💦

298 27 3
                                    

Setelah Moon sampai ke rumahnya,dia lantas berlari menuju ke biliknya lalu membersihkan dirinya.Dia turun ke bawah untuk makan malam bersama pembantu rumahnya.

Nak tunggu parents dia,hmmmm...Nak dekat 2 pagi baru balik.Lepas Ibu dia ambik dia dari sekolah terus hantar rumah pastu pergi kerja balik.Haihhh...

S
K
I
P

Selepas siap makan,Moon bersalaman dengan pembantu rumahnya,Mak Cik Zarina kerana beliau akan pulang ke rumah dan meninggalkan dia seorang diri.huhu.

"Moon jangan lupa kunci pintu tau"pesan Mak Cik Zarina sebelum dia pulang.Moon hanya menganggukkan kepalanya.

"Yer,setiap hari Mak Cik cakap bende yg sama jerr.Orang ingat"Moon mencebikkan bibirnya.

"Haha,mak cik saja nak peringat kot kot nanti Moon lupa"Mak Cik Zarina ketawa kecil lalu bergerak pulang ke rumahnya menggunakan motosikal.

Moon melambai-lambaikan tangannya sambil tersenyum.

Selepas melihat kelibat Mak Cik Zarina sudah hilang dari pandangan,dia terus masuk ke rumah dan mengunci pintu.Dia berjalan ke arah biliknya.

Tiba di biliknya,
Moon lantas terjun ke atas katil dan berguling guling sambil memeluk patung Doraemon kesayangannnnnnnnnya.hoho.

Selepas penat berguling guling,terlelaplah dia.....







....




























RING..RING...RINGG!!

'Hmmmm'Moon menggeliat kecil lalu menguap.

'Kacau betul la jam loceng niyh!baru aku nak mimpikan Zass'bisik Moon dalam hati sambil membuat gaya ingin menumbuk-numbuk jam loceng tersebut.

MOON SIAP CEPAT!!

Moon yang dengar jeritan Puan Maimunah tu terus berlari masuk ke bilik air.

After 10 minutes ~

Moon keluar dari bilik air dan lantas mengenakan seragam sekolahnya.Dia meyikat rambutnya dan mengikat ponytail seperti biasa.Di capainya stoking lalu dipakai.(x tahu nak guna ayat apa) Dia lantas mengambil beg sekolahnya yang terletak dia atas meja belajar.

Dia pun turun ke bawah~

"Moon mari makan,harini Mak Cik Zarina ada masak Mee goreng kegemaran kamu"Ujar Puan Maimunah A.K.A mak Moon.

Moon lantas menghampiri meja makan lalu duduk di sebelah Ibunya.Dia pun menikmati Mee goreng itu dengan penuh selera.

S
K
I
P

D
I

S
E
K
O
L
A
H

~~~~~~~~~~~~~~

'Duit belanja dah ada?'

"Ada"jawab Moon pendek.

"Okay dah,masuk kelas sekarang nanti lewat pulak"kata Puan Maimunah.

Moon pun bersalaman dengan kedua ibu bapanya.

Dia mempercepatkan langkahnya ke kelas..




_____________________

"Alicia!Iman!"Panggil Moon teruja lalu masuk ke dalam kelas 4 Diamond.

"Selamat pagi Moon"ucap Iman sambil tersenyum semanis gula.Moon membalas senyuman Iman.Mata dia meliar melihat keseluruh kelas itu dan terhenti di seorang budak lelaki yang sedang menyapu sampah.

Moon lantas tersengih macam korang busuk.Ntah apalah yang difikirnya.

"Alah,Moon masuk kelas ni bukan nak sembang ngan kita pownnnnn..Nak stalk crush ada laaa!"kata Alicia agak kuat kepada Iman.Iman hanya ketawa kecil.

"Korang niyhhh,nak majuk laa"ujar Moon sambil memuncungkan bibirnya.

"Alicia gurau jer lah Moon,jangan la merajuk"pujuk Iman lembut.

Moon menjeling Iman sambil tersenyum.

"Dah,dah,dah!Kalau kau nak mengorat dia pergi jer la,kami x marah pown"kata Alicia.

Moon lantas tersengih (again) dan berjalan menuju ke Zass.






TBC~

__________________

Sorry kalau tiberr author lambat sambung next chapter cause homework asyik bertambah jer.7^7.Mungkin pagi Author busy so author akan sambung waktu Malam💦.Kalau rajin😅.hehehe sorry...Thanks untuk yang comment dan vote😃Terharu sangattttt😭First time ada org komen suruh sambung...😉THANKS BEBANYAK UNTUK YANG DAH BACA.Next chapter? Tunggu sampai 3 vote,tak banyak pun.Tapi kalau lama sangat tunggu author sambung😭

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)Where stories live. Discover now