"Selamat Pagi Zass"tegur Moon sambil tersenyum manis.Zass hanya memandang Moon sekilas lalu sambung menyapu sampah di tempat nya.
"Kau ni,aq cakap ngan kau,kau buat dunno jer"Moon berpeluk tubuh sambil menjeling Zass, marah.
Zass menggelengkan kepalanya lalu mengambil kertas.Dia menuliskan sesuatu di permukaan kertas dan ditunjukkan kepada Moon.
'Janganlah merajuk'
Moon tersengih."Kisah jugak kau kat aku ea"ujar Moon sambil tersenyum kambing.Zass hanya membuat muka menyampah.
"Oh ya,tentang kek tu.Mak kau suka tak?"tanya Moon dengan mata yang bersinar sinar.Zass lantas menganggukkan kepalanya laju sambil tersenyum.Moon terpana melihat senyuman Zass.Lantas membalas senyuman itu.
"Akhirnya kau senyum jugak kat aq"Moon tersengih.Zass hanya mempalau si Moon dan menyambung menyapu sampah.
KRINGGGGGGGGGGGGG
'kacau line lah loceng niyhh'bisik Moon dalam hati lalu mendengus geram.Kelihatan warga kelas 4 Diamond mula memunculkan diri.
Moon lantas menuju ke meja Alicia dan Iman.
"Okay lah korang,aq pergi dulu"kata Moon sambil melambaikan tangan.
Mereka hanya membalas lambaian Moon.
Di Kelas 4 Pearl~
"Bangun,selamat pagi cikgu"ucap Rudy iaitu ketua kelas tersebut.Ucapan nya lantas diikuti oleh seisi kelas.
"Okay,kamu semua boleh duduk"kata Cikgu Maria.
"Sebelum kita mulakan kelas kita pada hari ini,keluarkan homework yang cikgu bagi semalam"
Moon Situation//
'Aduihhhh,aq tak buat niyh.Macam mana niyhhh'Moon mulai panik dan berusaha menyiapkan homework nya.Oleh kerana dia duduk dibelakang sekali,cikgu tak perasan apa yang dia sedang lakukan.
Selepas giliran kawan kawannya dikutip buku oleh Cikgu Maria,Cikgu Maria sampai di meja Moon.
"Ni kenapa baru nak buat ni"Tanya Cikgu Maria tegas.
"Semalam saya lupa la cikgu"jawab Moon tanpa memandang muka cikgunya yang sudah memerah seakan akan ingin menghembuskan api.
"BERDIRI KAT DEPAN KELAS 4 DIAMOND SAMPAI REHAT!"kata Cikgu Maria dengan kuat.
Dah lah menjerit kat tepi telingan si Moon,mahu pekak jer budak tu nanti."YER,YER CIKGUUUUUU!"Moon menjerit sambil berlari ke hadapan kelas 4 Diamond.
_____________________
Sesampainya Moon di hadapan kelas 4 diamond,dia terus melambaikan tangannya ke arah alicia dan Iman.Alicia dan Iman hanya membalas lambaian Moon.
"Aii,kamu Moon datang sini nak jumpa Iman dgn Alicia ke?"tanya cikgu Fiqrash sambil memandang tepat pada mata Moon.
"Tak lah cikgu,saya kena denda jerr,Cikgu Maria suruh berdiri kat depan kelas cikgu sampai rehat."jawab Moon selamba.
Cikgu Fiqrash mengangguk kecil lalu kembali masuk kedalam kelas 4 Diamond dan mula mengajar.
Moon memuncungkan bibirnya bosan.Dia mengerling ke arah jam dinding di kelas 4 Diamond tersebut.Baru 5 minit berlalu.Matilah diaaaaa~
Oleh Kerana penat berdiri,Moon pun duduk bersila di hadapan kelas itu.Dia dengan perlahan menutup matanya dan terlelap.
1 jam 30 minit kemudian~
"Weyhhh Moon,dah rehatlah"kejut Alicia.
Moon lantas membuka dua kelopak matanya.Dia menggeliat dan menguap kecil.
"Hmm,okaylah jom rehat"kata Moon perlahan.Iman dan Alicia hanya mengangguk dan berjalan ke kantin bersama Moon.
TBC~
Sorry lama tak publish baru💦
And 3 votes for next chapter🌷
YOU ARE READING
»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)
عاطفيةMengisahkan tentang Moon yang periang dan aktif yang meminati budak lelaki kelas 4 Diamond , Zass.Moon ialah budak yang kaya di SMKT Cyberaya. Zass ialah budak miskin dan bisu.Dia ialah murid paling pandai di SMKT Cyberaya.Dia tidak mempunyai sebara...