Zass hanya memandang Moon sambil membuat muka 'okay?'

"Err..Aku aku aku AKU SUKA KAU!"Dengan secepat kilat kalah boboiboy Halilintar,Moon memecut masuk ke dalam airport dengan wajah yg memerah.

Zass terpana.








__________

"Moon Cepat!"-Puan Maimunah

"Yerrr,bye korang"-Moon

Iman masih menangis😂 manakala Alicia melambaikan tangannya sambil menggosok mata.Tiba-tiba Zass berlari ke arah Moon sebelum Moon sempat masuk ke tempat pelepasan?

"Dia menggapai tangan Moon lalu menulis

'aku pun suka kau'

Moon tersenyum lalu spontan memeluk Zass.

"Aku pergi dulu!"Moon sedaya upaya menahan air mata yang bakal mengalir keluar.


















Moon memerhatikan gambar kawan kawannya dan Zass sepanjang perjalanan.Kadang tertawa kadang menangis..Sampai di part Zass dia berucap perlahan

'Love You Mr.Mute'

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)Where stories live. Discover now