Skip Waktu Balik~UwU
______________________
'TERIMA KASIH CIKGU!'
Seusai Cikgu Maria keluar dari kelas 4 Pearl,Moon dengan cepat mengemas barangnya dan memuatkan semua barangnya di dalam beg.
Dengan langkah yang cepat dia menuju ke kelas 4 Diamond.
_________________
"IMAN!ALICIA!"Jerit Moon apabila melihat kawan baiknya masih lagi sedang berbual di meja mereka.
"Moon,marilah sini."ucap Iman sambil tersenyum manis.:-)
Moon dengan senyuman lebarnya hingga menampakkan gigi putihnya lantas memasuki kelas itu dengan sedikit terlompat-lompat.(fham tak?😂)
"Jom la balik"kata Moon sambil menepuk meja Alicia.Hairan jugak melihat satu kelas itu masih tidak pulang.
"Kau balik la dulu,Kami ada tusyen niyh"jawab Alicia sambil membetulkan cekak nya.Iman hanya tersenyum.
"Alorhh,siapa nk teman akuy"Moon mencebikkan bibirnya.
"Lahh,kita bukan balik jalan kaki pun,ibu kau yang ambik kan.Kitorang teman kau kat depan pintu pagar jer pun"kata Alicia sambil membuat muka jengkel.
Tiba-tiba terlihat Cikgu Fiqrash memasuki kelas 4 Diamond.
Dengan cepat Moon menarik kuat tangan Cikgu Fiqrash lalu digoyang-goyangkan.
"CIKGU!CIKGU!CIKGU!SAYA NAK JOIN TUSYEN CIKGU BOLEH?"jerit Moon kuat.
Pening di buatnya cikgu tu.
"Boleh kalau kamu tak buat bising."kata cikgu Fiqrash.
Moon lantas berhenti.Dia mencari di mana adanya sempat kosong yang boleh dia duduk.Dan dia hanya dapat melihat satu sahaja tempat duduk kosong iaitu di sebelah Zass.UwU.
Moon dengan senyuman lebarnya lantas duduk disebelah Zass.Zass hanya melemparkan pandangannya ke arah cikgu Fiqrash.
Sepanjang cikgu mengajar,Moon langsung tidak memberi perhatian.Dia sibuk mencucuk pipi Zass yang comel itu (kyaaaa~)
Zass hanya membuat muka =_=.Nak marah pun ada.Kerana mereka duduk di belakang skali,cikgu tak nampak perbuatan Moon.
Sedang Moon lalai melihat muka Zass (apakah?😂),Zass lantas mengangkat tangannya.
Moon tersentak dengan tindakan Zass itu."Yer Zass,kenapa?"tanya cikgu Fiqrash apabila melihat Zass mengangkat tangannya.
Zass lantas bangun dan menunjuk-nunjuk si Anak Bulan (Moon😂).Ingin mengatakan yang dia dikacau oleh Moon.
Cikgu Fiqrash yang tidak faham lantas menyuruh Zass duduk kembali.Zass membuat muka yang menunjukkan dia tidak puas hati.
Moon hanya ketawa kecil melihat muka Zass yang tidak puas hati.Zass menjeling Moon geram.
S
K
I
P
~
K
A
TR
U
M
A
HM
O
O
N____________________
Moon hanya terkurung di dalam bilik setelah pulang tadi.Dia mengembungkan pipinya bosan.Dia hanya seorang diri di rumah dengan pembantu yang dipanggil Mak Cik Zarina oleh nya.Ibu bapanya?Macam biasalah.Kerja.
Tiba-tiba dia lantas menukar bajunya.Dia memakai baju
Serba kelabu.Dia lantas menggapai uang RM300 di atas mejanya dan turun ke bawah.
"MOON PERGI KEDAI DULU YERR"
_____________________
Di Zalimart~
Moon terlihat sedang memilih antara pencuci muka Safi atau Nadella(reka jer tau).
Kedengaran bunyi loceng berbunyi menandakan ada seorang pelanggan memasuki kedai yitu.
Moon pun mengalihkan mukanya.Tersengih Moon apabila melihat pelanggan itu ialah orang yang dikenalinya.
TBC~
...........
___________________......-I have no words...
Thanks for reading and please vote to support me 😉Sorry kalau english ke laut😂
YOU ARE READING
»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)
RomanceMengisahkan tentang Moon yang periang dan aktif yang meminati budak lelaki kelas 4 Diamond , Zass.Moon ialah budak yang kaya di SMKT Cyberaya. Zass ialah budak miskin dan bisu.Dia ialah murid paling pandai di SMKT Cyberaya.Dia tidak mempunyai sebara...