🎇

362 29 0
                                    

Melihat wajah Moon yang menampilkan riak terkejut,Zass lantas menjulingkan matanya.Dia mengambil sehelai lagi kertas lalu sambung melukis.

Moon hanya melihat wajah Zass melukis.Lantas dia tersenyum menampilkan Gigi putihnya.

KRING!!
LOCENG BERBUNYI

Kelibat penghuni kelas 4 Diamonds mula membajiri kelas =^=.Kelibat Alicia pun mula muncul.

"Kau ni Alicia,lambat datang.Tak sempat nak gosip"ujar Moon kepada Alicia sambil bercekak pinggang.Alicia hanya tersengih.

"Kau tak nak balik kelas kau ke?Ataupun tak habis mengorat lagi"sinis Alicia berkata.Merah padam muka Moon malu.

"Tak habis lagi dowhhhh"Balas Moon sambil berlalu pergi.Dia tergelak kecil melihat muka Alicia sebelum balik ke kelasnya.

S
K
I
P

W
A
K
T
U

R
E
H
A
T

_________________

"Moon!"panggil Iman di depan pintu kelas 4 Pearl.Kelihatan dua orang kawan baiknya di situ.

Dengan cepat Moon mengemas barang yang berterabur di atas mejanya.Selepas siap mengemas,dia lantas menggapai botol air dan bekal makanan nya di bawah meja dan berlalu menuju ke arah alicia dan iman.

Mereka bertiga pun lantas menuju ke kantin..

Di Kantin,

"Weyhh,tadi kenapa kau tegur budak pelik tu?"soal Alicia kepada Moon.Iman hanya menganggukkan kepalanya.

"Ntah la,tapi aku rasa dia comeyyy"kata Moon sambil memeluk tubuhnya sendiri.Iman dan Alicia memandang sesama sendiri dengan muka 'SERIUS!?'.

"Korang dah kenapa buat muka camtu?"soal Moon jengkel lalu menyuap sesudu nasi goreng ayam ke dalam mulutnya.Nyum..Sedap😋.

"Tak kan kau betul betul suka kat dia kot"tanya Alicia lagi dengan muka seeius.Iman hanya mendengar sambil memakan mee goreng yang dibelinya tadi.

Moon hanya mengangguk semangat.

"Aku akan pikat dia sampai dapat!"Jerit Moon sambil mengepalkan tangannya.Kesemua murid yang sedang makan do kantin menoleh ke arah Moon.Ada beberapa pelajar lelaki yang berbisik bisik.

"Moon ni,jangan la cakap just sangat.."bisik Iman.Moon hanya menyambung menyuap makanan ke dalam mulutnya.

Di dalam perjalanan mereka bertiga ingin pulang ke kelas, terlihat Zass sedang memakan buah epal yang lebam.Dia terlihat sedang melukis seperti biasa.

Moon lantas menghampiri Zass lalu...

"BWARGHHH!"sergah Moon.Zass hanya membuat muka malas lalu memandang Moon kosong.Tak terkejut langsung.Moon lantas mencebikkan bibirnya.Dia mengeluarkan nugget yang dibelinya di kantin tadi lalu diletakkan di samping Zass.

Zass terpinga pinga dengan tindakan Moon.Moon lantas mengenyitkan matanya."for you"ucap Moon lalu berlari ke arah Alicia dan Iman kembali.

Mereka bertiga pun pulang ke kelas masing-masing.Zass melihat nugget yang diberikan oleh Moon.Perlahan-lahan dia membuka plastik nugget tersebut lalu menggigit sedikit.

Dalam diam Zass tersenyum...

TBC~

_____________

Maaf yer,author memang tak reti buat panjang panjang jadi Maaf kan yer.Cerita author yang lain,semua dah delete.Okay lah,janganlupa vote dan komen tauuu😉Give up nak tunggu 5 vote😞

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)Where stories live. Discover now